Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Misser schreef:Een tweeoudergezin is misschien wel beter, maar wat niet kan dat kan niet.
Ik denk dat als ouders alleen voor het kind bij elkaar blijven, je nog vele onwenselijkere situaties zult krijgen.
laetitia schreef:Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5 jaar was. Mijn moeder was diep ongelukkig bij mijn vader en volledig afhankelijk van hem.
Ik en mijn tweelingbroer hebben dankzij mijn moeder een hele goede start gehad in het leven. Zij is met ons van Curacao terug naar NL verhuisd, alleen met ons gaan wonen in een nieuwbouwijk met startende gezinnetjes en heeft op haar 35e een studie opgepakt en is daarna voor ons gaan werken.
Het was niet altijd even makkelijk, vooral financieel, en ze was zelf ook weleens down door de situatie maar zij heeft ons laten zien dat het kan en dat je niet afhankelijk van iemand anders hoeft te zijn.
Van haar heb ik geleerd dat je je eigen geluk maakt. Mijn vader zag ik in het begin niet omdat hij nog op Curacao woonde en het contact werd toen hij in NL ging wonen mondjes-maat beter. Ik zal nooit zo'n band met hem opbouwen als de band die ik met mijn moeder heb maar ik heb dat ook niet nodig. Ik krijg genoeg liefde van haar...
Chubby schreef:Ik denk dat je samenvattend kunt zeggen dat kinderen vooral gebaat zijn bij een stabiele en liefhebbende omgeving. Of dat nu gaat om een twee-oudergezin dat met z'n allen samenwoont, een twee-oudergezin wat niet bij elkaar woont, een samengesteld gezin (nieuwe partner van een ouder, homoseksueel koppel) of een een-oudergezin (overlijden van een ouder, BOM moeder of onbekende vader)..
IKbenEllen schreef:Als pa en ma op een normale manier met elkaarr om kunnen gaan ben ik uiteraard ook voor. Maar als er alsmaar ruzie is is het kind beter af met 1 ouder en een stabiel thuis.