Kamp Holland in Afghanistan aangevallen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Kamp Holland in Afghanistan aangevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 11:01

Bron: www.nieuws.nl

Citaat:
Kamp Holland in Afghanistan aangevallen
Uitgegeven op zondag 08 oktober 2006 om 22:13:40, bijgewerkt om 22:33:09

(Novum) - Kamp Holland in het Afghaanse Tarin Kowt is zondagavond bestookt met twee projectielen. Er is niemand bij de aanval gewond geraakt, meldt het ministerie van Defensie.

Het incident deed zich voor rond 20.15 uur Nederlandse tijd. Kamp Holland, de grootste Nederlandse basis, werd ternauwernood gemist door twee projectielen waarvan er één niet tot ontploffing kwam, zegt woordvoerder Nico van der Zee. Het is nog onbekend wat de schade is die het andere projectiel heeft aangericht.

De Nederlandse soldaten hebben ruim een half uur in de bunker doorgebracht, zegt Van der Zee. Een 'quick reaction force' onderzoekt de plekken waar de projectielen zijn neergekomen

Scheve mond Mijn hemel. What's next?

Paardenmeis1

Re: Kamp Holland in Afghanistan aangevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:10

Jeetje...

Is je broer er al?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 11:14

Nee, Ik hoop dat ze het uit hun hoofd laten dat te doen als hij er is 6 maart Boos!

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:18

jeetje dat is schrikken!
mijn broer gaat over een half jaar ook in het leger :|

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:20

tja dat is heel vervelend, zeker wanneer er familie zit.
dus neem me niet kwalijk bij wat ik nu schrijft: Bloos
het is hun werk, en met dit werk zit dit risico erbij.
ben je badmeester kan er een kind verzuipen
ben je dierenarts kan je gebeten worden
ect ect.
Houdt uiteraad niet in, dat voor familie en de mensen die daar zitten, dat het onwijs spannend is.
Maar anders gaat Marjoo het daar wel even oplossen hoor, kom niet aan d,r broer Vork
Voor alle fam die er al zit en zij die gaan, heel veel sterkte Ach gut

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:23

Esmeralda schreef:
tja dat is heel vervelend, zeker wanneer er familie zit.
dus neem me niet kwalijk bij wat ik nu schrijft: Bloos
het is hun werk, en met dit werk zit dit risico erbij.
ben je badmeester kan er een kind verzuipen
ben je dierenarts kan je gebeten worden
ect ect.
Houdt uiteraad niet in, dat voor familie en de mensen die daar zitten, dat het onwijs spannend is.
Maar anders gaat Marjoo het daar wel even oplossen hoor, kom niet aan d,r broer Vork
Voor alle fam die er al zit en zij die gaan, heel veel sterkte Ach gut

Ja. aan (bijna)alles wat je doet zit een risico.

hoop niet dat er ernstige dingen zijn gebeurd daar, er zitten maten van mijn broer bij Nagelbijten / Gniffelen.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 12:16

De actie aanval gelukkig mis. Maar toch.
Je hebt ook vaak dat de verbining een week of wat wegvalt. En als je dan zoiets hoort, en er zitten bekenden van je; Dan schrik je je heb apelazerus.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:17

Zo erg joh! In november/december gaat het neefje van mijn vriend. Hij is nog maar 20. Hoop dat alles goed gaat daar!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:27

Tja.... ze zijn er niet op vakantie! Het is hun keus daar te zijn en ze weten dondersgoed dat er ook gevaar aan kleeft. Dit was vroeg of laat te verwachten.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 12:32

ShirleyA schreef:
Tja.... ze zijn er niet op vakantie! Het is hun keus daar te zijn en ze weten dondersgoed dat er ook gevaar aan kleeft. Dit was vroeg of laat te verwachten.

Ik zeg toch ook niet dat ze op vakantie zijn. Dat zie ik ook wel. En ook weet ik dat het hun keus is om daar te zijn. Maar zulke dingen zijn nooit leuk. Zeker niet als je weet dat je broer daar over een paar maanden zit!

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:37

het is verschrikkelijk.. Maar ja.. helaas kan je niet iedereen wakker schudden te doen wat goed is..

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:56

Neee.. Een goede vriend van mij zit daar ........

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:51

bah
Mijn broer gaat er heen
op mijn verjaardag nog wel..
maar goed
leuk is anders Verdrietig

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:24

Vervelend nieuws, maar gelukkig was het mis. Ik vraag me trouwens ook af in hoeverre de projectielen dichtbij gekomen zijn, aangezien dat ook wel eens wordt geschreven als ze op 3km afstand inslaan. Bloos

Tja, en de"het is eigen keuze" discussie. Natuurlijk deels waar, maar je gaat niet bij defensie om vroeg aan je einde te komen. Als iemand in het verkeer omkomt zeg ik ook niet: Ja, rot voor je, maar dan had hij maar niet in de auto moeten stappen.
Dus ik vind dergelijke opmerkingen altijd ietwat ongepast. Knipoog

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:23

Ze verdedigen wel ons land, Ik ben trots op ze allemaal! Ach gut (alleen jammer dat het zover moet komen door die sukkels)

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:57

MissJ schreef:
Tja, en de"het is eigen keuze" discussie. Natuurlijk deels waar, maar je gaat niet bij defensie om vroeg aan je einde te komen. Als iemand in het verkeer omkomt zeg ik ook niet: Ja, rot voor je, maar dan had hij maar niet in de auto moeten stappen.
Dus ik vind dergelijke opmerkingen altijd ietwat ongepast. Knipoog

Ik vind t n prima opmerking (heb m nl zelf gemaakt). Ik ben nl heel erg tegen t feit dat daar jongens uit Nl heen moeten, ik geloof er gewoon niet in, we moeten ons niet overal mee bemoeien en het is ook n hele hoge kostenpost, waar ik dus aan mee betaal terwijl ik er tegen ben. Door bij defensie te gaan wil je niet vroegtijdig sterven maar je weet dat de kans redelijk groot is dat je naar n gevarenzone zal moeten.....

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:48

ShirleyA schreef:
Ik vind t n prima opmerking (heb m nl zelf gemaakt). Ik ben nl heel erg tegen t feit dat daar jongens uit Nl heen moeten, ik geloof er gewoon niet in, we moeten ons niet overal mee bemoeien en het is ook n hele hoge kostenpost, waar ik dus aan mee betaal terwijl ik er tegen ben. Door bij defensie te gaan wil je niet vroegtijdig sterven maar je weet dat de kans redelijk groot is dat je naar n gevarenzone zal moeten.....

JIj mag het een prima opmerking vinden, ik niet, daar blijf ik bij. Knipoog
De motivatie de je aanhaalt, getuigt voor mij van weinig kennis van zaken. En dat bedoel ik niet l*llig, maar als je zou weten wat die jongens en meiden doen, en wat hen beweegt, zou je er denk ik anders over denken. Ik heb bijvoorbeeld weinig met theather, moet ik dan maar zeggen: daar wil ik niet aan meebetalen, hef die hele zooi maar op? Nee, want er zijn altijd mensen die er het nut wel van inzien.
Waar geloof je niet in? We moeten ons niet overal mee bemoeien?
Weet je hoe ik het zie? Afghanistan, waar het in dit geval om gaat, is een land wat al tientallen jaren oorlog en ellende kent. Nu is de VS er een aantal jaren geleden gekomen. Die situatie ligt er nu eenmaal. Moeten wij als Nederland dan zeggen: Tja, l*llig voor die mensen, maar het is voor mij een ver van mijn bed show, dus laat ze lekker creperen. Of ga je helpen? Gelukkig heeft de regering ervoor gekozen om dat laatste te gaan doen. Want geloof mij, het Nederlandse leger doet echt goede dingen in het buitenland. En met het brengen van wat extra veiligheid en stabiliteit voor de lokale bevolking, het slaan van putten, ervoor zorgen dat mensen weer naar school en hun werk kunnen, en noem het maar op, dat vind ik prijzenswaardig werk. Ik neem mijn petje af voor de jongens en meiden die deze taak op zich durven nemen, en het verschil maken voor mensen daar. Nee, je zal nooit de gehele bevolking helpen, maar alle kleine beetjes helpen.
Of je nu voor of tegen wat dan ook bent, de situatie is helaas zoals hij is, en ik kan er alleen maar diep respect voor hebben dat er mensen bereid zijn om zo'n moeilijke taak op zich te nemen. Ik zou het namelijk niet kunnen.

edit: Deze missie is gevaarlijk, mee eens. helaas. Dat weten degenen die uitgezonden worden ook maar al te goed. Maar het is niet zo dat de Nederlandse militairen in de gevechtslinies geplaatst worden, zoals de Amerikaanse en Britse soldaten. Dus de kans dat ze normaal gesproken omkomen op vredesmissies is geen enorme kans. En je gaat mij niet wijs maken dat mensen in het leger gaan omdat ze zo graag jong willen sterven. Je loopt een grotere kans om in het verkeer om te komen, op weg naar je veilige kantoorbaan. Knipoog

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 09:08

Ik kan het niet beter verwoorden MissJ!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:06

Ik wel maar heb er geen zin in. Zie ook daar t nut niet van in. Ik ben en blijf tegen t leger.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 17:15

Dat is je goed recht. Maar heb wel respect voor de jongens die daar gaan vechten, en een beetje begrip voor mensen met famillie, kennissen of vrienden die daar nu zitten. (of heen gaan)

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:42

Frozenstar schreef:
Dat is je goed recht. Maar heb wel respect voor de jongens die daar gaan vechten, en een beetje begrip voor mensen met famillie, kennissen of vrienden die daar nu zitten. (of heen gaan)

Dat was nou precies mijn punt. Lachen

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 17:17

MissJ schreef:
Frozenstar schreef:

Dat was nou precies mijn punt. Lachen

En daar heb je dan zooo'n lang stuk eerst voor moeten schrijven Haha! *LOL*

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 14:28

ShirleyA schreef:
Ik wel maar heb er geen zin in. Zie ook daar t nut niet van in. Ik ben en blijf tegen t leger.

en hoe zou je het vinden als wij zelf in zo'n situatie zaten en wij dankzij legers uit andere landen weer naar school en naar het werk kunnen. Zou je dan ook tegen die legers zijn?

Ik zelf zou daar best heen uitgezonden willen worden. Alle kleine beetjes helpen. Alleen ben ik helaas nog te jong en is het nog maar de vraag of ik volgend jaar kan beginnen aan het OJKL en of ik door de keuring heen zou komen, maar goed dat is een ander verhaal.

Kijk het is natuurlijk nooit leuk als je zulk nieuws krijgt als er familie leden en/of vrienden zitten, maar de jongens en meisjes hebben ervoor gekozen en weten dat ze risico lopen. Toch hebben ze die keuze gemaakt en daar heb ik zeer veel respect voor en ik hoop dat als het nodig is de legers van andere landen hier ook komen helpen als we die hulp nodig hebben...

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:55

Ik vind dat MissJ het goed verwoord heeft Lachen

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:11

Chrisssy schreef:
Ik vind dat MissJ het goed verwoord heeft Lachen

Hier hetzelfde.

Ik vind dat je respect mag hebben voor wat die jongens/meiden daar doen.. het werk moet nou eenmaal gedaan worden.

Mijn broer is ook in afghanistan geweest.. en sjee.. wat die jongen allemaal heeft meegemaakt, dat gun je echt niemand!

Ik heb diep respect voor die mensen, ookal is het hun eigen keuze. Nederland heeft nou eenmaal een leger nodig, is het niet vrijwillig, dan moeten er straks mensen komen die zelf helemaal niet willen..
Dus wees maar blij met je kantoorbaantje en die mensen die er wél voor gaan