Vliegtuig boort zich in gebouw in Manhattan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kuzzie_anne

Vliegtuig boort zich in gebouw in Manhattan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 22:21

Vliegtuigje crasht in gebouw New York

Uitgegeven: 11 oktober 2006 21:00
Laatst gewijzigd: 11 oktober 2006 22:16

NEW YORK - Een 'klein vliegtuig' is woensdagavond in een torengebouw in New York gecrasht. Het gebouw is een appartementencomplex. Het Witte Huis gaat er vanuit dat de crash een ongeluk was.

Bij het incident zijn zeker twee doden gevallen. Dat bevestigden de autoriteiten woensdagavond, meldde de Amerikaanse nieuwszender CNN. In enkele appartementen van het gebouw in Manhattan aan de East River brak een zware brand uit. Dikke zwarte en grijze rookpluimen komen uit de getroffen appartementen op hoger gelegen verdiepingen.

Het vliegtuigje vloog in het Belaire-complex, dat circa vijftig verdiepingen telt. Het toestel trof enkele etages iets boven het midden van het gebouw.

Uit voorzorg zijn gevechtsvliegtuigen de lucht in gestuurd om verschillende Amerikaanse steden te beveiligen, meldt CNN.

Bron: http://www.nu.nl

Dit zag ik net op CNN. Op CNN werd vermeld dat ze niet dachten dat het om een terroristische aanslag gaat, maar goed, dat zeggen ze altijd in het begin, als er nog niets duidelijk is.
Het was erg mistig in New York, dus het zou goed kunnen dat het inderdaad geen aanslag was, maar gewoon een ongeluk.. Maar dat zullen we later wel te horen krijgen.

Of er intussen al meer bekend is over het aantal slachtoffers weet ik niet, misschien dat iemand anders dit weet?

Nuage

Re: Vliegtuig boort zich in gebouw in Manhattan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 23:27

Ondertussen al een hoop meer duidelijk. Was echt een ongeluk begrijp ik

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 05:32

Het was idd geen aanslag. De pilot was de pitcher van de New York Yankees (honkbalteam). Vraag me af of the play offs nog doorgaan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 07:48

De piloot was inderdaad een pitcher van de New York Yankees, een reliever genaamd Corey Liddle. Hij was 34 jaar oud. Hij was pas een paar maanden bij het team en was toegevoegd aan het team na een spelersruil met het team uit Philadelphia. Liddle had een vrouw en een zoon van 6.

Liddle has al een tijdje zijn 'pilot license' maar werd op deze vlucht vergezeld door een instructeur die ook is omgekomen.

Saillant detail 1: het vliegtuig boorde zich in het appartement van Manny Acta, 3e honkcoach van stadsrivaal New York Mets.

Saillant detail 2: 28 jaar geleden stortte een andere speler van de Yankees, catcher Thurman Munson, ook neer met een vliegtuigje. Ook hij overleefde dit niet.

Saillant detail 3: de play offs gaan gewoon door hoor.....

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 08:29

Echt een bizar ongeluk Scheve mond

Maar als ik het goed begrijp was de piloot de pitcher van de New York Yankees en hij boorde het vliegtuig in een appartement van de 3e honkcoach van New York Mets?
Is dat niet erg toevallig dan? Nagelbijten / Gniffelen

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 08:58

Toen ik de schade zag op tv wist ik gelijk dat dit geen aanslag kon zijn, het was gewoon te klein.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:28

vanmorgen op de radio waren ze al weer aan het speculeren. want wat gebeurt er als je de datum van gisteren op de kop leest 10-11-6 --> 9-11-01
maar dan hebben de de 0 in het jaar 06 wel weggehaald.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:42

Daar kunnen mensen zichzelf helemaal gek mee maken.
Als je het zo bekijkt kan ieder cijfertje, woordje en lettertje wel ergens betrekking op hebben.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:08

Volgens mij gaan na iedere gebeurtenis mensen aan het tellen en rekenen, en die 10% dat het een leuk gevolg heeft moet de hele wereld meteen weten dat het geen toeval is..

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:30

Wat een onzin dat rekenen, zo kun je van elke datum met een omweggetje wel 9/11 maken. Verschrikkelijk zeg.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 03:09

skipperfan schreef:
Echt een bizar ongeluk Scheve mond

Maar als ik het goed begrijp was de piloot de pitcher van de New York Yankees en hij boorde het vliegtuig in een appartement van de 3e honkcoach van New York Mets?
Is dat niet erg toevallig dan? Nagelbijten / Gniffelen

De Mets coach leeft nog, hij is nu op tv Haha! dat is weer zo'n kranten verzinsel.