Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Piet Hein Donner is opgestapt. Arrogant, zoals Den Haag hem kent, was hij in augustus nog tekeergegaan tegen de Onderzoeksraad van Pieter van Vollenhoven en diens harde conceptrapport over de Schipholbrand.
Zijn uitleg daarbij:Van Vollenhoven was buiten zijn boekje gegaan door schuld toe te wijzen.
Citaat:Donner-kenners zagen het Kamerdebat over de brand al voor zich: een minitieus en juridisch zuiver betoog dat grote indruk op de Kamer maakt en waar hij bij al zijn vorige blunders mee weggekomen is. Het tegendeel bleek donderdag het geval: de minister treedt af voor hij zich heeft kunnen verweren. Waarom?
Cowboy55 schreef:sarabande schreef:Piet Hein Donner is opgestapt. Arrogant, zoals Den Haag hem kent, was hij in augustus nog tekeergegaan tegen de Onderzoeksraad van Pieter van Vollenhoven en diens harde conceptrapport over de Schipholbrand.
Zijn uitleg daarbij:Van Vollenhoven was buiten zijn boekje gegaan door schuld toe te wijzen.
En daar had hij volledig gelijk in, want dat is NIET de taak van de Onderzoeksraad
Simpel: snel aftreden, snel uit beeld verdwijnen, hopelijk is iedereen over 2 maanden het hele incident vergeten. Gaat waarschijnlijk nog lukken ook.
sarabande schreef:
Als hij daar gelijk in had had hij dus niet behoeven af te treden
Citaat:Snel uit beeld verdwijnen EN op de 5e plaats met de intentie om weer minister te worden
Anoeska schreef:Ik ben geen fan van Donner of van het CDA, maar ik denk wel dat hij (één van) de beste ministers is, die we in lange tijd hebben gehad. Enorme schat aan inhoudelijke kennis, laat nooit nutteloze luchtballonetjes over onmogelijke plannen op, misschien een tikje saai, maar wel door en door betrouwbaar, en dat kan je van veel andere ministers niet zeggen.
Hij is nu gevallen op z'n ministeriele verantwoordelijkheid, maar niet op iets wat hem persoonlijk aan te rekenen is. Ik zie geen enkel probleem als hij na de verkiezingen weer terugkomt als minister. (Voor zover het CDA weer zou gaan regeren natuurlijk, en of ik daar nou voor ben???)
Anoeska schreef:Hij is nu gevallen op z'n ministeriele verantwoordelijkheid, maar niet op iets wat hem persoonlijk aan te rekenen is. Ik zie geen enkel probleem als hij na de verkiezingen weer terugkomt als minister. (Voor zover het CDA weer zou gaan regeren natuurlijk, en of ik daar nou voor ben???)
manzano schreef:Daarbij is het tevens een teken dat hij zijn verantwoordelijkheden kent en neemt.
Karl66 schreef:Nu is het politieke verhaal zuiver.