De trein reed tijdens een rit bij Lathen, circa tien kilometer van de Nederlandse grens ter hoogte van Ter Apel, met een snelheid van ongeveer tweehonderd kilometer per uur op een wagon van de uitvoerders van het project.
In de verongelukte zweeftrein zaten naar schatting dertig bezoekers. Slachtoffers moesten met behulp van speciale brandweerapparatuur worden afgevoerd, omdat de trein circa vier meter hoog op de baan bleef.
http://www.nu.nl/news/831741/21/Doden_b ... sland.html
----------------------------------------------------------------------------------------
Tjee, afgelopen zaterdag zat ik nog met mijn man, zus en haar vriend helemaal voorin die trein.....
Ging loeihard, maarja je waant je veilig want er was nog nooit iets misgegaan met die trein.
Als het toen was gebeurd waren wij op zijn minst ook zwaar gewond geweest vrees ik. Ik schik hier echt van. Stel je voor dat...

Stel ik me aan, of zijn er meer mensen hier die op zo`n soort manier iets meegemaakt hebben (dus iets waar het mis ging terwijl jij er net niet was, of net geweest was?