Man van Martinotoren gesprongen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Man van Martinotoren gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 14:56

Man van Martinitoren gesprongen

Uitgegeven: 18 oktober 2006 13:56
Laatst gewijzigd: 18 oktober 2006 14:38

GRONINGEN - Een nog onbekende man is woensdagmiddag van de Martinitoren in het centrum van Groningen gesprongen. Dat heeft de politie woensdag gemeld. De man overleefde het niet. Het incident vond plaats voor het oog van tientallen mensen.

De man is volgens een woordvoerder van de politie van de eerste trans aan de achterkant van de toren gesprongen. De politie vermoedt dat het om zelfdoding gaat, maar sluit een misdrijf nog niet uit. De omgeving is afgezet en er vindt sporenonderzoek plaats.

Het Dagblad van het Noorden meldt dat de hulpdiensten snel ter plekke waren. De traumaheli landde op de Grote Markt, en steeg een half uur na aankomst zonder het slachtoffer weer op.

Boven in de toren is een tas aangetroffen. Het is nog niet duidelijk of deze van de man was. Enkele getuigen zijn door de politie opgevangen.

bron: www.nu.nl

Kreeg net een smsje van een vriend dat hij daar ook was toen het gebeurde..
Vind het wel een beetje jammer dat die man op deze manier een einde aan z'n leven maakt, je zou het maar hebben zien gebeuren..

_Bolero_

Re: Man van Martinotoren gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:58

Aaaaj, dat wil je niet meemaken om iemand naar beneden te zien storten. Mocht dit zelfmoord zijn geweest, is het erg egoistisch...

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:59

ik kreeg net ook een sms van een vriendin van mij,die werkt bij de vend en was alweer dikke paniek daaro.
als ze nodig ergens vanaf willen springen laat ze dat dan ergens anders doen

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:03

_Bolero_ schreef:
Aaaaj, dat wil je niet meemaken om iemand naar beneden te zien storten. Mocht dit zelfmoord zijn geweest, is het erg egoistisch...

hier ben ik het mee eens ..
Bah, wat erg zeg .. Scheve mond

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:39

Jee al weer één, ik heb ook al eens iemand van de Martinitoren zien vallen en nee datis geen leuk gezicht. Iksnap ook niet dat mensen dat op zo'n publieke plek kunnen doen (mocht het zelfmoord zijn Knipoog )

*edit* typo

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:42

pa heeft het lijk zien liggen nadat de politie de deken verwijderde om foto's te maken. en nee hij is niet bewust gaan kijken, maar hij keek toevallig die kant op.
als dit zelfsmoord is geweest is die vent té egoistisch, bah Boos! en dan heeft hij het heel bewust gepland: aangezien je een kaartje moet kopen om naar binnen te gaan. een kaartje tot de dood in dit geval...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:59

He gets, ben ik blij dat ik gewoon naar huis ben gegaan en niet nog de stad in. Scheve mond
Dat mensen zelfmoord willen plegen is hun eigen keuze, maar waarom daarmee zoveel anderen mee shockeren en traumatiseren?
Vind dit in dezelfde categorie vallen als voor de trein springen, daar traumatiseer je ook anderen mee..

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:00

Is dit vandaag gebeurt? Ik kwam om 4 uur vanmiddag met de bus erlangs, maar heb niks gezien, ik heb er ook niet opgelet ofzo, maar ik hoorde niemand zeggen: Moet je dat zien. oid.
Oh, wat een vreemd idee!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:02

Ja maar zo denken die mensen niet meer die denken alleen maar aan "hoe kan ik dood gaan" .. niet aan "oh als ik dat doe breng ik mensen een trauma toe" ..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:02

Cootjuh schreef:
Is dit vandaag gebeurt? Ik kwam om 4 uur vanmiddag met de bus erlangs, maar heb niks gezien, ik heb er ook niet opgelet ofzo, maar ik hoorde niemand zeggen: Moet je dat zien. oid.
Oh, wat een vreemd idee!

Het bericht is rond kwart voor 3 gebeurt dus eerder op de dag al Lachen
Iig niet om 4u smiddags Lachen

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:07

Volgens mij is hier al een topic over

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:08

Gelukkig heb ik het niet gezien. Bah!

jufloontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:10

Klopt dat dit al wat eerder op de middag is gebeurd.

Ik had toevallig net mijn moeder aan de lijn en dit was rond 13.15 en toen gebeurde het ook ongeveer.

Erg sneu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:26

Ja, de bussen hebben ook een tijd niet over de grote markt gereden vandaag..

Áls het zelfmoord is geweest vind ik het ook ontzettend egoistisch. Als je dood wilt, val daar een ander dan niet mee lastig.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:57

Is dan de zoveelste... Waarom moeten ze altijd de martinitoren hebben? Rolleyes

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:52

Erg dat zoveel mensen het hebben zien gebeuren. Scheve mond

Ik ben mijn Nederlands leraar eeuwig dankbaar. Nagelbijten / Gniffelen
Als ik niet extra lang na hoefde te komen had ik het misschien wel gezien.
Fiets er elke dag langs. Nagelbijten / Gniffelen

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:22

Ik hoop niet dat dit een zelfmoordactie is geweest (ook niet dat het moord is natuurlijk).

Je kunt enorm veel mensen wel een trauma bezorgen op zo'n manier..

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:58

Bah.

Bij mijn vorige school was wel een keertje dat ze op excursie waren naar den haag en toen is er ook iemand van iets gesprongen. Gelukkig zat ik er toen niet bij. Ik hoef dat echt niet te zien. Bah Bah Bah..

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:44

op tv Noord werd net gezegd dat de politie geen aanwijzingen voor een misdrijf heeft gevonden, het was dus toch zelfmoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:50

Berdien schreef:
He gets, ben ik blij dat ik gewoon naar huis ben gegaan en niet nog de stad in. Scheve mond
Dat mensen zelfmoord willen plegen is hun eigen keuze, maar waarom daarmee zoveel anderen mee shockeren en traumatiseren?
Vind dit in dezelfde categorie vallen als voor de trein springen, daar traumatiseer je ook anderen mee..

Op het moment dat je zelfmoord pleegt, traumatiseer je altijd wel iemand Knipoog Er is altijd iemand die je vind bijvoorbeeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:59

Anique_Vaandrig schreef:
Berdien schreef:

Op het moment dat je zelfmoord pleegt, traumatiseer je altijd wel iemand Knipoog Er is altijd iemand die je vind bijvoorbeeld

Maar je kunt voor jezelf wel nagaan dat je op deze mnaier een enorm grote groep mensen bereikt, het is altijd druk op de grote markt. En het is ook nog eens een erg dramatische manier.
Als jij op bed gaat liggen en een hand vol pillen opeet, is dat niet zo shockend als dat jij van de martinitoren springt en uit elkaar spat (bij wijze van).

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:26

Wuis schreef:
Anique_Vaandrig schreef:

Maar je kunt voor jezelf wel nagaan dat je op deze mnaier een enorm grote groep mensen bereikt, het is altijd druk op de grote markt. En het is ook nog eens een erg dramatische manier.
Als jij op bed gaat liggen en een hand vol pillen opeet, is dat niet zo shockend als dat jij van de martinitoren springt en uit elkaar spat (bij wijze van).

Inderdaad.
Bij ons in 't dorp heeft iemand zich afgelopen jaar met de dorpsfeesten zichzelf aan de pergola opgehangen in de voortuin... Scheen geen leuk gezicht te zijn. Best triest wel dan, dat je op zó'n manier zelfmoord pleegt.

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:44

Afschuwelijk! Op de website staat ook een foto. Laat ook zien hoeveel mensen ermee geconfronteerd zijn....

Afbeelding

van nu.nl

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:00

jeetje.. ik ben sprakeloos..

ikzelf had er helemaal niets over gehoord terwijl ik in de stad woon....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:16

je zult maar lekker op een terasje aan een broodje gezond zitten...
het gaat trouwens om een man uit ruinerworld(ofzo)