Hond dood na opsluiting in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 15:03

Bron: www.nu.nl

Uitgegeven: 14 september 2006 12:40
Laatst gewijzigd: 14 september 2006 12:41

ZOUTELANDE - In Zoutelande (Zeeland) is woensdagavond een hond overleden nadat hij enige tijd opgesloten had gezeten in een auto. Dat maakte de politie donderdag bekend.

Passanten ontdekten de hond in de auto, waar de temperatuur flink was opgelopen. Ze sloegen een ruit in en koelden de hond met water. Toen de politie arriveerde, werd het dier door omstanders gereanimeerd terwijl er water over de hond werd gegoten. Maar het beest overleed korte tijd later.

De eigenaar, een 66-jarige man uit het Duitse Mönchengladbach, zei dat hij eerder op de avond nog naar de hond had gekeken en dat er toen niets aan de hand was. De politie heeft hem nog niet beboet en onderzoekt de zaak.

-----------------------------------------

Ik moet heel heerlijk zeggen dat ik het regelmatig om me heen zie als ik boodschappen ga doen, de hond in de auto en de ramen dicht, ongelooflijk.
Door de temperatuur gaat het bloed van de hond stollen.

Mijn hond blijft of thuis met dit warme weer, of ik neem hem mee. En bij de paarden moet hij weleens wachten, op de voorbank met beide ramen helemaal open, auto in de schaduw geparkeerd natuurlijk!

Esmeralda

Re: Hond dood na opsluiting in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:05

ik snap zowiezo niet dat mensen hun hond mee nemen en vervolgens in de auto laten zitten. Of je laat hem thuis of je neemt hem mee , om hem vervolgens waar jij ben, hem er ook uit te halen.
Mensen hebben geen idee hoe warm het kan worden in de auto, zelfs met ondergande zonnetje.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 15:07

Als ik weet dat ik nog naar een winkel moet, dan blijft hij even op mij wachten, hij mag niet mee in de supermarkt.
Maar ik bedenk van te voren wel of het te warm is ja of nee.

En nog belangrijker, beide raampjes ruim open zetten.
wist je trouwens dat je de ramen open moet zetten als je nog rijd en niet als je al stilstaat, dit heeft met de luchtstroming te maken.
Laatst bijgewerkt door avanoort op 14-09-06 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:07

Laat dat dier dan thuis .. Scheve mond
Ook als het raam een stukje open was geweest, had het niks uitgemaakt heb ik ergens gelezen ..
Ik hoop dat hij toch een hoge boete krijgt ..

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 15:09

Je moet idd BEIDE ramen een stuk openzetten.
En het mag buiten beslist geen 30 graden zijn!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:27

Oh oh oh, ik kan me zo kwaad maken, om de laksheid, om te onwetendheid, geen idee wat het is met dat soort mensen..elke debiel weet toch dat je met dit warme weer je dier niet in een auto moet achterlaten?! Arm beest.

Ik ben wat dat betreft echt een muts hoor, kan ook erg slecht tegen mensen die een hele avond labng hun hond in de auto laten, omdat ze zo nodig naar een feest moeten. Zo zat laatst een hond van half 8, tot zeker na 3uur snachts in de auto..ik ging mijn hondjes uitlaten, hondje in auto gezien, kom om 23uur weer langs, ja hoor nog steeds hondje in auto, voordat ik ging pitten om 3 uur snachts weer met honden gelopen en zat dat beestje nog steeds in die wagen..Heb heel bijdehand een briefje onder de ruitenwisser gedaan..belachelijk.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 16:31

Dat is erg zielig! Huilen Huilen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:37

Esmeralda schreef:
ik snap zowiezo niet dat mensen hun hond mee nemen en vervolgens in de auto laten zitten. Of je laat hem thuis of je neemt hem mee , om hem vervolgens waar jij ben, hem er ook uit te halen.
Mensen hebben geen idee hoe warm het kan worden in de auto, zelfs met ondergande zonnetje.

idd!
kan hier zó pissig om worden..bah

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:38

Mén dat snap je toch niet. Wordt er zo vaak voor gewaarschuwd!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:47

Walgelijk.

Mensen met zo'n verstand zijn het niet waard een dier te bezitten.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 16:49

roossie22 schreef:
Esmeralda schreef:

idd!

Ik laat em weleens in de auto hoor, als ik even een boodschap moet halen.
Kan best eventjes. Met ramen open en in de schaduw.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:02

avanoort schreef:
roossie22 schreef:

idd!

Ik laat em weleens in de auto hoor, als ik even een boodschap moet halen.
Kan best eventjes. Met ramen open en in de schaduw.

het kán idd best wel eventjes... maar die mega drukke rij bij de supermarkt en het zonnetje wat toch nét iets feller is als je dacht etc... het kán best eventjes, maar ik ben er geen voorstander van

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:23

Nog niet eens beboet. Welke boerenhufter weet nu nog steeds niet dat je zulke dingen niet moet doen in dit weer???????

Onverschilligheid ten top!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 18:12

Desiree schreef:
Nog niet eens beboet. Welke boerenhufter weet nu nog steeds niet dat je zulke dingen niet moet doen in dit weer???????

Onverschilligheid ten top!

Eén uit het Duitse Mönchengladbach Bloos

Ontopic: vreselijk zeg, heb ook een keer op TV gezien dat een ouder dit deed met een paar maanden oud babytje die hij "glad vergeten" was.

Mijn honden gaan alleen in de auto mee als ze elders waar we naar toe gaan welkom zijn.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:38

Je hebt ook wel eens mensen die hun kindje vergeten uit de auto te halen, da's helemaal vreselijk! Ik heb zulke verhalen gehoord vanuit Amerika. Moeder ging boodschappen doen, liet kind in de auto. Ze kwam terug, kind dood. Vind je het gek als je een auto in de brandende zon parkeert. Ik geloof dat het wel 60 graden kan worden in zo'n auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:41

Schimmelig schreef:
Je hebt ook wel eens mensen die hun kindje vergeten uit de auto te halen, da's helemaal vreselijk!

dat is helemaal vrezelijk? Verward Nou wil niet banketstaaf doen maar ik vind beide gevallen VREZELIJK!

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:42

Jemig wat een idioten je eigen hond dood laten gaan wat een verstand!!!!!

Groetjes

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:44

Chiqa schreef:
Schimmelig schreef:
Je hebt ook wel eens mensen die hun kindje vergeten uit de auto te halen, da's helemaal vreselijk!

dat is helemaal vrezelijk? Verward Nou wil niet banketstaaf doen maar ik vind beide gevallen VREZELIJK!

Je hebt gelijk hoor. Een kind vergeten vind ik net even iets pijnlijker dan een hond (maar goed, dat ben ik). Ik zou overgens geen van beiden vergeten. Domme domme mensen.
Ik geloof dat deze man zijn hond ook bewust is de auto had laten zitten? Dat snap ik echt niet hoor.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 13:13

Ik vind in beide gevallen pijnlijk omdat ze allebei het er net zo moeilijk mee hebben, het benauwd krijgen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:17

Tjeez wat erg! Wij laten onze hond ook nooit thuis omdat als we de auto gebruiken wa vaak ver weggaan. Maar als hij in de auto moet blijven zitten gaat er altijd een raampje een stukje open, alleen wanneer het echt koud is niet. We zijn ook nooit langer dan 15min weg als hij in de auto zit. En als het warm is dan blijft er altijd even iemand buiten wachten met hem!

Maar we zitten dan nu wel over honden in auto's te praten. Maar net zag ik weer zo'n vuile hufter die zijn hond met dit weer naast de fiets laat rennen! Die zijn ook niet helemaal goed bij hun hoofd naar mijn mening. Die dieren lopen met hun tong op hun knieen en als je er wat van zegt zijn ze van mening dat hun hond het geweldig vind. Yeah, right!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:23

Dat er mensen zijn die dat niet snappen he..
ga zelf eens met 30 graden in een auto zitten zonder ramen open en hou dit maar eens een paar uur vol zonder drinken en frisse lucht..

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:40

Pff echt niet normaal, wat een domme mensen zeg!!
Echt heel erg Verdrietig

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:25

Echt stom van die mensen, laat je hond gewoon lekker thuis of zet anders de ramen open als hij echt mee zou moeten!!

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:30

Echt walgelijk dit soort hersenloze mensen ...
Arme hond Scheve mond

Nannoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:49

arme hond

snap niet dat er mensen zijn die dit hun trouwe viervoeter kunnen aandoen vreselijk