leerlingen leggen Friesland College (MBO) plat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niek123

leerlingen leggen Friesland College (MBO) plat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 23:58

Citaat:
'Ouderwetse' lessen terug na bezetting school

Gepubliceerd op 31 oktober 2006, 09:53
Laatst bijgewerkt op 31 oktober 2006, 12:29

Heerenveen -
Leerlingen van en­kele afdelingen van het Fries­land College in Heerenveen kunnen binnenkort binnen het huidige, vernieuwende praktijkonderwijs extra lessen krijgen op de ‘ouderwetse' manier. Dat kondigde woordvoerder Rudolf Winius vanmorgen aan namens het college van bestuur.

Winius deed de toezegging na een bezettingsactie van leerlingen. Zij eisten een normaal lesrooster, meer vastigheid en theorie en minder praktijkgericht onderwijs.

Om de maatregelen af te dwingen voerden de leerlingen vanaf half acht vanmorgen in Heerenveen actie op de locatie aan de Mercurius, waar de afdelingen handel, zakelijke dienstverlening en ict zijn gevestigd.

De actievoerders, vooral van de opleiding mbo-handel, blokkeerden de school en het naastgelegen parkeerterrein met linten, auto's en fietsen. Ook hadden zij spandoeken meegenomen.

Leraren en leidinggevenden mochten het pand niet in. Het plan om de school te bezetten was echter gedeeltelijk uitgelekt. Sommige leraren waren eerder gekomen en zaten om zeven uur al binnen.

Volgens ‘actieleidster' Kiri Arndt zijn er heel veel problemen op het Friesland College. Het belangrijkste is het gebrek aan structuur. ,,Wij zijn zeventien of achttien jaar. Op deze leeftijd heb je een stok achter de deur nodig. Een echt lesrooster, net als op het voortgezet onderwijs.''

bron: leeuwarder Courant

Wat vinden jullie hier nou van dat leerlingen zelf in actie moet komen, omdat het structuur mist.

Ik ben erg blij dat ik na mijn vmbo-diploma de Havo ben gaan doen en daarna lekker een hbo-opleiding.

Anoniem

Re: leerlingen leggen Friesland College (MBO) plat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 03:54

ik vind het goed van de leerlingen!!
mn zusje heeft daar een paar weken op school gezeten, is er af gegaan vanwege gebrek aan les, en als er iets was word je van het kastje naar de muur gestuurd enz.. nooit luisteren..
mn moeder volgt er ook les, en die is al helemaal negatief erover.. zijn ze 3 uren aan het wachten voor een les, hoeven ze die les niet te volgen dat soort dingen..
ben blij dat ik een andere school heb..

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:04

Op iedere school hoort structuur, dat heb je gewoon nodig.
Dat hier leerlingen voor staken zegt mij al genoeg, die doen dit soort acties niet zo gauw.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:34

Tsja te gek voor woorden natuurlijk, maar zo gaat het op het Friese Poort in leeuwarden net zo. Een sootje ongeregeld daar.. En Friesland college in leeuwarden is nóg erger.
Niek123 schreef:

Wat vinden jullie hier nou van dat leerlingen zelf in actie moet komen, omdat het structuur mist.

Ik ben erg blij dat ik na mijn vmbo-diploma de Havo ben gaan doen en daarna lekker een hbo-opleiding.

Nou veel succes, mijn broer en meer bekenden doen het hbo, maar dat is net zo'n sootje alst mbo Knipoog

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 19:40

ja wil ook niet zeggen dat alles zo goed is, zoals een hbo-opleiding.. maar ik zou eerst naar het FC en heb nu voor de havo gekozen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:46

Op zich wel kicken, dat ze gaan staken...
Maar jammer dat het nodig is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:00

zegt die vrouw, ja het is niet slim om te staken zo krijgen ze helemaal geen les..
dat meisje: nee maar dat krijgen we nu toch al niet, dus dat ene dagje maakt ook geen verschil..

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:03

Pff, wat een instelling hee. Nagelbijten / Gniffelen
Het is ook wel weer goed dat de leerlingen voor hun rechten uitkomen. Zo zie je maar weer.

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:55

Tja, dat de lessen tegenwoordig niet echt normaal in elkaar zitten hebben ze gelijk in, ook op mijn school is dat zo Scheve mond
Vandaag 1e les, dan tussenuur. toen weer 2 uur les, 3u studiebegeleiding (niks doen dus) toen weer een uur les en 2 uur studiebegeleiding.
Oftewel, niks gedaan .. Scheve mond

En als ze hier bij de bussen ook mogen staken vind ik dat leerlingen ook het volste recht daarin hebben Lachen

*is trots op haar 1900e bericht*

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:29

ach... ik zit op de pabo en daar is ook alles klote.

ik vind het wel goed van die leerlingen. wel erg dat ze nu pas iets gaan veranderen, maar ja, naar de studenten wordt niet vaak écht geluistert.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:32

et goed zouden wij ook op schol eens moeten doen. de aula is overvol zijn te weinig lokalen. dus worden we dan maa naar huis gestuurd. zit je uren te wachten op de lessen blijkt uiteindelijk dat er helemaal geen docent is. en als je gaat klagen bij de directeur desnoods wordt je nieteens serieus genomen pa als je met de hele klas een oficieele brief gaat sturen wordt er wat aan gedaan. vind dat die inspecteurs eens wat beter hun werk moeten gaan doen.