Gevangenis BangKwang Thailand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Gevangenis BangKwang Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 13:23

Ik heb geen idee of dit topic hier goed staat. Ik heb een bronvermelding, welsiwaar niet recent, maar nog steeds actief Knipoog en weet dat er discussies uit voort kunnen komen en het is meerdere malen in het nieuws geweest. Verplaats m anders maar moddies, vond dit wel iets om onder de aandacht te brengen.

Heb een poosje terug het boek van Perdo Ruizing gelezen. Een taxichauffeur die een pakketje heroine vanuit Thailand probeerde te smokkelen naar Nl..niet wetende wat dit exact inhield en dat hij als 'prooi' werd ingezet. 9 jaar lang heeft hij in bizarre omstandigheden geleefd in de gevangenis van Thailand, BangKwang. Inmiddels is er gratie verleent aan Pedro en is hij weer op vrije voeten, althans, lichamlijk, want ga er maar van uit dat hihj geestelijk nog een hoop te verwerken heeft.
Nu is hij niet de enige die in deze bizarre omstandigheden heeft geleefd. Nog steeds zitten er meerdere Nederlanders gevangen in BangKang in deze barre omstandigheden. Zo ook Rien Parlevliet..ernstig ziek, geen medische begeleiding, een ambassademedewerker die hem in de steek laat etc. Kortom, deze man heeft iedereen zijn aandacht nodig, om het leven in zoverre iets dragelijker te maken, in de periode dat hij wacht dat er gratie verleend wordt.
Misschien zijn hier mensen die de link willen bekijken en ook iets willen betekenen voor Rien? Al zijn het maar brieven die er worden geschreven, dat geeft hem al ontzettende steun.

http://www.4me.nl/rien.asp

_June

Re: Gevangenis BangKwang Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:20

Even een berichtje zodat ik thuis kan kijken. Lachen

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:26

Ja hij was laatst bij Jensen geloof ik.
Pfff hij is er echt ingeluisd zeg,
gelukkig dat hij eerder naar huis mocht anders kreeg hij levenslang

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 18:08

Ja ik heb die aflevering ook gezien idd. Heeft een behoorlijke indruk op me achter gelaten, vandaar dat ik de link voor Rien Parlevliet ook neergezet heb hier. Wie weet zijn er mensen die zijn omstandigheden ook bizar vinden en wat tijd willen maken om hem een brief te schrijven of pakketje te verzenden..

Kreeg behoorlijke kippenvel toen ik ergens las dat Pedro levenslang had moeten krijgen en het niet rechtvaardig was dat hij op vrije voeten is. Die man heeft verdorie in een hel geleefd, 9 jaar lang, dat is de een gigastraf in een situatie als in BangKwang en mensonterend..
In Nl zijn de straffen veel lichter en nog eens erg luxe in vergelijking met de gevangenissen in het buitenland. Maakte mij zo pissig om die kortzichtige opmerking van deze lummel.

Er is een nieuwe directeur gekomen in BanKwang, Pedro's vrijlating was voordat die nieuwe directeur kwam. De omstandigheden zijn al walgelijk, maar voor Rien ook, gezien er nu hast helemaal niets meer mogelijk is daar. (denk aan medicatie bv voor zijn ziekte)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:20

Walco_Aqua schreef:
Ja hij was laatst bij Jensen geloof ik.
Pfff hij is er echt ingeluisd zeg,
gelukkig dat hij eerder naar huis mocht anders kreeg hij levenslang

Hij is nooit gedwongen en heeft zelf ingestemd met dikke dollartekens in zijn ogen. Degene die hem er ingeluisd heeft is hijzelf. Mijn inziens ben je een idioot als je zoiets doet, je weet de consequenties die aan gepakt worden verbonden zijn!

Tja, dat hij gebruikt is als afleidingsmanouvre is behoorlijk oliebol ja, maar moet je maar niet in dat wereldje gaan begeven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:51

Ik kan er ook niet zoveel medelijden voor opbrengen , eigen schuld dikke bult denk ik persoonlijk. Hoe hard dat misschien ook mag klinken

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 08:48

faye schreef:
Ik kan er ook niet zoveel medelijden voor opbrengen , eigen schuld dikke bult denk ik persoonlijk. Hoe hard dat misschien ook mag klinken

Nou, daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. De omstandigheden daar zijn gewoon weerzinwekkend. Natuurlijk is het dom, maar ik zou willen dat de nederlanders in hun eigen land de straf konden uitzitten.. Het was zeker zijn eigen schuld, maar zoiets wens je niemand toe..Behalve daders van zware misdrijven Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:02

Kimberley77 schreef:
Die man heeft verdorie in een hel geleefd,

In welke hel denk je dat familie van verslaaden leven of junkies zelf....
Laten we gewoon eerlijk zijn, hij heeft willens en wetens drugs gesmokkeld en moet daar nu gewoon voor boeten.
Het is ook niet echt een geheim hoe er in dat soort landen gestraft wordt en er is voorlichting genoeg over, zowel hier in NL als daar.
Toen ik 12 geleden naar Japan verhuisde en een tussenstop op Bangkok had hing daar zo'n beetje de hele luchthaven vol met poster tegen drugssmokkel waarop een strop was afgebeeld, was voor mij duidelijk genoeg Haha!
Ik vind ook dat de omstandigheden daar echt wel verbeterd moeten worden maar kan niet zo goed tegen mensen die daar door hun eigen schuld zijn komen te zitten en dan gaan zitten janken.
Was het hem wel gelukt had hij een hoop geld verdiend en hadden we hem ook niet gehoord, iets zegt me dat hij dat verdiende geld ook niet had besteed aan mensen die daar gevangen zitten omdat ze wel gepakt zijn Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 09:04

Nou dat heb ik ook idd. Kijk het is niet goed te praten dat hij getracht heeft te smokkelen, want wat als het wel goed was gegaan, had hij bv dan nog een keer geprobeerd en ja zo gaat het door.
Dus een passende straf lijkt me erg ok, maar dan wel ff in andere omstandigheden. Je krijgt in BanKwang de doodstraf als je ook maar iets met drugs te maken hebt, of levenslang. Pedro kreeg in eerste instantie de doodstraf, maar omdat hij bekend heeft levenslang en doordat er Europese wetten gelden, maakt het ienieminie dragelijker, doordat hij plotseling naar huis mocht en wat milder behandeld werd door de bewakers daar. seriemoordernaars en verkrachters en pedofielen krijgen daar zelfs een lagere straf, 'maar' rond de 30 jaar en daar zit je dan als drugskoerrier, tussen alle soorten misdadigers. En nog zo corrupt als de pest ook. Hij kreeg levenslang voor drugs, maar daarbinnen kon je het overal krijgen en gebruiken..als je maar geld had.
Nee, die mannen zijn imo goed genoeg gestrafd en sommige van hun geheel onterecht en in die situatie al helemaal.

BEn het er absoluut mee eens dat men gestraft moet worden, daar zul je mij nooit over horen, maar de manier waarop..nee en op basis daravan de link, want als mens heb je ook rechten tijdens je straf.

Edit Illindra. Ja klopt, dat is zeker waar. Weet niet hoe dat 9 jaar terug in Thailand was, begreep dat men destijds daar niet zo van op de hoogte was en dat ook noiet zo aangegeven stond. Jensen zei idd wel dat bv op Singapore deathpenalty staat aangegeven op het vliegveld op drugssmokkel. Het is gewoon ontzettend stom van die gasten geweest en de term eigen schuld dikke bult ben ik het ook zeker mee eens, maar niet met de omstandigheden daar.
Laatst bijgewerkt door Amy77 op 17-09-06 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:06

Tulandro schreef:
faye schreef:

Nou, daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. De omstandigheden daar zijn gewoon weerzinwekkend. Natuurlijk is het dom, maar ik zou willen dat de nederlanders in hun eigen land de straf konden uitzitten.. Het was zeker zijn eigen schuld, maar zoiets wens je niemand toe..Behalve daders van zware misdrijven Clown

Zo willen alle criminelen wel de straf in Nederland uitzitten als ze de kans krijgen, De gevangenis hier is immers een luxe verblijf, met wat beperkingkjes hier en daar maar ach.....goed uit te zitten.
Lekker de ruimte, veel sport, je kan studeren, iedere dag buiten, voldoende ruimte in je eigen cel, goed te eten, gezondheidszorg, tv op je kamer, pardon....cel.....vrij contact kunnen hebben met de buitenwereld dus je zaakjes gaan gewoon door, soms een leuk uitstapje, recht op vrouwelijk cq. mannelijk bezoek met een private room voor lichamelijke activiteiten, af en toe verlof en met een beetje mazzel hoef je maar de helft van je straf te doen. OK dan! Frusty

Ik vind het hardstikke sneu voor degenen die het ongeluk hebben in een buitenlandse gevangenis terecht te komen en daar verschrikkelijke dingen meemaken. Maar kom op....die gevangenissen zijn al honderden jaren de koning van de hel. Als je met je volle verstand ingaat op een deal om te smokkelen weet je dat je dit riskeert.
Even de mensen daar gelaten die buiten hun medeweten om erin betrokken worden ( wordt in je bagage verstopt of iets dergelijks )
of mensen die verstandelijk niet bij machte zijn het te bevatten..( zoals de Hennies bv. )

Deze mensen hebben spijt dat ze betrapt zijn, niet dat ze probeerden te smokkelen.
Indien het gelukt was hadden ze gewetenloos de drugs afgegeven, het geld aangepakt en niet meer achterom gekeken. Die drugs komt god weet waar terecht en richt complete verwoestingen aan.

Hoe klein het pakje ook is en hoe hoog je geldnood is....je weet wat je riskeert als je ingaat op een aanbod om voor geld een pakje weg te brengen.
Dat de gevangenissen daar anders zijn dan hier is wijd en verbreid bekend. Dan moet je niet achteraf piepen dat dit nooit de bedoeling was.

Natuurlijk ben ik een groot voorstander van het verbeteren van de leefomstandigheden in die gevangenissen. Ook criminelen en gelegenheids diefjes zijn mensen en hebben recht op basiszorg.
Maar dat is een heel groot poilitiek spel en het zal waarschijnlijk heeel lang duren eer daar schot in komt.

Als je dan toch wilt criminelen voor geld, kunt ge het beter in Nederland doen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:10

Drugssmokkelaars zijn in mijn ogen dus wel ZWARE criminelen, net zo erg als moordenaars en verkrachters.
Enig idee hoeveel doden er jaarlijks te betreuren zijn door drugs, of overvallen, of diefstallen, of geweldsdelicten, enz.....
Mensen doen rare dingen onder invloed van drugs en doen wanhopige dingen om er aan te komen.
Voor mij is een smokkelaar dus echt een zware crimineel want hij is een van degene die er voor zorgen dat de drugsscene overeind blijft.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:17

nou, in mijn ogen niet..Het wordt anders als die zelfde mensen geweld gaan gebruiken, maar dan heb je het niet meer over smokkelaars. Drugs zulllen nooit van de aardbodem verdwijnen, en het wordt vooral in stand gehouden door verslaafden.

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:19

Ben het zeker eens met Jacimatho en met Ilindra, iedereen is bekend met de leefsituaties in de gevangenis daar, wanneer je het dan toch doet en je wordt betrapt, moet je ook niet piepen. Dat risico loop je, die verantwoording moet je dan maar ook nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:21

Maar hoe kun je verslaafd raken aan iets wat er niet is? Knipoog
Van alle schakels in de keten zijn de smokkelaars een hele belangrijke en voor mij maakt het niets uit of je nu 1 kg binnenbrengt of 10.000 kg
Dat is net zo iets als een ongeluk met 3 doden waarvan 2 ernstig Clown

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:22

Het is algemeen bekend dat de gevangenissen in dat soort landen bepaald geen vakantieresorts zijn. Daar is een gevangenis echt nog een afschrikmiddel, je kan maar beter zorgen dat je daar nooit in beland. Als jij dan zo stom bent om willens en wetens toch drugs te gaan smokkelen, in een land met een dergelijk gevangenissysteem... Dan ben je dus oerdom en dan heb ik weinig medelijden met je. Let ook altijd op je koffer en je handbagage in dat soort landen, neem nog geen pakje thee mee voor iemand die je niet goed kent, want je hebt onherroepelijk een probleem.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:23

JoT schreef:
Het is algemeen bekend dat de gevangenissen in dat soort landen bepaald geen vakantieresorts zijn. Daar is een gevangenis echt nog een afschrikmiddel, je kan maar beter zorgen dat je daar nooit in beland. Als jij dan zo stom bent om willens en wetens toch drugs te gaan smokkelen, in een land met een dergelijk gevangenissysteem... Dan ben je dus oerdom en dan heb ik weinig medelijden met je. Let ook altijd op je koffer en je handbagage in dat soort landen, neem nog geen pakje thee mee voor iemand die je niet goed kent, want je hebt onherroepelijk een probleem.

Helemaal bij het juiste end....

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:26

Ilindra schreef:
Maar hoe kun je verslaafd raken aan iets wat er niet is? Knipoog
Van alle schakels in de keten zijn de smokkelaars een hele belangrijke en voor mij maakt het niets uit of je nu 1 kg binnenbrengt of 10.000 kg
Dat is net zo iets als een ongeluk met 3 doden waarvan 2 ernstig Clown

Idd, zolang men het blijft aanbieden aan verslaafden blijft er altijd vraag. Die verslaafden zullen er echt nu uit zichzelf mee gaan stoppen. Athans, er zullen er weinig bij zijn die nog in staat zijn om zelf te zeggen dat ze ermee stoppen Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:28

ik heb er ook geen medelijden mee hoor. Tja erbarmelijke omstandigheden.......... is het risico wat je neemt. 10 jaar geleden kreeg je gewoon de kogel.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 11:29

Citaat:
Natuurlijk is het dom, maar ik zou willen dat de nederlanders in hun eigen land de straf konden uitzitten..

In nederland hun straf uitzitten?? Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Zodra ze hier komen zijn ze direct vrij want dan hebben ze daar al genoeg gezeten.
Je weet zelf ook wel dat de straffen in nederland geen reet voorstellen. Als je een politicus vermoord krijg je maar 15 jaar ofzo en dan nog excl.

Met een pakketje drugs krijg je alleen maar een vingertje.

Sluit me verder aan bij Illindra

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:29

Rien parlevliet is de broer van mijn peettante. zij heeft al heel veel voor hem geprobeert en doet dat nog steeds.Hij vind het echt heel fijn om maar een briefje te krijgen. Dus stuur hem een briefje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:33

Ook ik heb er geen medelijden mee als je bewust smokkelt.
Het is anders als ze ongemerkt dingen in je tas stoppen.

En iedereen weet dat de gevangenissen daar niet de hotels van hier zijn.
Zie je dan nog alleen het geld in je ogen, heb je het toch aan je eigen te danken dat je daar zit.

En straf hier uitzitten, doe maar niet.
Gevangenissen zitten hier al vol genoeg.

En ik zou eens willen dat het hier eens wat strenger werd.

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:44

lightmorebh schreef:
Rien parlevliet is de broer van mijn peettante. zij heeft al heel veel voor hem geprobeert en doet dat nog steeds.Hij vind het echt heel fijn om maar een briefje te krijgen. Dus stuur hem een briefje

Is het adres voor hem nog steeds hetzelfde als op de site vermeld staat?
Want het valt me op dat alle berichten op de site die kimberley_77 aangeeft erg oud zijn.
Of zie ik dit nu verkeerd?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 18:20

Sterren, dat klopt. Ik las dat Joke erg ziek is, dat is de zus van Rien en kan dus niet zo vaak de site op orde houden en onder de aandacht brengen. Rien zit nog steeds in Bankwang.

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:58

Ja ik heb de site even verder doorgelezen en ik las idd dat zijn zijn zus erg ziek is, hoop dat ze snel opknapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:54

Hij had gewoon niet die drugs moeten smokkelen. Een goed nadenkend iemand zou die gast een hebben afgewimpeld, zelfs voor zoveel geld. Of ben ik daarop een uitzondering? Ik heb ook het interview gelezen en gezien bij Jensen maar hij was er compleet van op de hoogte dat als hij gepakt zou worden dat er veel narigheid te wachten stond. Sorry hoor, maar heb geen medelijden met hem. Omdat hij drugs heeft gesmokkeld en daarvoor is gestrafd moet hij nu ineens als stumpertje van het volk beschouwd worden? Beetje raar imo en medelijden is iets wat hij helemaal niet verdiend.