Leraar kampvuur vrijgesproken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Laris_

Leraar kampvuur vrijgesproken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 19:38

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5175 ... drama.html

Citaat:
ALKMAAR - De rechtbank in Alkmaar heeft woensdag een 35-jarige docent van scholengemeenschap Jan Arentsz in Alkmaar vrijgesproken. De man werd verdacht van het veroorzaken van een steekvlam bij een kampvuur op het strand van Castricum tijdens een schooluitje op 16 juni. Drie leerlingen raakten gewond.

Wat vinden jullie ? Terecht ?

Ik zelf ben vind het erg fijn, ik zelf zit ik ook op het Jan Arentsz, en ben blij dat deze leraar niet meer gestraft word.

Bericht van de school;
http://www.ja.nl/algemeen/ongeluk/2006- ... tricum.doc

nikiet

Re: Leraar kampvuur vrijgesproken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:41

ik denk dat deze leraar al genoeg gestraft is door wat er allemaal is gebeurt en het was zeker geen opzet, dus waarom achter de tralies en taakstraf... dat moeten ze geven aan mensen die met opzet dingen doen...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:21

hij heeft het toch niet met opzet gedaan dus vndt het wel terecht dat hij vrijgesproken is

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:39

vossieman schreef:
hij heeft het toch niet met opzet gedaan dus vndt het wel terecht dat hij vrijgesproken is

Als hij een beetje logisch had nagedacht en gewoon verantwoordelijk was omgegaan met het kampvuur was er niets gebeurd. Nu zijn er wel 3 gewonden gevallen.

Van mij had hij voor zijn onverantwoordelijke en (levens)gevaarlijke gedrag best gestraft mogen worden.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:50

Ik vind het ook wel erg onverantwoordelijk gedrag en vind het echt niet kunnen. Van mij had hij ook wel een straf mogen krijgen.
Hopleijk is hij inderdaad al genoeg gestraft door de directe gevolgen ervan, maar toch.
Het is ook voor de buitenwereld van belang dat zoiets niet ongestrafd gebeurd; dan zet je mensen aan het nadenken dat ze eerst moeten denken voordat ze wat doen.
Nu is het weer; ach, hij wordt toch niet gestraft.
Doe maar roekeloos, zolang je het niet met opzet deed is er niks aan de hand.
Nee, dat vind ik niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:57

Ik vind het wel dom hoor om met een fles wasbenzine aan de gang te gaan. Iedereen weet toch wel dat dat gigantisch brandbaar is? Iedereen kent toch wel de spotjes van de barbeque en de spiritus? Voor een leraar vind ik dat hij beter had moeten weten.

Ik vind het dom dat de school onwetenden met een kampvuur bezig laten zijn.

_Laris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 20:49

Hij was zeker niet ontwetend en heeft voor zijn idee ook zo veilig mogelijk gehandeld (voorzover mogelijk). Het blijft dom, maar om iemand te straffen voor een ongeluk.. nee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:29

Wasbenzine op een open vuur gooien, is niet veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:51

Ik vidn het belachelijk, de mensen die gewond zijkn hadden voor het leven getekend kunnen zijn,
en dat valt met geen straf goed te maken!!
nikiet schreef:
ik denk dat deze leraar al genoeg gestraft is door wat er allemaal is gebeurt

Laten we dat in Godensnaam dan maar hopen, als je beetje je hersens gebruikt en je verantwoordlijkheids gevoel kent, doe je dit niet, hij is wel leraar. Koe