Van Ardenne vs Madonna

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Van Ardenne vs Madonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 15:14

bericht van fok.nl

Citaat:
Minister Agnes van Ardenne van Ontwikkelingssamenwerking hekelt Madonna omdat de popster nog een kind zou willen adopteren. "Alsof je nog een kanariepietje koopt", aldus Van Ardenne dinsdag in de Volkskrant.

Madonna zorgde recent voor ophef door een kind uit het Afrikaanse Malawi te adopteren. Gesuggereerd werd dat de rijke artieste de geldende adoptieregels en -eisen omzeilde. Madonna ontkent dat.

Van Ardenne vindt dat kinderen beter kunnen worden opgevoed in hun eigen omgeving. "Tegenover onze luxe staat zoveel anders: cultuur, traditie en gemeenschapsbanden die in ontwikkelingslanden veel sterker zijn".

Over het mogelijk omzeilen van de adoptieregels zegt de minister: "Ook rijken dienen zich aan de regels te houden. Die zijn er om kinderen te beschermen. In veel landen worden kinderen verkocht onder het mom van adoptie. Vervolgens belanden ze in de prostitutie".

Waar bemoeit ze zich mee?
Ieder vruchtbaar echtpaar (dat hoeft nog niet eens trouwens) kan een kind krijgen. Om adoptie te vergelijken met het kopen van een kanariepietje Verward Is dat niet wat overdreven?

Veirl

Re: Van Ardenne vs Madonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:29

Ik denk meer dat ze bedoelt dat het bij Madonna allemaal zo snel ging?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:33

VeirL schreef:
Ik denk meer dat ze bedoelt dat het bij Madonna allemaal zo snel ging?

indd.
ik ben ook geadopteerd toen ik pas 4 jaar oud was en me ouders moesten ook allemaal testen eerst doen en daarna stonden ze ook nog een 2 a 4 jaar op de wachtlijst.
als madonna het wil gebeurd het ook.
hoe dan ook, ze gooit gewoon het geld over de balk heen.

sommige instanties / mensen zijn gewoon makkelijk om te kopen met geld, en dit is een voor beeld daarvan Boos!
(wil het er ook niet eens verder over hebben)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 19:35

Ja maar dat maakt toch eigenlijk niet uit?? Dat kindje is voor adoptie opgegeven...
Als Madonna zelf weer zwanger was geworden had ze het ook binnen 9 maanden kunnen regelen toch?

Waarom moeten adoptie-ouders zo lang wachten en aan zoveel regels voldoen, terwijl iedereen die vruchtbaar is, een kind kan organiseren....

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:38

Ik kan niet helemaal uit je bericht opmaken wat je nu wilt zeggen, Cer. Bloos

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:39

Cer schreef:
J
Waarom moeten adoptie-ouders zo lang wachten en aan zoveel regels voldoen, terwijl iedereen die vruchtbaar is, een kind kan organiseren....

wie zegt dat iedereen die vruchtbaar is ook gelijk een kind kan organiseren?
daar ben ik het dus niet mee eens.
er zijn ook mensen die bv medische klachten, of drugs/alcohol verleden hebben, waardoor dat ook niet helemaal kan.
of ze zijn ongeneeslijk ziek of hebben een spierziekte.
dan kun je nog wel vruchtbaar zijn, maar heb je er bv geen energie meer voor.

enne wat madonna betreft, ze is al wel 47 dus zo vruchtbaar zal ze ook niet meer zijn

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:57

Ik begrijp de commotie wel. Madonna is idd al 48 dus imo gewoon te oud om een kindje van 1 jaar te adopteren. Haal dan een 10 jarige jongetje uit een weeshuis ofzo. Ook kan zij een kind toch ook niet echt een 'normaal' leven bieden volgens mij. Daarbij heeft ze de procedure niet doorlopen zoals die zou moeten gaan in Afrika. Niet eerlijk tegenover andere stellen die jaren moeten wachten op een adoptiekindje.

Als ik zoveel geld had als Madonna heeft, zou ik een weeshuis gaan sponsoren oid.

De vergelijking met een kanariepietje kopen slaat idd nergens op, maar ik heb me ook wel geergerd aan de hele gang van zaken.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:34

lies schreef:
Ik begrijp de commotie wel. Madonna is idd al 48 dus imo gewoon te oud om een kindje van 1 jaar te adopteren. Haal dan een 10 jarige jongetje uit een weeshuis ofzo. Ook kan zij een kind toch ook niet echt een 'normaal' leven bieden volgens mij. Daarbij heeft ze de procedure niet doorlopen zoals die zou moeten gaan in Afrika. Niet eerlijk tegenover andere stellen die jaren moeten wachten op een adoptiekindje.

Als ik zoveel geld had als Madonna heeft, zou ik een weeshuis gaan sponsoren oid.

De vergelijking met een kanariepietje kopen slaat idd nergens op, maar ik heb me ook wel geergerd aan de hele gang van zaken.

idd, geef dan je geld aan een weeshuis.
die kunnen voor de medicatie ed zorgen.
dat zal ook weer stukken helpen dan de miljoenen mensen die zonder medicatie daar overlijden

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:06

en toen liep het topic stil.
maar, als je adopteerd kun je kinderen uit de armoede helpen, dus vind ik eigenlijk ook wel weer goed dat zeeen kindje adopteerd.
maar dan moet ze zich als een normaal persoon gedragen en niet als een verwende diva.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:24

Ik denk dat de hele commotie is, dat het niet zozeer om Madonna ging die een kind adopteert, maar dat zij een kind adopteert uit een land wat in principe geen kinderen ter adoptie heeft. Om het zo maar ff crue te stellen.
Dat zij dit wel kan, heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat zij nou eenmaal Madonna is, en gruwelijk veel geld heeft.

Ik weet het niet, het is niet helemaal eerlijk dat zij het wel kan, puur omdat ze Madonna is, maar aan de andere kant.. er is wel weer een kindje weg uit de armoede.

Moeilijke kwestie. Maar dat de hele NLse politiek er zich mee gaat bemoeien.. Soms vraag ik me echt af of die lui tijd over hebben ofzo, gezien het feit dat ze zich ook al met dingen als Lingo gingen bemoeien Rolleyes Laat ze zich met belangrijkere zaken bezig houden zeg!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 09:30

Nou ja, dat bedoel ik. Waar bemoeit ze zich mee?

Gisteren was er een interview met Madonna, waarbij ze duidelijk stelde dat ze veel meer doet aan ontwikkelingshulp (als je dat zo mag noemen) dan alleen dat ene kindje adopteren. Het hele dorp wordt gesteund. Wat dat betreft zouden meer rijke mensen een kindje moeten adopteren uit een echt arm land, en dan gelijk de boel steunen. Komt er misschien es wat geld op de juiste plekken.
Ipv alleen maar praten erover en verder niks ondernemen....