Doden bij zweeftreinongeluk in Duitsland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Doden bij zweeftreinongeluk in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 14:31

Door een treinongeluk op een proefbaan van de Duitse magnetische zweeftrein Transrapid zijn vrijdag meerdere doden en gewonden gevallen. Dit zei een woordvoerder van de plaatselijke autoriteiten in Emsland, Dieter Sturm.

De trein reed tijdens een rit bij Lathen, circa tien kilometer van de Nederlandse grens ter hoogte van Ter Apel, met een snelheid van ongeveer tweehonderd kilometer per uur op een wagon van de uitvoerders van het project.

In de verongelukte zweeftrein zaten naar schatting dertig bezoekers. Slachtoffers moesten met behulp van speciale brandweerapparatuur worden afgevoerd, omdat de trein circa vier meter hoog op de baan bleef.

http://www.nu.nl/news/831741/21/Doden_b ... sland.html
----------------------------------------------------------------------------------------

Tjee, afgelopen zaterdag zat ik nog met mijn man, zus en haar vriend helemaal voorin die trein.....
Ging loeihard, maarja je waant je veilig want er was nog nooit iets misgegaan met die trein.
Als het toen was gebeurd waren wij op zijn minst ook zwaar gewond geweest vrees ik. Ik schik hier echt van. Stel je voor dat... Verdrietig
Stel ik me aan, of zijn er meer mensen hier die op zo`n soort manier iets meegemaakt hebben (dus iets waar het mis ging terwijl jij er net niet was, of net geweest was?

Faelivrin

Re: Doden bij zweeftreinongeluk in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:19

Ik heb zoiets 1 keer meegemaakt. Dat mijn vader en ik in de truck net niet bij een ongeval betrokken waren.
Bijzonder eng.

Maar als je overal zo over gaat nadenken kun je jezelf beter opsluiten in huis.
Want zoiets kan met iedereen en overal gebeuren. Zelfs op de fiets of lopende.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:41

Momenteel al 15 doden geborgt, wordt gerekent op 21 doden. Was dit vorige week gebeurd was de kans groot dat mijn vriend, zus en haar man, en ik hier niet meer zouden zijn... Schrik je toch wel van...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 20:12

Jeetje, vanmiddag op internet spraken ze slechts van 25 gewonden...
Stond wel bij dat ze er moeilijk bij konden komen.

Er werd gezegd dat het om een ontsporing ging, waarop m'n baas nog grapte dat ie niet kan ontsporen omdat ie niet op een spoor maar een rail zweeft.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:09

Hij was tegen een stilstaande wagon gereden, en er zijn nu 21 doden ..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:11

Zo echt vreselijk zeg!!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:31

Dreamy schreef:
Hij was tegen een stilstaande wagon gereden, en er zijn nu 21 doden ..

Een onderhouds wagon notabene. Scheve mond
21 doden, jeetjemina..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:34

Faelivrin schreef:
Ik heb zoiets 1 keer meegemaakt. Dat mijn vader en ik in de truck net niet bij een ongeval betrokken waren.
Bijzonder eng.

Maar als je overal zo over gaat nadenken kun je jezelf beter opsluiten in huis.
Want zoiets kan met iedereen en overal gebeuren. Zelfs op de fiets of lopende.

Inderdaad. Eigenlijk moet je er maar niet bij stilstaan. Dan kan je jezelf echt beter opsluiten.
Vreselijk voor de nabestaanden. Ach gut

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:38

Er is momenteel ook al bekent gemaakt dat onder de doden en gewonden veel medewerkers, en kennisen van de medewerkers van de testtrack zitten. Zal wel een soort dagje voor het personeel zijn geweest... Erg sneu allemaal...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:00

Mariska_28 schreef:
Tjee, afgelopen zaterdag zat ik nog met mijn man, zus en haar vriend helemaal voorin die trein.....
Ging loeihard, maarja je waant je veilig want er was nog nooit iets misgegaan met die trein.

Maar hij maakte nog testritten (deze keer ook), dus zo vaak is hij dan toch nog niet gebruikt??

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:07

manzano, Het is een traject met 2 lussen. Hij rijdt dus zeg maar steeds rondjes. Dit doet hij al een tijdje, en dan bijna dagelijks telkens achter mekaar door. Al vanaf 1995 is hij voor het publiek open gesteld. Dus ondanks dat het een testrit was, is hij al aardig lang in gebruik. (heb er vorige week in gezeten)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:09

Ok, bedankt voor de info. Bij een testrit had ik namelijk wel wat anders in gedachten. Al helemaal niet dat hij ook open is voor publiek.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 23:48

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:12

maar het hele project word stilgezet nu toch? Dat vind ik wel typisch.. want het is geen fout van de trein zelf want ze hebben een onderhouds wagon laten staan..
Het is een heel erg milieu vriendelijk project en ik vind dat ze het gewoon door moeten zetten.. want er is geen fout in de trein ondekt het kwam puur door die wagon..
Vreselijk voor al die mensen.. 25 doden.. jeetje wat veel zeg..
Sterkte voor alle nabestaanden!

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:10

Mensen maken fouten....kan gebeuren....

De TGV gaat ook enorm hard, tot hiertoe zijn er nog geen ongelukken gebeurd, maar wat als die wel gebeuren? Dan ook meteen maar sluiten?
Ik vind persoonlijk de zweeftrein veel veiliger, want als er iets mis gaat remt hij vanzelf, dat zie ik de TGV niet doen.
Vliegtuigen gaan nog veel harder en maken ook ongelukken, die vliegen toch ook nog steeds of niet dan?

Als je het puur technisch bekijkt is de zweeftrein veel veiliger dan het vliegtuig of de TGV.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:59

Volgens de krant hier staat nu ook de enige bedrijfsmatig in gebruik zijnde zweeftrein in China ter discussie.
Het was al niet zeker of ze er mee door zouden gaan en na dit ongeluk zijn de kansen er niet groter op geworden.

Wonen er niet al te ver vandaan en er gingen ook hier aardig wat sirene's voorbij vrijdagmorgen.