Premie zorgverzekering stijgt met 120 Euro!!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emilia

Premie zorgverzekering stijgt met 120 Euro!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 20:05

Laatst bijgewerkt door Emilia op 04-10-06 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Premie zorgverzekering stijgt met 120 Euro!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:12

Ik heb het artikel net gelezen....Ik vond deze premie al erg hoog. Mede omdat wij geen zorgtoeslag krijgen. Volgend jaar gaan wij er dan met 200 euro per mnd. op achteruit. Boos! Tsja van sparen zal dan helemaal niets meer terecht komen, het wordt eerder lenen...Krijgen we volgend jaar weer een hetze omdat steeds meer nederlander gaan lenen. Tsja, waar zou dat nou door komen.
Wat zullen de voorstanders van dit walgelijke kabinet hiervan zeggen..Ik weet wel waar ik volgend jaar op ga stemmen in ieder geval!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:22

Die 120 euro is op jaarbasis/pp. Wordt dus 240 euro voor ons : 12 = 20 euro per maand meer premie.
Valt me eerlijk gezegd nog mee, ik had niet vreemd opgekeken als het nog hoger was geweest...
Laatst bijgewerkt door Ann op 04-10-06 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 20:35

@Coby: Ben wel benieuwd waar jij op gaat stemmen?

120 Euro op jaarbasis is voor sommige mensen een heleboel geld. Hoe zit het nou eigenlijk met die no-claim regeling? Klopt het dat als je het hele jaar de dokter niet bezoekt hebt, je een bepaald bedrag terugkrijgt?

Ann

Re: Premie zorgverzekering stijgt met 120 Euro!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:38

Yep, vorig jaar hebben wij 2x 255 euro terug gehad. Doktersbezoeken vallen niet onder de no-claim aftrek, ziekenhuis en bepaalde medicatie wel.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:39

nog meer betalen Slapen .

Nog ff en ik lever letterlijk mijn hele salaris in. Salaris waar ik me letterlijk en figuurlijk kapot voor werk Boos!

Wordt echt deprie van dit land.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:40

Dat klopt.
Het is 255,- per persoon.
De huisarts valt er volgens mij buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:41

Belachelijk!

Het is nu al veel te duur
en 20 euro per maand is een hele smak geld

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 20:51

Ann schreef:
Yep, vorig jaar hebben wij 2x 255 euro terug gehad. Doktersbezoeken vallen niet onder de no-claim aftrek, ziekenhuis en bepaalde medicatie wel.

En ik neem aan een tandartsbezoek ook niet. Heb een aanvullende tandartsenverzekering.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:22

Die bedragen verschillen per artikel. Telegraaf maakt graag sensatie dus zet flink in. Ik heb ook bedragen van € 80 en € 100 gehoord.

Daarbij was al van meet af aan 'bekend' dat de premies zouden stijgen. Heel veel zorgverzekeringen hebben veel te lage premies aangeboden die ze 1 jaar waar kunnen maken. Vanaf het begin van de invoering van dit stelsel wordt al gezegt dat het vanaf 2007 weer een stuk duurder wordt.

Ik wacht wel af, ik zie wel wat er gebeurd. Veranderen kan ik het toch niet.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 22:34

Sylvia schreef:
Die bedragen verschillen per artikel. Telegraaf maakt graag sensatie dus zet flink in. Ik heb ook bedragen van € 80 en € 100 gehoord.

Daarbij was al van meet af aan 'bekend' dat de premies zouden stijgen. Heel veel zorgverzekeringen hebben veel te lage premies aangeboden die ze 1 jaar waar kunnen maken. Vanaf het begin van de invoering van dit stelsel wordt al gezegt dat het vanaf 2007 weer een stuk duurder wordt.

Ik wacht wel af, ik zie wel wat er gebeurd. Veranderen kan ik het toch niet.

120 Euro werd net ook op het nieuws vermeld, dus er zal toch wel een kern van waarheid inzitten. Knipoog

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:39

Ann schreef:
Die 120 euro is op jaarbasis/pp. Wordt dus 240 euro voor ons : 12 = 20 euro per maand meer premie.
Valt me eerlijk gezegd nog mee, ik had niet vreemd opgekeken als het nog hoger was geweest...

Oeps volledig verkeerd gelezen in alle snelheid. 20 euro per mnd. is ook veel, maar toch beter te doen dan 220 euro per mnd. per pers. Haha!
Challeen: Ik stem links, en dan op de grootste partij, om dit rechtste blok een halt toe te roepen Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:49

Channie23 schreef:
120 Euro werd net ook op het nieuws vermeld, dus er zal toch wel een kern van waarheid inzitten. Knipoog

Kern van waarheid twijfel ik niet aan hoor. Maar tussen € 80 en € 120 zit maar € 40 marge... Plus dat het per zorgverzekeraar zal verschillen. Je kunt roepen dat het € 120 duurder wordt en van het ergste uitgaan, je kunt het op € 80 houden en dan erg optimistisch zijn, je kunt de gulden middenweg van € 100 aanhouden. Als je € 120 naar buiten brengt doet het de gemiddelde Nederlander straks, als het maar € 100 duurder wordt, minder pijn, want "we hebben immers € 20 euro bespaard! Go jij! Go jij!"

Lucky_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:55

Dat van die no-claim is btw ook nog een verhaal apart...
ik was in februari naar het ziekenhuis geweest, omdat ik last had van mijn darmen...
de dokter had alleen gepraat en even met zo;n ding op mijn buik geluisterd... helemaal niets belangrijks enz...
krijg ik later een brief van mijn zorgverzekering:
u komt niet meer in aanmerking voor de no-claim teruggave...
wat denk je dat dat grapje koste van het ziekenhuis?
rond de 700 euries en dat terwijl hij niet eens wat heb gedaan, gelukkig hoef ik het niet zelf te betalen, maar dna nog vind ik het heeel veel geld voor 10 minuten binnen zijn.
de arts zei: tja we moeten alles met codes invoeren, dus zijn standaard bedragen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:57

Sja, ik ben even naar de kaakchirurg geweest voor mijn verstandskiezen (tandarts trekt die niet zelf), was ook ruim 200 euro. Weg no-claim.
Zorg is nu eenmaal duur. Een accountant/adviseur/advocaat/etc ook Vork

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 23:12

De Telegraaf he Knipoog, eerst zien dan geloven...
Ik denk ook niet dat het veel zin heeft om alle verzekeringen uit te gaan zoeken enz.. Ze zullen allemaal wel stijgen, dus om die paar euro per maand die het hoogstens zal opleveren, ga ik geen nieuwe verzekering zoeken. Ben sowieso ook tevreden over de verzekering die ik nu heb.

Hoe zit het met dingen in de aanvullende verzekering, gaan die van je no-claim af? Dus pil, fysio etc.?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 02:33

lekker hoor , als je ziekt bent heb je al veel extra kosten die je echt niet allemaal kan verhalen ,,en dan ook nog die kromme no claim regeling
als of ik er voor kies om ziek te zijn en naar het ziekenhuis te moeten
grom
had ook echt liever gezond geweest

leuk dat "gezonde mensen"er van profiteren dat ze een gezond lijf hebben
denk dat veek ouwetjes soms maar een maandje langer aanmodderren ipv naar het ziekenhuis te gaan , t is toch een hoop geld

mensen gaan dus liever niet en als ze niet gaan terwijl; dat toch echt beter is dan worden ze alleen maar erger ziek en kost het de stat nog meer dan als de mensen er vroeg bij zijn (in het algemeen voor het leeuwendeel van de aandoeningen)

kweet wel dat ik iig op een ander kabinet ga stemmen

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:59

ik heb dit jaar al ongeveer 1000e betaald aan premie en het enige wat ik nodig heb gehad is de pil....
soms denk ik; als ik geen premie betaal ben ik goedkoper uit, maar je zult zien dat er dan wel iets gebeurd

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:29

Je bent verplicht om je te verzekeren, Nistria Lachen

Dat de premie hoger zou uitvallen was vorig jaar al bekend. Bijna alle ziektekostenverzekeraars zijn gaan stunten om zoveel mogelijk mensen te laten overstappen, nu wordt dat weer rechtgetrokken en zijn we massaal voor niets overgestapt Clown

Ik heb wel begrepen dat de no-claim er wrs volgend jaar uit gaat. Dat vind ik dan wel weer jammer, maar aan de andere kant niet meer dan eerlijk, aangezien je er niet om vraagt om ziek te worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:04

Toevallig dat deze bedragen na het hoera verhaal op Prinsjesdag en de behandeling daarvan in de kamer zijn gekomen. Zullen wel die bekende kleine lettertjes zijn die Balk zo vervelend vindt om te lezen.

In de praktijk betekent het dat een heleboel mensen er toch weer niet iets op vooruit gaan.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:12

Cowgirl schreef:
nog meer betalen Slapen .

Nog ff en ik lever letterlijk mijn hele salaris in. Salaris waar ik me letterlijk en figuurlijk kapot voor werk Boos!

Wordt echt deprie van dit land.

Dit was zonet ook mijn gedachten.
Ik kan me hier erg boos om maken zeg en zelfs ook heel verdrietig.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:13

oh per JAAR, jemig schrok me al rot! (dacht per maand!)

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:17

Ik vraag me nog steeds af waarom ze nu met de premies van rond de 120 euro per maand verlies draaien op de zorg, terwijl vorig jaar de premies de helf waren.

Wat is er dan zo duur geworden?

Ondanks dat het bekend was, baal ik er toch weer van. Het is ook maar de vraag wat er voor gecompenseerd wordt. Waarschijnlijk niets.

*edit* typo

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:20

ik vind het wel tof als ze de no claim eruit doen, je kan er idd niks aan oden of je zorg nodig hebt of niet, als je een chronisch zieke hebt in je gezin kom je dus nooit voor no claim in aanmerking, terwijl je daar dus niet voor gekozen hebt ook.
ze kunnen wat mij betreft wel verschillende paketten maken, waarbij je zorg kan inkopen die je verwacht te gebruiken, en zo dus goedkoper uit kan zijn als je allemaal gezond bent en blijft in een gezin.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:21

Mistic schreef:
Ik vraag me nog steeds af waarom ze nu met de premies van rond de 120 euro per maand verlies draaien op de zorg, terwijl vorig jaar de premies de helf waren.

Wat is er dan zo duur geworden?

Niets maar vorig jaar moest men tegen elkaar concureren Knipoog