Duur betaalde telefoon....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britty

Duur betaalde telefoon....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 10:09

18 september 2006

Een 82-jarige dame uit de Amerikaanse stad Canton, Ohio huurt al 42 jaar lang een telefoon. Haar familie heeft uitgerekend dat ze al meer dan 14.000 dollar aan de nu ontzettend gedateerde telefoon heeft uitgegeven.

Ester Strogen begon in de jaren '60 met het huren van de zwarte draaitelefoon. In die tijd was de technologie nog vrij nieuw en kon niet iedereen zich een telefoon veroorloven. Het dametje heeft sinds die tijd het telecommunicatieconcern AT&T elke maand braaf 29,10 dollar voor het toestel betaald. Totdat haar twee kleindochters er twee maanden geleden achter kwamen en het contract meteen stop zette.

De twee meiden zijn woedend dat hun oma zoveel geld heeft uitgegeven aan een telefoon. Een woordvoerder van het telecommunicatiebedrijf laat weten dat huurders hun contract makkelijk kunnen opzeggen door hun telefoon terug te brengen. "We gaan door met het verhuren van telefoons totdat er geen vraag meer naar is", aldus de zegsman. De twee kleindochters hebben hun grootmoeder ondertussen een moderner toestel cadeau gedaan. Mevrouw Strogen is echter niet zo'n fan van haar nieuwe toetsentelefoon. Ze wil liever haar oude draaitelefoon terug.

Bron: thenewstribune.com
hotmail.com

Wat ik nou niet snap, is deze telefoon zo achterlijk lang is mee gegaan! Dat moet een degelijk ding geweest zijn, de telefoons van tegenwoordig stoppen er na max. 10 jaar wel eens mee. Vind wel dat het bedrijf zelf ook al eens iets eerder aan de bel had kunnen trekken. Maar goed, je kan maar geld willen verdienen...

Trieske_

Re: Duur betaalde telefoon....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:13

ik kan mijn eigen nog herinneren dat wij vroeger thuis ook zo'n draaitelefoon hebben gehad, en die dingen zijn echt oerdegelijk en hardstikke zwaar dus ik kan mijn eigen indenken dat die telefoon zo lang is meegegaan.

Aan de andere kant is het wel belachelijk dat de huurprijs voor zo'n telefoon zoveel jaren hetzelfde blijft, normaler lijkt mij dat hoe ouder het type telefoon hoe lager de huurprijs...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:18

ik heb er nog 2 staan, bouwjaar 1963, bakkeliet.... doen het allebei nog prima!

het zijn juist de nieuwere toestellen die minder lang meegaan!

Maar je ziet wel dat deze telefoonmaatschappij klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft!

Net zoals onze KPN, we moesten voor de zaak een ISDN lijn, bleek derict dat er diverse functies niet meer konden( nummerherkenning, wisselgesprek etc.) Binnen 2 maanden hadden ze een nieuw type ISDN, maar denk maar niet dat wij dat kreng mochten omruilen, sterker nmog: als wij onze ISDN lijn zouden opzeggen moesten we €75,00 verwideringskosten betalen!

Nu hebben we telefonie van @home en die isdnbak ligt op de vuilstort! Gratis en voor niks!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:24

amondi schreef:
Maar je ziet wel dat deze telefoonmaatschappij klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft!

Niet dan?!
Als ik het artikel lees dan lees ik dat mevrouw prima tevreden was met haar oude toestel en het ding nu zelfs terug wil. Mevrouw was tevreden, de telefoonmaatschappij waarschijnlijk ook.... totdat de kleindochters van mevrouw zich ermee gingen bemoeien.

Nu is mevrouw niet meer tevreden (geliefde toestel kwijt) en de telefoonmaatschappij ook niet (negatieve publiciteit).....

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:29

Cowboy55 schreef:
amondi schreef:

Niet dan?!
Als ik het artikel lees dan lees ik dat mevrouw prima tevreden was met haar oude toestel en het ding nu zelfs terug wil. Mevrouw was tevreden, de telefoonmaatschappij waarschijnlijk ook.... totdat de kleindochters van mevrouw zich ermee gingen bemoeien.

Nu is mevrouw niet meer tevreden (geliefde toestel kwijt) en de telefoonmaatschappij ook niet (negatieve publiciteit).....

Ik vind het nou ook niet bepaald klantvriendelijk. 14.000 dollar voor een telefoon. Wat zou zo'n telefoon toen gekost hebben. Al zetten we het hoog op 500 dollar. Dan kan je als maatschappij toch zeggen dat ze niet meer hoeft te betalen.

Ik vind dit oplichterij van de maatschappij.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 11:04

Ze zal nu inderdaad niet zo snel meer weg kunnen met haar nieuwe telefoon. Als je gewend bent al 42 jaar hetzelfde toestel te gebruiken, zou alles tegen vallen!! Maar ik vind wel dat het bedrijf in dit geval het oude toestel cadeau zou kunnen geven, hij is immers dubbel en dwars betaald. Of ze hadden haar een nieuw toestel kunnen aanbieden, of in ieder geval de huurprijs kunnen aanpassen. Ik vind het wel min of meer terecht dat dit bedrijf wat negatieve publiciteit krijgt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:12

Britty schreef:
Ze zal nu inderdaad niet zo snel meer weg kunnen met haar nieuwe telefoon. Als je gewend bent al 42 jaar hetzelfde toestel te gebruiken, zou alles tegen vallen!! Maar ik vind wel dat het bedrijf in dit geval het oude toestel cadeau zou kunnen geven, hij is immers dubbel en dwars betaald. Of ze hadden haar een nieuw toestel kunnen aanbieden, of in ieder geval de huurprijs kunnen aanpassen. Ik vind het wel min of meer terecht dat dit bedrijf wat negatieve publiciteit krijgt.

Ik snap wat je bedoelt en ben het ook niet per se oneens met jou/jullie.

Tegelijkertijd denk ik: een handelingsbekwame oma en een handelingsbekwaam bedrijf (althans, dat neem ik aan. Als oma seniel zou zijn had het krantebericht er anders uitgezien denk ik.). Als ze dit nou toch zo afspreken en beide partijen zijn het eens, who cares?!

Ik zal zelf ook vast wel goedkoper kunnen bellen of ergens een beter of goedkoper toestel kunnen uithalen. Maar als ik dat wil dan doe ik dat. En daar heb ik geen advies bij nodig. En als ik dat niet wil dan doe ik dat niet. En daar heb ik ook geen advies bij nodig.

Als dat voor mij geldt, waarom zou dat niet gelden voor een Amerikaanse oma?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:16

Mijn oma heeft ook al gigantisch veel geld uitgegeven aan een telefoon die ze al tig jaar huurt van de KPN.. echt belachelijk, maar ja zij wil ook geen andere omdat ze weet hoe deze werkt..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:51

sja, als dat vrouwtje hara telefoon fijn vond , was het toch prima?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:51

Als oma al 42 jaar betaalde voor dit toestel kunnen er toch nog wel 10 jaar bij?
Ze is er tevreden mee, en weet hoe zo'n ding werkt, laat oma lekker Clown.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:58

Jemig, idd zo'n bakelieten telefoon kan ik me ook nog goed herinneren. Crisis wat maakte dat ding een klerelawaai als je gebeld werd Haha!

Maar denk ook dat ze toen meer voor duurzaamheid gingen.

Toch zou het logisch zijn dat het huurbedrag naar beneden gaat naarmate de telefoon ouder wordt.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:42

kristie schreef:
Als oma al 42 jaar betaalde voor dit toestel kunnen er toch nog wel 10 jaar bij?
Ze is er tevreden mee, en weet hoe zo'n ding werkt, laat oma lekker Clown.

Dat vind ik ook. Mijn hoogbejaarde oma heeft ook nog een draaitoestel (deze is zeker dertig jaar). Dat is hoogstwaarschijnlijk ook een huurtoestel.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:49

Als het mijn oma was geweest had ik dat ding mooi laten staan, liever 30 dollar per maand betalen dan een oma die met een telefoon zit waar ze niks mee kan..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:24

nou, 30 dollar..... kan je er beter eentje op marktplaats opduiken!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:23

Het lijkt hier wel alsof (bijna) iedereen dat het normaal is dat er meer dan 14.000 dollar is betaald voor een telefoon.

Dat moeten ze eens bij jullie proberen. 14.000 dollar voor een mobieltje. Dan trekken jullie toch ook aan de bel.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:34

Ach ik geef wel meer uit in 42 jaar hoor Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:35

Yessy schreef:
Als het mijn oma was geweest had ik dat ding mooi laten staan, liever 30 dollar per maand betalen dan een oma die met een telefoon zit waar ze niks mee kan..

Nou ik kocht wel eenmalig z'n toestel..
Kan je waarsschijnlijk vor 30 euro wel kopen.
Dat is dan eenmalig en klaar ermee.

Het bedrijf had haar gewoon die telefoon moeten geven na bijvoorbeeld 4 jaar huren.

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:53

Het is niet het probleem van dat bedrijf hoor..
er is toen der tijd een contract afgesloten.. als het bedrijf iedereen er even aan moet herinneren dat ze nog maandelijks betalen, terwijl ze ook een telefoon kunnen kopen, zijn ze wel even bezig..

misschien hadden de kinders eens eerder kunnen kijken naar wat "oma's" allemaal uitgeeft..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:06

Nou bij ons hoor je netjes 3 maand van te voren als een abbo afgelopen is.
Want dat hoord eigenlijk zo met dat huren.
Dat is normaal gesproken een abbo die na verloop van jaren afgelopen is.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:34

Belachelijk. Ze moeten dat ding gewoon aan haar schenken, zo'n trouwe klant, en voor dat geld had ze inmiddels al duizenden telefoons van hun kunnen kopen. Als je een beetje goed voor de dag wil komen als bedrijf zou ik die telefoon aan haar teruggeven! en misschien nog wel met geld erbij.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:14

Marye78 schreef:
Belachelijk. Ze moeten dat ding gewoon aan haar schenken, zo'n trouwe klant, en voor dat geld had ze inmiddels al duizenden telefoons van hun kunnen kopen. Als je een beetje goed voor de dag wil komen als bedrijf zou ik die telefoon aan haar teruggeven! en misschien nog wel met geld erbij.

Ja ik had de telefoon terug gegeven en daarbij meteen voor de rest van haar leven gratis lokaal bellen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 00:20

Waarom is het de taak van een bedrijf om voor de consument na te denken? Als consument weet je toch wat je huurt en wat je daarvoor betaald en heb je daar een eigen verantwoordelijkheid in? Vind je het te duur worden dan is het volgens mij toch echt je eigen taak om contact met het bedrijf op te nemen.

Voor de mensen met oma's die nog steeds huren, laat haar even contact met de KPN opnemen en wedden dat de huur eraf gehaald wordt en dat je het toestel mag houden? Gewoon kwestie van zelf even de moeite nemen om een telefoontje met de klantenservice te plegen of een primafoon te bezoeken.

Al zou ik het wel sjieker en vanuit customer care oogpunt slimmer van AT&T hebben gevonden als ze die mevrouw als trouwe klant in het zonnetje hadden gezet en hadden gezorgd voor een gratis toestel voor de mevrouw en vanwege de publiciteit de ze gekregen hebben een speciaal trouwe klanten-abonnement zonder abonnementskosten o.i.d. voor de rest van haar leven.

Trouwens Daantjuh, gratis lokaal bellen is bijna overal in de VS standaard Haha!