Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
casperrr schreef:Ik heb dat ook gehoord ja!
heb ook een keer een documentaire gezien over Amerika, dan had je van die resaurants waar je zo veel kon eten wat je maar wilde! 1 man mocht in 3 restaurants niet meer terug komen omdat hij te veel at.... Hij ging iedere avond in zo'n restaurant eten, dat was voor hem goedkoper...
Jamezy schreef:casperrr schreef:Ik heb dat ook gehoord ja!
heb ook een keer een documentaire gezien over Amerika, dan had je van die resaurants waar je zo veel kon eten wat je maar wilde! 1 man mocht in 3 restaurants niet meer terug komen omdat hij te veel at.... Hij ging iedere avond in zo'n restaurant eten, dat was voor hem goedkoper...
Jups, heb ik ook gezien.
Ik schrok overigens niet echt van Supersize Me. Als je dit al schokkend vind, zou je eens moeten weten hoe die burgers eigenlijk gemaakt worden; daar kan ik pas met mijn verstand niet bij.
De maatschappij moet zelf opletten wat het consumeert, is mijn mening. Iedereen met een béétje gezond verstand kan daar toch wel over nadenken? Zo niet, jammer dan. Misschien krijgen we dan toch nog een beetje natuurlijk selectieTypisch menselijk om eigen fouten op een ander af te schuiven. Straks krijgen de kippen nog de schuld, omdat de MacChicken bestaat!
Siria schreef:hmm, maar het ligt wel aan je omgeving: als je als kind meer dan 1000 reclamespotjes op tv ziet en je ouders ook ongezond eten en er in de schoolkantine alleen maar ongezond ete te koop is ga je wel iets eerder ongezond eten denk ik.
Jamezy schreef:Siria schreef:hmm, maar het ligt wel aan je omgeving: als je als kind meer dan 1000 reclamespotjes op tv ziet en je ouders ook ongezond eten en er in de schoolkantine alleen maar ongezond ete te koop is ga je wel iets eerder ongezond eten denk ik.
Uiteraard. Maar op het moment dat jij of je kind vetter en vetter wordt, moeten er toch wel wat bellen gaan rinkelen? Maar wat ze die kinderen voorschotelden is inderdaad schandalig. Maar het is precies wat dat kantinemens al zei: Dit komt zo van de overheid. Het moet veel van hoeveelheid zijn, makkelijk te bereiden en mag niet te veel kosten. Tsja, dat is natuurlijk vragen om problemen! Maar als ouder praat je toch ook weleens met je kind, lijkt me? Dan zou je moeten weten wat ze op school voorgeschoteld krijgen. Anderzijds kunnen ze zelf ook eten meegeven of meenemen.
Ach ja, plantaardig voedsel is goedkoper en véél gezonder. Veganisme neemt een heleboel welvaartsziekten weg; dringt ze iig terug. Helaas is onze maatschappij niet zo, maar daar zal ik verder geen seconde van wakker liggen. Op naar de eigen ondergang!
Vanessa24 schreef:Heb je ooit een programma gezien van Jamie Oliver? Hij was van plan om het eten in schoolkantines te veranderen, want ook in Engeland is het Fish and Chips wat de klok slaat!.
De kinderen klaagden toen ze broccoli voorgeschoteld kregen... wat denk je wat die ouders doen?
Die staan met de Mac zakjes bij de schoolhekken!!! Tja, dan vind ik het niet raar dat er geen belletjes gaan rinkelen bij ouders.. die doen net zo hard mee!
Vanessa24 schreef:Ik heb de documantaire niet gezien.
In Amerika schijn je veel restaurants te hebben die een 'all you can eat' beleid hebben, dit helpt natuurlijk niet om de mensen gezond te houden in een steakhouse e.d.
Maar ik vind het ook een verantwoordelijkheid van de mensen zelf, ze kunnen zelf ook wel nagaan dat 3x per dag Mac niet goed is voor je.
nielsd schreef:Ik heb het ook gezien, echt heel erg erg. Maar ik snap niet dat mensen zichzelf niet kunnen inhouden. Ik eet ook bijna elke dag in de kantine (ben 14) maar neem altijd een broodje gezond ipv de kroketten.
Het is je eigen verantwoording.
Misser schreef:Ik kreeg steeds meer trek in een Big Mac tijdens het kijken naar deze documentaire, serieus!
Ik vind dit de eigen verantwoording van de mensen, je stopt dat eten toch zelf naar binnen?
Het is zo makkelijk om altijd maar iemand anders de schuld te geven van jouw fouten.