Citaat:De adoptie van een één jarig jongetje uit Malawi door popster Madonna heeft wereldwijd felle reacties opgeroepen. Volgens sommigen is het een 'goede daad', anderen hebben het over 'kinderhandel'. Madonna hoopt zelf dat haar actie aandacht vestigt op aidswezen in Afrika. Vooralsnog legt het vooral de gevoeligheden rond internationale adoptie bloot.
Bron en rest van het bericht: http://www.wereldomroep.nl/actua/duurza ... 20_adoptie
Ik veronderstel dat niemand het nieuwsbericht had gemist

Madonna krijgt veel kritiek omdat zij niet volgens de gebruikelijke procedure haar kindje David heeft geadopteerd. Ik denk dat het kindje in zijn handjes mag klappen dat hij daar beland is. Hij wordt stinkend rijk, Madonna heeft al eigen kinderen en lijkt mij een goede moeder te zijn. Wel triest voor de adoptieouders die niet zoveel geld hebben en jaren bezig zijn met de adoptieprocedure.
Martin Braam zegt in het artikel:
"Adoptie hoort in het belang van een kind te gebeuren, en niet in het belang van de ouders. Het kind staat centraal en het is de bedoeling dat er ouders bij het kind gezocht worden. In het geval van Madonna heeft haar belang centraal gestaan".
Hoe denken jullie hierover?