14-jarige meisje opgepakt door FBI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

14-jarige meisje opgepakt door FBI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 07:22

http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=173 ... .mc_id=MSN

14-jarige 'MySpace-terrorist' opgepakt door FBI
maandag 16 oktober - Door: Donato Ranzato
Het 14-jarige meisje Julia Wilson is door FBI-agenten uit haar biologieklas geplukt en verhoord zonder dat haar ouders dit wisten. De reden van haar arrestatie was een foto op haar MySpace-pagina van president Bush waar een mes in was gestoken met daarbij de woorden 'Kill Bush'.

Toen haar geschiedenisleraar haar vertelde dat dit een strafbaar feit was, heeft Julia de foto snel verwijderd, maar helaas te laat. De FBI had de foto al gezien en geconcludeerd dat Julia een terroristische dreiging vormde.

De verhoring door de agenten was voor Julia erg traumatisch. De agenten schreeuwden tegen haar en dreigde om haar in de jeugdgevangenis te gooien omdat ze gedreigd had Bush te vermoorden.

Julia snapt best dat de FBI verontrust was door de foto maar ze vindt dat de agenten haar na schooltijd hadden kunnen ondervragen met haar ouders erbij. Een aantal Amerikaanse congresleden heeft al een paar keer geprobeerd een wet erdoorheen te krijgen waardoor ouders bij de verhoring van een minderjarige aanwezig moeten zijn, maar zo'n wet heeft tot nu toe nog geen meerderheid gehaald.

Julia is nu bezig met een pagina op MySpace waar ze, samen met andere leerlingen, protesteert tegen de oorlog in Irak.

---

Krijgen jullie ook de naampjes 'KGB' en 'SS' opeens in het hoofd? Dit gaat echt heel ver. Er zijn genoeg grapjes over Balkenende, en niemand word zo opgepakt. Sjezus, 14-jaar, natuurlijk is ze getraumatiseerd.. Koe
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 17-10-06 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bron toegevoegd

KiWiKo

Re: 14-jarige meisje opgepakt door FBI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:28

Busch is het slechtste dat Amerika ooit heeft kunnen overkomen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:30

KiWiKo schreef:
Bush is het slechtste dat Amerika ooit heeft kunnen overkomen

Idd

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:32

Blijkt maar weer hoe gek die amerikanen zijn Gestoord

Ik dacht dt ze al over dreven bij de douane waren maar dat blijkt toch niet het enigste waar ze een beetje te ver door draven.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 07:34

Jaaaah een 14-jarige trrorist. Nog ff en Bush zorgt ervoor dat geen enkele regering dan het zijne aan de macht kan blijven. Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:42

14 jaar .. zij had dat tog ook nooit kunnen weten Gestoord

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:46

14..jeeeetje.. Haha!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:51

Rashja schreef:

Ik dacht dt ze al over dreven bij de douane waren maar dat blijkt toch niet het enigste waar ze een beetje te ver door draven.

Tot er weer een vliegtuig een wolkenkrabber invliegt, dan zitten we met z'n allen te zeuren dat er maatregelen getroffen hadden moeten worden...

Neemt niet weg dat ik het oppakken van een 14 jarige op de manier waarop het hierboven omschreven staat behoorlijk overdreven vind.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:07

Ik ga mee met KiWiKo.
Volgens mij is die man gewoon gevaarlijk.

Verder vind ik deze manier van iemand oppakken en verhoren absoluut niet kunnen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:12

Bush is heel gevaarlijk, net alleen voor zijn eigen land maar ook voor de rest van de wereld.
Triggerhappy met zijn eigen ego voorop.
Hoeveel wetten heeft hij alwel niet doorgevoerd om zijn eigen beleid mogelijk te maken?

Hebben we dat al niet eens eerder gehoord...ergens.... Slapen

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:19

Bush is voor de doodstraf en heeft in zijn vorige staat (ja dat was t toch?) vaak oorlog willen voeren, was toen met die verkiezingen kenbaar gemaakt. Ook dat hij vaak toestemming gaf om geweld te gebruiken bij opstanden.
En dat regeert nu amerika......
Echt ziek

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:24

Laten we wel zijn, een 14-jarige kan, zeker tegenwoordig, ook heel wat ellende veroorzaken, dus geheel onterecht vind ik het niet dat iemand uit de schoolbanken gelicht wordt voor verhoor. Maar om een minderjarig meiske in de puberleeftijd nou te arresteren op grond van een opruiend plaatje in een internetprofiel en dan ook nog eens te verhoren alsof het Bin Laden himself betreft, zonder dat haar ouders erbij zijn... Dat vind ik dan wel weer te ver gaan, doe dan eerst een globaal onderzoek naar zo iemand en kijk of ze echt een bedreiging vormt. Dat zou niet meer moeten kosten dan de mankracht die er nu op is gezet om die meid te verhoren. Amerika slaat door en niet zo'n klein beetje ook. Wanneer waren die verkiezingen daar nou ook alweer? Hopelijk zijn de schellen inmiddels van de ogen van veel Amerikanen afgevallen en maken ze deze keer wel een verstandige keuze.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:25

Tja...je mag het niet zeggen...maar je kan erop wachten dat er een nieuwe Lee Harvey Oswald komt die het probleem een stukje kleiner maakt.
En misschien zou dat nog niet eens zo verkeerd zijn.

* Heeft nog veel meer gedachten over dit mannetje maar gaat lekker buiten aan het werk voor ze misselijk wordt. *

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:28

Ben het wel eens met JoT.
Op het internet staan zoveel van dat soort foto's, plaatjes en tekeningen. Worden die ook allemaal uit de klas gelicht? Nors opkijken

Toch is het wel zo dat een 14-jarige wel degelijk tot iets in staat is, maar dat had eerst onderzocht moeten worden.

Amerika slaat door, en niet zo'n beetje ook. Al jaren trouwens. Sinds wanneer is het voor een land geoorloofd om met z'n 4 procent van de wereldbevolking 25 procent van alle energie te gebruiken? Maar dat is weer een andere discussie Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:32

Pff wat achterlijk, een 14 jarige die met zo'n plaatje meteen een terroristische dreiging wordt... dan wil ik niet weten wat ze op de gemiddelde computer nog meer als bedreiging zien!

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:37

Ik vind het persbericht nogal amateuristisch overkomen, het is volgens mij geen echt persbericht....

Neemt niet weg, dat het feit al erg genoeg is. Ik bedoel dan niet dat het meisje is opgepakt, maar dat ze zulke plaatjes online zet. Echter, het oppakken zal in de VS 'iets strenger' gebeuren, dan in NL.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:38

Ik denk niet dat alle overheidsdiensten zich pas sinds Bush als cowboys zijn gaan gedragen, maar ik ben het er wel mee eens dat Bush een ramp is.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:47

Tsja. Ik denk dat je als 14 jarige wel degelijk besef hebt dat zo'n foto/afbeelding alles behalve netjes is.

Daar in tegen is het rond uit schandalig dat de FBI een 14 jarig meisje zo maar uit de klas kan plukken voor een verhoor. Sinds wanneer ben je met je 14de in Amerika al volwassen? Verward
En verhoor, prima... Maar dan wel met de ouders er bij!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:48

Dussssss. Ja ik zie een 14jarig meisje idd al een vliegtuig kapen ofzo. Ehm, nee. Nja als de Amerikanen zo denken terroristische aanslagen te voorkomen.... door 14jarigen op te pakken voor verhoor... moeten ze dat vooral blijven doen Vork

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:50

Ir111 schreef:
Rashja schreef:

Tot er weer een vliegtuig een wolkenkrabber invliegt, dan zitten we met z'n allen te zeuren dat er maatregelen getroffen hadden moeten worden...

Neemt niet weg dat ik het oppakken van een 14 jarige op de manier waarop het hierboven omschreven staat behoorlijk overdreven vind.

Ik heb vandaag een email van mijn ouder gehad die naar amirika op vakantie zijn en als je hoort hoe het aan toe gaat in het vliegtuig.
Ontsmetting spree werd er gespoten zelf zand onder de schoenen mocht niet mee en ga zo maar even door.
Het is goed dat ze voor zichtig zijn maar je kunt over drijven toch

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:57

Amerika is het slechtse wat de wereld ooit is overkomen !! Het is niet alleen bush. Weet je hoeveel mensen op deze man gestemd hebben ? En dit zo weer zouden doen ? Amerika het land waar veel mensen ooit nog is heen zouden willen gaan... ik moet er niet aan denken ! Mijn opa zou zeggen. " ik wel er dood nog niet liggen"

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:16

KiWiKo schreef:

Kijk jij maar uit, straks heb je ook de FBI achter je aan met zulke uitspraken Nagelbijten / Gniffelen

Vind het ronduit belachelijk dat ze dat kind zomaar uit de klas hebben geplukt Scheve mond
Net zo terroristisch als m'n oma's grote teen man Rolleyes Laat die lui een leven halen ofzo Scheve mond

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:12

Ik hoop dat de Amerikanen zelf ook zo denken.
Bush is helemaal losgeslagen.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:16

KiWiKo schreef:

Pas maar op dat de FBI niet voor je deur staat dalijk Nagelbijten / Gniffelen

Wat een gelul zeg. Een kind van 14! Kom op zeg.
Hoeveel foto's en plaatjes staan er wel niet van andere beroemdheden over internet Scheve mond..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:17

Zo die gasten zijn echt gek in Amerika!!

Moet je kijken hoeveel plaatjes en geintjes hier in NL zijn over Balkellende en de Koningin!
Ze nemen het daar wel erg serieus!