Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jamezy schreef:Dit soort 'restricties' helpen m.i. niet echt, het beeld dunner = gelukkiger zit er toch teveel ingeramd, dat is gewoon onze maatschappij. Er zullen altijd mensen zijn die zichzelf te dik vinden. Graatmagere modellen weren van de catwalk... er zijn nog genoeg media over, die hier niet in mee zullen gaan.
amberp schreef:ik heb maatje 32 en van spijkerbroek 26 of 27.. maar ben echt geen gratenhuis.. zie er gezond uit..
Vind het onzin dat ze nu ineens maat 38 moeten hebben.. wat is er mis met 36??
het magere schoonheidsideaal zal altijd wel blijven. Of ze dat in milaan nu anders willen of niet..
VeirL schreef:Mijn leraar vertelde het vanmorgen, ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Ik kan heel oppervlakkig zeggen: 'Ja, goed zo! Laat ze maar dik worden!', maar er zijn zoveel meiden die zo mager zijn uit zichzelf (oké, ook genoeg niet uit zichzelf).
Je zou maar naar alle moeite uiteindelijk een model zijn geworden met maatje 36 en je moet ineens weg!
Nanak schreef:zodra ik dit bericht hoorde had ik een discussie met een vriend van me en dit zei ik erover:
ja oke, ik snap het ook wel, want veel meisjes krijgen daardoor anorexia, want al die modellen zijn mooi dun. maar ze zitten ook te zeiken dat iedereen steeds dikker word, en als ze het ideaalbeeld verstellen van 34 naar 38 werken ze daar wel aan mee.
kijk, niet dat maatje 38 erg is dat zeker niet...maar volgens mij verleg je het hele probleem gewoon
Lusitana schreef:Nanak schreef:zodra ik dit bericht hoorde had ik een discussie met een vriend van me en dit zei ik erover:
ja oke, ik snap het ook wel, want veel meisjes krijgen daardoor anorexia, want al die modellen zijn mooi dun. maar ze zitten ook te zeiken dat iedereen steeds dikker word, en als ze het ideaalbeeld verstellen van 34 naar 38 werken ze daar wel aan mee.
kijk, niet dat maatje 38 erg is dat zeker niet...maar volgens mij verleg je het hele probleem gewoon
Maat 38 is niet dik, maar een normaal postuur voor iemand van 1.75m of groter (en daar gaan we van uit bij modellen op de catwalk). Ze willen dat modellen zich tonen als normaal en niet als uitgemergeld.
Als je denkt dat maat 38 dik is of tot dik worden leidt, ben je al verpest in je gedachtengang.
Echt dik is maat 50 of meer. Dik worden heeft te maken met eet en leefgewoontes en niet met hoe men naar anderen kijkt. We denken niet, oh, wat is dikzijn toch mooi, dat wil ik ook! Tenminste niet in deze cultuur. Er zijn culturen waar het wat anders ligt.
We denken helaas nog wel oh, wat is mager mooi, of, in elk geval, ik wil slanker zijn dan mijn vriendin/rivaal, noem maar op. Voor wie willen we nu eigenlijk zo slank zijn? Gezond is het (TE mager zijn) niet, dus dat kunnen we niet als argument aanvoeren.