Tsja...den haag heeft ene nieuw logo nodig(wat is er mis met de mislukte ooievaar? oh wacht de vraag is makkelijk te beantwoorden...hij is niet modern genoeg? of zal het zijn omdat mensen niet doorhebben dat het een aftandse ooievaar is? Geen probleem, als het bestuur dat zo graag wil, ga je gang maar laat mijn geld erbuiten. Om het leuke nieuwe logo(wat ik tot op heden nog steeds niet heb gezien...) te vieren werd er een groots feest gegeven(waarom? mij kan het dus vrij weinig schelen of we een groene gestreepte ooievaar hebben of een huisje met een schoorsteen...), fijn feest ga je gang doe wat je wilt, maar mijn geld werd er niet buiten gelaten. Waarom betalen wij belasting? wij betalen de salarissen van gezellige ministers die daags zeuren dat ze zoooo weinig verdienen in verhouding tot hun belangrijke werk(neen ze willen een mooi niet groot huis en dat redden ze net niet met hun kippe salarisje en een hypotheek of lening...dat is beneden peil...echter waarschijnlijk als zij ze wel zouden nemen zouden heel veel hypotheken verplicht hun rentes omlaag moeten gooien omdat ze dat zelf ook realiseren hoe moeilijk het is om zoiets af te moeten lossen...). Wij betalen belasting omdat de gezellige uitermate nobele mensen van het haagsche bestuur het geld heel nuttig besteden. Aan het opknappen van het wegenstelsel in den haag(wij hebben (letterlijk!) naast de voordeur een gat in de grond van zo'n/...25 bij 25 meter en dat gat zit er nu al drie jaar), omdat zij zorgen voor een betere veiligheid op straat(loop maar niet na elven alleen over straat, je bent je leven niet zeker) aan betere opleidingen voor de politie zodat die de veiligheid en orde goed en beter kunnen handhaven(vriend van mij woont naast een kroeg/bar/koffiehuis waar de politie niet eens langs durft te lopen). Ze trekken geld uit voor het opknappen(lees afbreken en 100 meters hoge kantoorflats opbouwen, terwijl er tientallen grote kantoorgebouwen leeg staan in de hele stad) van achterstandswijken. We betalen belasting aan de gemeente zodat deze minder groepering kan hebben in bepaalde wijken(hmmm in mijn wijk wonen slechts vier blanke gezinnen, niks tegen buitenlanders, maar wel als ze zich absoluut niet aanpassen en een bedreiging voor mijn veiligheid vormen, maar geeft niet want onze gemeente doet daar iets aan...) Oh ja en niet te vergeten wij betalen belasting omdat de gemeente leuke feestjes wil geven ten ere van het nieuwe(nog altijd ongeziene) logo van de stad...Tsja een grote stad als deze moet natuurlijk grooooote feesten geven ter waarde van 190.000 eurootjes...
Ik wordt stik gefrustreerd van deze maatschappij en ik pleit voor een goed bestuur, eentje die compleet begrijpt van de hoe en wat oh en vooral de belangen van het volk een keer voorop zet...en niet die van hhunzelf en hun collagas...maar ja, ik vraag hierbij niet om mensen die gaan zeggen ah maar je betaald ook voor dit en dit en dat...ga weg met die onzin...leugens leugens leugens...tijd voor een grote revolutie of totale anarchie...
ik durf er m'n linkerhand en voet om te verwedden dat drie kwart van het geld verkwitst wordt, aan nutteloze tramtunnels waar half den haag uit bestaat en die krengen lekken nog steeds! en tsja, waarom krijgen die klote bordkartonnen luchtverkopers beter bekend als ministers zoveel geld voor praatjes maken...die bakellende is nog niet een van zijn mooie beloftes nagekomen...trouwens niet een van die malloten heeft dat...