Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lidewijke schreef:Lidewij - 16 jaar
Tja, hier hebben we er ook niet echt het klimaat voor zal ik maar zeggen. Vroeger was het zo trouwens geregeld dat de ramadan altijd ergens in het voorjaar viel; dan kunnen de meeste mensen dat wel aan. Maar eens het wat kouder begint te worden zijn er toch verschillende mensen wiens lichaam protesteert. Maarre ze doen maar hoor, ik stoor me er niet aan.
snoetie schreef:Lidewijke schreef:Lidewij - 16 jaar
Tja, hier hebben we er ook niet echt het klimaat voor zal ik maar zeggen. Vroeger was het zo trouwens geregeld dat de ramadan altijd ergens in het voorjaar viel; dan kunnen de meeste mensen dat wel aan. Maar eens het wat kouder begint te worden zijn er toch verschillende mensen wiens lichaam protesteert. Maarre ze doen maar hoor, ik stoor me er niet aan.
de ramadan valt altijd in de 9e maand van islamitische kalender en heeft met de stand van de maan te maken, het is dus niet zo dat het altijd in het voorjaar viel![]()
ik geloof dat het elk jaar 11 dagen vervroegd wordt [in onze zonnekalender], en dat betekent dat de islamieten in nederland dus over een paar jaar midden in de zomer moeten vasten [en in sommige landen zijn het altijd zo'n hoge temperaturen tijdens de ramadan].
maar het verschilt denk ik ook per persoon de een heeft liever lange dagen en korte nachten maar wel een aangename temperatuur, de ander heeft liever korte dagen en lange nachten maar wel met een lage temperatuur..
beantsje schreef:Praktisch vind ik het wel ver gaan om ook geen water te drinken. Vooral omdat de ramadan steeds vroeger in het jaar valt en het over een x aantal jaren in de zomer zal vallen. Op de evenaar niet zo'n drama maar hier wel!
(zouden er daarom zo weinig moslims boven de poolcirkel wonen?)