jongetje (7) misbruikt klasgenotes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

jongetje (7) misbruikt klasgenotes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 17:57

Citaat:
ZWOLLE - Een 7-jarig jongetje heeft anderhalf jaar lang twee klasgenootjes bij een openbare basisschool in Zwolle seksueel misbruikt. Dat meldt basisschool De Werkschuit woensdag.
De jongen zou de twee meisjes stelselmatig misbruikt en met de dood bedreigd hebben. Een betrokken ouder laat aan De Stentor weten dat het jongetje ondanks zijn jonge leeftijd "enorm intimiderend" en "heel dwingend en agressief" is.
Zo zou het knaapje zijn slachtoffers tot aan de wc hebben gevolgd. "Vervolgens kroop hij onder de deur door en sloeg dan toe", zo zegt een van de ouders in de krant.

Schooltijd:
"Dat is iets wat je als ouders en school nooit hoopt mee te maken en zeker ook niet verwacht", zei directeur Henk Norder. Norder is als directeur van Openbaar Onderwijs Zwolle en Regio verantwoordelijk voor alle 29 openbare basisscholen in en rond Zwolle. De jongen zou in groep 2 zijn begonnen met het misbruiken van twee even oude meisjes uit zijn klas. Hij zou dat onder en na schooltijd hebben gedaan.
In juni vertelde een van de twee meisjes een leerkracht er voor het eerst over. De schoolleiding lichtte daarna de ouders van de kinderen in de klas in. De school schakelde ook de hulpverleningsinstanties Riagg, Bureau Jeugdzorg en De Kern in.

Inspectie:
Verder werd de Onderwijsinspectie op de hoogte gebracht. Een woordvoerder van de inspectie bevestigt dat gesprekken met de school zijn gevoerd, maar wil niet ingaan op de inhoud. De inspectie neemt vooralsnog geen maatregelen.
Na de zomervakantie was de jongen aanvankelijk geschorst. Hij gaat nu weer naar school, maar hij zit in een andere klas dan de twee meisjes. Een deel van de ouders zou willen dat de jongen van school wordt gestuurd.

Bron: www.nu.nl
13 september 2006 16:11

Pasgeleden was iets dergelijks ook al in het nieuws met 2 jongetjes van 12. Veel bokkers reageerden toen in termen van levenlange opsluiting en castratie. Nu een jongetje van 7: vinden jullie weer hetzelfde?

Ik ben namelijk van mening dat een jongetje van die leeftijd onmogelijk dat soort dingen kan doen en bedenken zonder zelf een negatieve ervaring te hebben gehad.

Desiree

Re: jongetje (7) misbruikt klasgenotes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:59

SJa, ik ben ook geneigd dat te denken. MAar aan de andere kant worden er mensen en dieren geboren met afwijkingen. Dus mogelijk hebben de ouders geen schuld. MAar wat moet er nu van zoiets worden? Dat leeft hier in de maatschappij en loopt rond als een tijdbom. HEt is afwachten wanneer de bom af gaat en wie de l.l is.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:00

Tja misschien heeft dat jochie zelf wel de meeste hulp nodig, ik kan me niet voorstellen dat dit zomaar opkomt in een 7 jarig kind. Misschien is hij zelf wel misbruikt ofzo Nagelbijten / Gniffelen

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:02

ik ben echt trots dat ik tot mn 12e nog met mn playmobil(manege natuurlijk:Y)) speelde:)

Rufus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:06

7 ?? Verward

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:08

misschien heeft ie het van zijn vader geleerd Gestoord

Lijp dat zo'n jochie dat doet... daar zit veel meer achter!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:13

Ja, tuurlijk zit hier veel meer achter. Als dat jongetje op zn 7e al seksuele drang heeft moet hij nog eerst weten wat hij daarmee moet doen. Ik denk dat hij zelf misbruikt is en het normaal vindt.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:15

Jeetje.
Hij heeft wel hulp nodig, dat staat vast!

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:17

Oh mijn god.

7!

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:19

Gadverdamme!

Waar moet dit naartoe zeg....
7 ?!?!

Het kan idd zo zijn dat dat jochie iets meegemaakt heeft, maar dan nog... wat ontzettend goor! Hamer
Laatst bijgewerkt door Everest op 13-09-06 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:19

Hoi,

Er moet wel meer achter zitten anders doet een kind van 7 dit niet!!!!!

Groetjes

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:22

Ziek, echt ziek..

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:25

Jeetje wat vreselijk voor die kinderen en de ouders!
Maar hoe kan een jongetje van 7 er in hemelsnaam op komen om klasgenootjes te misbruiken?
Kan het me niet voorstellen... Nagelbijten / Gniffelen

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:27

Jeetje man Scheve mond.
Ik kan ook niet geloven dat deze jongen dit zomaar doet..
Daar moet nog een verhaal achter zitten..

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:29

echt niet normaal een jongetje van 7 Verward

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 18:29

In een ander topic over een jongetje van 10 die een kleuter verkracht staan veel van dit soort reacties:
Citaat:
Castreren, fileren, stenigen, oid...
Stop ze in een gesticht en haal ze er niet voor hun 80e uit...
Hebben ze hier geen huurmoordenaars voor?.....

Ik ben benieuwd of dit soort reacties hier ook komen. Het verschil is namelijk niet zo heel groot, de daders zijn allebei kinderen die nog niet naar de middebare school mogen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:34

Tjaldur schreef:
Ja, tuurlijk zit hier veel meer achter. Als dat jongetje op zn 7e al seksuele drang heeft moet hij nog eerst weten wat hij daarmee moet doen. Ik denk dat hij zelf misbruikt is en het normaal vindt.

ja dat kán haast niet anders, kinderen van 7 weten echt nog niet precies wat seks is. Ik denk haats dat hij samen met pappa en mamma in therapie mag.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:38

Ik vraag me af of zoiets nog ooit normaal kan worden. Scheve mond

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 18:38

Waarom pappa en mamma? Als in: die hebben een hoop te verwerken, dan kan ik het begrijpen. Maar als je het over eventueel misbruik zelf hebt vind ik dat je de ouders wel gelijk veroordeelt. Stel dat het jongetje zelf misbruikt is kan het ook de dominee, voetbalcoach, oom of tante, of enge man of vrouw uit de speeltuin zijn oid.
Laatst bijgewerkt door odetteke op 13-09-06 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:45

odetteke schreef:
Waarom pappa en mamma? Als in: die hebben een hoop te verwerken, dan kan ik het begrijpen. Maar als je het over eventueel misbruik zelf hebt vind ik dat je de ouders wel gelijk veroordeelt. Stel dat het jongetjes zelf misbruikt is kan het ook de dominee, voetbalcoach, oom of tante, of enge man of vrouw uit de speeltuin zijn oid.

Precies.
Dat kan ook.
Je hoort zelfs wel eens over broers of zussen die misbruikt worden of misbruiken.
Maar ik denk wel dat z'n jongetje zelf misbruikt is geweest om zo vroeg al in contact te komen met seks.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 19:43

Het lijkt me voor die meisjes wel heel vervelend dat hij op dezelfde school blijft trouwens!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:46

Ja inderdaad.
Ik had m als ik moeder was van een van die meisjes graag op een andere school gezien en daarbij therapie, om er achter te komen waarom hij tot deze actie's kwam.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:50

Jeetje zeg... wat een verhaal! Waar moet het heen met de wereld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:51

Tjee wat naar. Dat gedrag zou toch ergens vandaan moeten komen zou je haast denken? Is het jochie zelf niet al eens op jonge leeftijd misbruikt geweest? Je hoort vaak dat jonge misbruikte hetzelfde doen bij andere kinderen.

Je hebt hier wel een punt. Het klinkt heel raar maar als dit een puber van 13 of ouder was geweest had ik waarschijnlijk heel fel gereageerd... Ik weet zelf eigenlijk ook niet waarom ik dat nu niet doe... Ik bedoel 7 joh, dat is een leeftijd waarop je nog helemaal niet aan dit soort handelingen denkt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:52

jeutje zeg!!!!!!!

als school zijnde houd je volgens mij een kind die al heel lastig is beter in de gaten, had niet voor mogen komen dat het ventje 1,5 jaar zijn gang kan gaan.

tjeas........ 7 jaar!! ongeloveloos