Oostenrijkse Justitie onderzoekt dood goudvis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Oostenrijkse Justitie onderzoekt dood goudvis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 11:22

WENEN - De Oostenrijkse Justitie is een onderzoek begonnen naar de dood van een goudvis. De vis werd eerder dit jaar op een kunsttentoonstelling in Dornbirn gedood door een bezoeker.

De goudvis zwom in een blender die kon worden aangezet. Een bezoeker kon de verleiding niet weerstaan. Justitie reageert op een klacht van de dierenbescherming, meldden Oostenrijkse media vrijdag.

Bron: http://www.nu.nl

Nagelbijten / Gniffelen

Vind dit eigenlijk een beetje te gek voor woorden.
Neem aan dat Justitie daar toch ook de mensen goed kan gebruiken voor belangrijkere zaken.

Ylana

Re: Oostenrijkse Justitie onderzoekt dood goudvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:24

Het eerste wat mijn man gisteren zei was, dat ze beter niet de stekker in het stopcontact hadden kunnen doen Nagelbijten / Gniffelen

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:25

Ja inderdaad.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 11:26

Ylana schreef:
Het eerste wat mijn man gisteren zei was, dat ze beter niet de stekker in het stopcontact hadden kunnen doen Nagelbijten / Gniffelen

Inderdaad, dat is natuurlijk vragen om problemen Haha!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:27

hmm idd.. je weet dat er van die gekken zijn die het niet kunnen weerstaan om het knopje in te drukkken Verward maargoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:29

ja idd beetje eigen schuld maar zielig voor dat visje laten ze hem in die blender stoppen Nagelbijten / Gniffelen Whoosh!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:30

Ze zouden die kerel in een blender moeten stoppen en dan aanzetten! Wat een debiel zeg.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:54

Iedereen valt de bezoeker aan, maar hallo, er is een kunstenaar verantwoordelijk voor het feit dat de goudvis in een blender zat! Dat vind ik al niet kunnen ook al is het 'kunst'.. in de ogen van sommige mensen...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:56

Haha wat onnozel zeg. Dat die stekker erin zat Haha!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:04

Marye78 schreef:
Iedereen valt de bezoeker aan, maar hallo, er is een kunstenaar verantwoordelijk voor het feit dat de goudvis in een blender zat! Dat vind ik al niet kunnen ook al is het 'kunst'.. in de ogen van sommige mensen...

dat maakt toch helemaal niet uit. je hebt er gewoon vanaf te blijven. Dan heeft die goudvis ook nergens last van.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:47

Marye78 schreef:

De kunstenaar heeft de vis in de blender gedaan om duidelijk te maken dat het de mens is die beslist over leven en dood.
Ik denk dat deze bezoeker het wel héél letterlijk heeft genomen!
Als ik bij mijn paard een zweep hang, wil dat toch niet zeggen dat elke willekeurige gek er maar mee op los mag slaan...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:39

ja, maar het is wel lekker laagdrempelig op deze manier. de blender dééd het zelfs!!!!

van mij mogen ze die vent even goed laten schrikken.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 20:17

Ik vind het dom dat iemand die blender aanzet, natuurlijk. Maarja, ook een beetje dom van het bestuur omdat zoiets te doen met een blender die EN werkt, EN die ook nog is aangesloten...

Het is in mijn ogen weer een gedoe om niets en een grote publicatiestunt.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 20:50

Ylana schreef:
De kunstenaar heeft de vis in de blender gedaan om duidelijk te maken dat het de mens is die beslist over leven en dood.

Echt?? Dat wist ik niet.
Nou, dan is zijn punt wel bevestigd.

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:42

Tja, ik denk wel dat die kunstenaar uiteindelijk heeft bereikt wat hij wilde laten zien met de blender. Alleen nogal laf om er een 'vis' de dupe van te laten worden.. Scheve mond
aMaar hij heeft mij wel even na laten denken. Alsnog, ze hadden dat ding zo kunnen maken dat als er op een knopje gedrukt werd een harde bel ging rinkelenen ofzo, zodat de persoon alleen zou schrikken. Niet dat de blender het ook daadwerkelijk zou gaan doen Scheve mond
Of gewoon de stekker niet in het stopcontact, idioten.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:21

Misz_J schreef:
Tja, ik denk wel dat die kunstenaar uiteindelijk heeft bereikt wat hij wilde laten zien met de blender. Alleen nogal laf om er een 'vis' de dupe van te laten worden.. Scheve mond
aMaar hij heeft mij wel even na laten denken. Alsnog, ze hadden dat ding zo kunnen maken dat als er op een knopje gedrukt werd een harde bel ging rinkelenen ofzo, zodat de persoon alleen zou schrikken. Niet dat de blender het ook daadwerkelijk zou gaan doen Scheve mond

Kijk, en dit vind ik dan weer een doordachte reactie! Helemaal mee eens! Afgod

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 23:12

Goh. Ik wist niet dat dat werk nog steeds geexposeerd werd. Lachen
Voor zo ver ik weet exposeerde Marco Evaristti dit in 2000.

Afbeelding

Het is allemaal doordacht, hoe je het ook went of keert. In zulke gevallen heeft de kunstenaar geen zieke geest, maar wil de wereld laten zien in wat voor gruwel we leven, dat er werkelijk mensen zijn die gedachtes krijgen bij zulk werk. Er gebeuren dagelijks verschrikkelijke dingen met dieren waar we absoluut niet aan willen denken. Dingen die we liever uit onze wereld zouden schoppen.
Daarnaast wil de kunstenaar laten zien hoe klein het verschil is tussen bestaan en niets. Het hangt slechts af van een keuze die je neemt en dat de dood in de handen van de mens ligt.

Hoe je zelf over zulke uitingen denkt, en hier mee om gaat is per persoon verschillend.

Er zijn met betrekking tot dit onderwerp diverse kunstenaars geweest dit dit gruwelijk en minder gruwelijk hebben aangepakt. Ook veel van deze mensen zijn opgepakt en moesten voor de rechter komen.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:06

Handig is het natuurlijk niet om een goudvis in een werkende blender te steken en de stekker ook nog in het stopcontact te steken, hoewel die man dat anders misschien ook wel had gedaan maar die drempel is net iets hoger/lastiger als snel even op een knopje drukken.

Toch vind ik het een goede zaak dat er wel werk van gemaakt word. Die man had er gewoon af moeten blijven. Kunst is om naar te kijken. Als je naar een museum gaat en er staan ergens schoonmaakspullen ga je ook niet voor de gein een schilderij van Rembrand ofzo afstoffen. Je zult maar een doek pakken die iets vochtig is en waar 1 of ander schoonmaakmiddeltje inzit wat de verf wegvreet...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:48

Misz_J schreef:

ja, dat zou een goede zijn.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:57

Arm visje!! Maar de kunstenaar heeft wel bereikt wat hij duidelijk wilde maken!!! En er is nog een idioot ingetrapt ook!
In ieder geval kan ik het geen kunst noemen en vind het heel erg voor het visje!

Maar waarom gaan ze het onderzoeken dan?

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 16:59

Het idee van het kunstwerk is mooi, maar dat ze nou zo onnozel zijn geweest om die blender ook gewoon aan te sluiten op de stroom Gestoord

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:18

Was het geen kortsluiting waardoor de blender opeens is gaan werken? Haha! Haha! Haha!
Wel beetje dom om de blender aan te sluiten want je weet het nooit met dit wereld hé.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:53

Ik hoorde het van de week op het nieuws. Het idee erachter was simpelweg de macht die mensen hebben over het leven van anderen, zoals een simpel visje.

Maargoed dat er dan weer zieke geesten zijn die de blender aanzetten.. Ik zou hem toch echt onwerkzaam hebben gemaakt, arm visje!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 23:00

Jurjen schreef:
Het is in mijn ogen weer een gedoe om niets en een grote publicatiestunt.

Helemaal mee eens.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:01

Ik vind het eigenlijk wel goed dat er werk van wordt gemaakt. Je kunt maar van alles maken, laat die man maar merken dat dit echt NIET kan!
Ook al was de blender aangesloten, deed hij het enz, dan hoef je hem toch niet aan te zetten? Scheve mond
Vind het wel een mooi statement van die kunstenaar, duidelijk uitgelegt Fairie! Ja
Idioot, wie drukt er dan ook op dat knopje? Vraag dan of dat ding aan staat