Kritiek op Madonna vanwege snelle adoptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Kritiek op Madonna vanwege snelle adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 13:25

Citaat:
De adoptie van een één jarig jongetje uit Malawi door popster Madonna heeft wereldwijd felle reacties opgeroepen. Volgens sommigen is het een 'goede daad', anderen hebben het over 'kinderhandel'. Madonna hoopt zelf dat haar actie aandacht vestigt op aidswezen in Afrika. Vooralsnog legt het vooral de gevoeligheden rond internationale adoptie bloot.

Bron en rest van het bericht: http://www.wereldomroep.nl/actua/duurza ... 20_adoptie

Ik veronderstel dat niemand het nieuwsbericht had gemist Clown
Madonna krijgt veel kritiek omdat zij niet volgens de gebruikelijke procedure haar kindje David heeft geadopteerd. Ik denk dat het kindje in zijn handjes mag klappen dat hij daar beland is. Hij wordt stinkend rijk, Madonna heeft al eigen kinderen en lijkt mij een goede moeder te zijn. Wel triest voor de adoptieouders die niet zoveel geld hebben en jaren bezig zijn met de adoptieprocedure.
Martin Braam zegt in het artikel:
"Adoptie hoort in het belang van een kind te gebeuren, en niet in het belang van de ouders. Het kind staat centraal en het is de bedoeling dat er ouders bij het kind gezocht worden. In het geval van Madonna heeft haar belang centraal gestaan".

Hoe denken jullie hierover?

Roosch

Re: Kritiek op Madonna vanwege snelle adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:37

Ik denk dat de hele kwestie gewoon ontzettend opgeblazen wordt.
Ook mij lijkt Madonna een goede moeder.
Het kind had het niet beter kunnen treffen.

Denk dat het een typisch geval van opblazerij is..
Alleen omdat het Madonna is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:38

Alleen omdat het Madonna is, is het allemaal zo snel gegaan. Ik denk dat de golven die dit slaat ook zo hoog waren gegaan als het een andere beroemdheid was geweest die toevallig veel geld op tafel had gelegd.

Wat ik minder vind, is dat dit kind geen wees was...zijn vader leeft nog steeds. Kies er dan eentje uit die echt alleen staat....

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:39

ach, dat mens spoort niet helemaal..Niet alleen door die adoptie,
maar gwoon alles wat zo doet. Van die rare shows bijvoorbeeld
raar mens

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:40

Ik vind haar helemaal niet leuk meer.
Ze komt alleen maar in de publiciteit door vreemde niet alle daagse dingen te doen.

Als je toch zo je beroemdheid moet behouden Huilen .
Waar zijn de echte strijders tegen armoe, aids enz enz enz.

Verder kun je met geld alles. Nee ben niet jalours...geef mij maar een gezonde rug. Duivel

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:36

Het jongetje zal het vast goed hebben bij Madonna, ze lijkt me ook geen slechte moeder. Maar ik vind het niet kunnen dat het bij haar zo snel kan (en zoals gesuggereerd wordt niet op de gebruikelijke manier) terwijl normale gezinnen (waarmee ik dus gewoon een doorsnee gezin bedoel die niet bekend zijn en zoveel geld hebben) zo lang moeten wachten en ik weet niet hoeveel tests en vraaggesprekken e.d. moeten ondergaan.

Het eerste wat ik dacht is dat Madonna op deze manier gewoon in de publiciteit wilde komen. Wat dus zeker niet in het belang van het kind is maar in belang van Madonna zelf...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:14

MissHaffie schreef:

Dat weet ik zo net nog niet! Ja lekker rijk en je hebt alles, maar verder? Bakken publiciteit.. ik weet niet, ik zou het niet willen!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:29

Ik weet ook niet of dat kind zo gelukkig is dat t bij haar komt, ze is behoorlijk verknipt! Haar hele wereldje lijkt erg om haar te draaien.... of dat zo goed is voor een kind, ik betwijvel dat. Maar dat zij eerder een kindje krijgt dan een ander maakt mij niet zo uit. Ik snap de ophef daar niet zo van.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:51

ShirleyA schreef:
Ik weet ook niet of dat kind zo gelukkig is dat t bij haar komt, ze is behoorlijk verknipt! Haar hele wereldje lijkt erg om haar te draaien.... of dat zo goed is voor een kind, ik betwijvel dat. Maar dat zij eerder een kindje krijgt dan een ander maakt mij niet zo uit. Ik snap de ophef daar niet zo van.

Dat is precies wat ik niet vind kunnen.
Madonna wappert met haar portemonnee en krijgt het kindje binnen no-time toegewezen, terwijl een normaal gezin (dat mijn inziens net zo goed voor een kindje kan zorgen, en misschien wel beter) er maanden zo niet jaren op moet wachten, een zeer strenge selectieprocedure moet doorlopen en constant in onzekerheid zit.
Ik vind het ronduit oneerlijk.

Ik gun het Madonna en dat kindje van harte, maar ben het niet eens met de uitspraak van Misshaffie dat het kind het niet beter had kunnen treffen.
Er is toch behoorlijk wat ophef omtrent het kindje, je moeder/gezin is constant in de media, op wereldtournee, en weet ik wat nog meer, het is maar de vraag of die daar echt van gediend is..

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:51

Het jochie zal een fijn leven krijgen, maar ik vind wel dat er voor Madonna dezelfde adoptieregels zouden moeten gelden als voor ieder ander onbekend iemand.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:18

Eightlegged schreef:
MissHaffie schreef:

Dat weet ik zo net nog niet! Ja lekker rijk en je hebt alles, maar verder? Bakken publiciteit.. ik weet niet, ik zou het niet willen!

Ik denk dat dat wel mee valt. Ik heb het idee dat madonna haar andere kinderen ook behoorlijk buiten de pers houdt dus. Over het algemeen genomen vind ik haar zeker geen domme vrouw en kan me haar voorstellen als een goede moeder.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:18

Precies Whiz.
Wat ik van Madonna meekrijg is het een goede moeder.

Het kind zal het er niet slechter op krijgen, echt niet..

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:23

katrien214 schreef:
Het jochie zal een fijn leven krijgen, maar ik vind wel dat er voor Madonna dezelfde adoptieregels zouden moeten gelden als voor ieder ander onbekend iemand.

Dit vind ik ook..! Mijn neef en nicht hebben van de zomer hun zoontje opgehaald in Bolivia, na 5 jaar selectieprocedure.. en vervolgens 3 maanden in Bolivia.. 7 rechtszaken voordat Gulio mee naar Nederland mocht.. En een klap geld... Prima dat het zo snel gaat bij Madonna, maar pas dan de huidige procedure ook iets aan voor niet bekenden mensen die graag een kindje willen..

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:34

Waarom zou je boos zijn op Madonna? Zij heeft gevraagd en... gekregen.

De adoptieinstantie en de regering van land van herkomst van het kind, die dit tegen de normaal geldende regels mogelijk hebben gemaakt, die zou je dit kwalijk kunnen nemen.

Over madonna, noch haar kwaliteiten als ouder heb ik geen oordeel. Vind ik ook helemaal niet relevant in deze discussie.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:05

@Firedancer; Geef ik je helemaal gelijk in, ik geef Madonna ook groot gelijk dat ze dat kind zo snel mogelijk bij haar wil hebben, en geloof best dat ze een goede moeder is.
Ik vind het alleen niet terecht dat een doorsnee gezin maanden/jaren allerlei procedures door moeten lopen, en Madonna niet.
Dat is Madonna inderdaad niet kwalijk te nemen. Lachen

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:46

Vader adoptiekind Madonna betwijfelt beslissing

Uitgegeven: 22 oktober 2006 20:43
Laatst gewijzigd: 23 oktober 2006 11:07
BLANTYRE - De biologische vader van het eenjarige Malawische jongetje dat is geadopteerd door Madonna en haar man Guy Ritchie heeft zondag gezegd dat hem toen hij eerder deze maand de adoptiepapieren ondertekende niet duidelijk is gemaakt dat hij voorgoed afstand deed van zijn zoon.

De man, de 32-jarige Yohane Banda, zegt in de veronderstelling te hebben verkeerd dat zijn zoon, David, na door Madonna en Ritchie te zijn grootgebracht zou terugkeren naar huis. Volgens Banda, een ongeletterde boer, heeft de directeur van het weeshuis waar hij zijn kind heenbracht nadat zijn vrouw kort na de bevalling was overleden hem niet verteld dat adoptie betekende dat David niet langer zijn zoon zou zijn.

Bron: http://www.nu.nl/news/857602/62/rss/Vad ... ssing.html

zondag 22 oktober 2006 18:14
Vader adoptiekind Madonna voelt zich bedrogen
De adoptie van het jongetje uit het Afrikaanse land Malawi door popster Madonna blijkt tegen de zin van de vader te zijn. Hij zou Madonna alleen toestemming hebben gegeven zijn zoon op te voeden zolang hij dat zelf niet kan.

De vader, Yohane Banda, zei dit zondag in een interview tegen persbureau Reuters.

Adoptiekind Madonna
Bij aankomst in Londen vorige week dinsdag werd het jongetje uit Malawi afgehaald door een kindermeisje van Madonna

Betere toekomst
Madonna adopteerde onlangs het dertien maanden oude jongetje David Banda. Hij heeft geen moeder meer, en vader Yohane Banda kan zijn zoontje momenteel niet voeden. VVD en CDA uitten woensdag nog zware kritiek op het 'adoptietoerisme' van Madonna.

Eerder bekritiseerde vader Yohane Banda zelf nog enkele mensenrechtenorganisaties die het niet eens waren met Madonna's voorgenomen adoptie. Hij zei toen zijn zoontje niet een betere toekomst te kunnen geven.

Weeshuis
'Ik kan niet lezen, dus ik vertrouwde de ambtenaren toen zij zeiden dat de papieren die ik moest ondertekenen bepaalden dat Madonna op het kind zou passen en hem naar me zou terugbrengen als zijn opleiding is afgelopen,' zegt vader Yohane nu.

Yohane Banda zegt nog steeds op zijn kopietjes van de papieren te wachten.

'Hadden ze mij toen gezegd dat Madonna David wil adopteren, dan was ik niet akkoord gegaan. Nu kan hij beter hier in het weeshuis blijven,' verklaart Banda.

Door Robbert de Witt

Bron: http://www.elsevier.nl/nieuws/sport_en_ ... 8&rss=true

Madonna: David mag later zelf kiezen

Uitgegeven: 23 oktober 2006 16:24
LONDEN - Popster Madonna vindt dat haar kersverse adoptiezoon David later zelf mag bepalen in welk land hij wil wonen. Haar woordvoerster heeft dat laten weten, aldus The Daily Mail maandag.

Als David volwassen is, mag hij naar zijn thuisland Malawi als hij dat wil.

Over de adoptie van de jongen uit Malawi is veel te doen. De procedure zelf is nog niet rond, maar de 1-jarige David is wel al overgebracht naar Groot-Brittannië. De vader van het beoogde adoptiekind van Madonna heeft inmiddels geklaagd over de gang van zaken. Volgens de man uit het Afrikaanse land was het nooit de bedoeling dat de popster zijn zoon David zou adopteren, hoogstens een tijdje opvoeden.

De adoptie van David is in zowel Malawi als in sommige Britse media gehekeld. Gesuggereerd wordt dat de rijke artieste de geldende adoptieregels en -eisen omzeilt.

Bron: http://www.nu.nl/news/858507/62/rss/Mad ... iezen.html