VN Jongerenvertegenwoordiger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maericken

VN Jongerenvertegenwoordiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 20:29

Hebben jullie al eens van de VN Jongerenvertegenwoordiger gehoord? Nee? Lees dit dan Lachen

Tot 19 oktober kiest heel Nederland de laatste finalist voor de verkiezing van de nieuwe Jongerenvertegenwoordiger voor de Verenigde Naties. De verkiezing is democratisch en jouw stem is heel belangrijk!
Om jouw stem nog belangrijker te maken in deze wereld heeft één van de kandidaten - Jasper Visser - een actie opgestart waarmee jij een kaartje kunt sturen aan Ban Ki-Moon, de opvolger van Kofi Annan. Op zijn website www.jaspernaardevn.nl kun je een kaartje versturen en Jasper zorgt ervoor dat dit kaartje aankomt bij hem.

Citaat:
PERSBERICHT

Stuur een kaart aan Ban Ki-Moon

Begin oktober werd de Zuid-Koreaan Ban Ki-Moon verkozen tot de opvolger van Kofi Annan als secretaris generaal van de Verenigde Naties. Als het nieuwe gezicht van één van de grootste en meest invloedrijke internationale instituten zal Ban Ki-Moon de komende jaren zijn stempel gaan drukken op de wereldpolitiek en ontwikkelingssamenwerking. Voor het Nederlandse volk is dit hét moment om hun stem te laten horen aan de Verenigde Naties en zo bij te dragen aan wereldvrede, de bescherming van mensenrechten en de verdere verspreiding van democratie.

Om de Nederlandse stem te laten horen aan Ban Ki-Moon kan iedere Nederlander vanaf donderdag 12 oktober 2006 een kaart schrijven aan de nieuwe secretaris generaal. Op verschillende plaatsen in Nederland en op het internet zullen tot 19 oktober 2006 zoveel mogelijk mensen aangespoord worden om hun persoonlijke boodschap te schrijven op een briefkaart aan Ban Ki-Moon.

De actie is een initiatief van Jasper Visser, kandidaat jongerenvertegenwoordiger bij de Verenigde Naties. Als enige in de wereld kan het Nederlandse volk rechtstreeks een afgevaardigde kiezen in de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in New York. Dit is de jongerenvertegenwoordiger die op dit moment verkozen wordt. Met deze actie probeert Jasper aandacht te vestigen op dit unieke democratische recht van het Nederlandse volk. Jasper: "Veel mensen die ik spreek, hebben het gevoel dat ze geen invloed hebben op de Verenigde Naties. Dat is onterecht, want via de jongerenvertegenwoordiger kunnen ze wel degelijk hun stem laten horen."

Een aantal organisaties en individuen ondersteunt de kaartenactie aan Ban Ki-Moon. Zij zullen in ieder geval een kaart invullen. Voor Jasper is het echter heel belangrijk dat zo veel mogelijk Nederlanders een kaart sturen: "Als de verkozen jongerenvertegenwoordiger in november een grote stapel kaarten overhandigt aan Ban Ki-Moon, dan weet hij direct dat het Nederlandse volk op hem let en van hem verwacht dat hij hard werkt aan een betere wereld."

Zelf vraagt Jasper op zijn kaart om meer aandacht voor gelijke rechten tussen mannen en vrouwen, overal in de wereld. Dit is hét aandachtspunt van zijn eigen campagne. Jasper: "Ik wil me als jongerenvertegenwoordiger graag sterk maken voor de gelijke behandeling van mannen en vrouwen, maar voor mij is het ook heel belangrijk om in New York me in te zetten voor de andere wensen van de Nederlanders die ik vertegenwoordig."

Jasper hoopt de kaarten die hij verzamelt zelf te kunnen overhandigen aan Ban Ki-Moon, maar ook als dat niet lukt, denkt hij dat de kaartenactie belangrijk is. Jasper: "Het gaat er om dat de verkozen jongerenvertegenwoordiger de stem van het Nederlandse volk vertegenwoordigt en niet naar New York gaat om daar aan de eigen CV te werken. Als veel Nederlanders een kaart sturen, dan kan de jongerenvertegenwoordiger niet meer om het volk heen, en daar gaat het mij om."

De kaartenactie aan Ban Ki-Moon loopt van 12 tot 19 oktober 2006. Onder andere in Utrecht, Amsterdam, Dordrecht, Leiden en Rotterdam zullen op straat kaarten uitgedeeld worden, die geïnteresseerden meteen in kunnen vullen en af kunnen geven. Op internet kan men een kaart invullen op www.jaspernaardevn.nl.

EINDE PERSBERICHT

Stem dus allemaal op Jasper Knipoog

Maericken

Re: VN Jongerenvertegenwoordiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 15:59