Neo-nazi's in België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Neo-nazi's in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 10:10

Bij simultaan huiszoekingen in de kazernes van Leopoldsburg, Kleine Brogel, Peer, Brussel en Zedelgem en op achttien privé-adressen in Vlaanderen zijn zeventien mensen gearresteerd. Er werden wapens in beslag genomen. De verdachten planden aanslagen.

De speurders namen onder meer verschillende vuurwapens, ontstekers voor landmijnen, een grote hoeveelheid munitie, explosieven en een zelfgemaakte bom met ontsteker in beslag.

De federale gerechtelijke politie van het arrondissement Dendermonde, het parket van Dendermonde en het federaal parket voerden de acties in een onderzoek naar het extreem-rechtse milieu.

De opgepakte personen zijn voornamelijk militairen en personen die de extreem-rechtse ideologie aanhangen.

Bron en verdere uitleg: http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland/de ... 346FFFC42}
En vervolgartikels:
http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland/de ... CF91A6242}
http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland/de ... CEFAD1638}
http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland/de ... 1F061D635}
http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland/de ... 582DF9819}
http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland/de ... 3D4D49615}
http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland/de ... 86CF31D68}
http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland/de ... 1850868A7}

Zoals je merkt een hot-item in België. Ze hebben dus een netwerk gevonden van een hondertal neo-nazi's. Van deze groep waren er een heel deel actief bij het leger. Hierdoor konden ze gemakkelijk aan zeer gevaarlijke wapens geraken. Ze zijn tot op de bodem racisitisch, ontkennen met klem de holocaust, wilden aanslagen plegen tegen 'vreemdelingen' en tegen de Belgische staat. In een getuigenis op de Belgische tv door een van de aanhangers van het groepje, hoorde ik hem zelfs zeggen dat ze van plan waren een staatsgreep te plegen. Ze hebben trouwens maar enkele van de organisatie te pakken. De grootste kleppers lopen vrij rond, zelf in hogere organisaties als staatsveiligheid beweert hij dat er mensen zitten, en volgens de geïntervieuwde zullen ze nog wel wraak nemen.

Ben je dan triest, dom, en idioot als je zo'n gedachtengang hebt? Zouden ze gewoon bluffen, of waren/zijn ze echt van plan iets te doen? Is het gewoon allemaal overdreven en opgeblazen door de media? En dan vooral, hoe is het mogelijk dat ze zoveel mensen met zo'n vreselijke grote vreemdelingen en monarchie-haat uit het leger hebben geplukt? Terwijl ze gisteren op het nieuws nog uitdrukkelijk zeiden, dat alle militairen voordat ze binnengelaten worden, zeer streng worden gecontroleerd op extreem-rechtse sympathiën, en die mensen geen kans krijgen in het leger. Hoe is het dan mogelijk, dat ze daar in geraken, en dan nog de mogelijkheid krijgen om aan wapens voor aanslagen te komen?

timokyana

Re: Neo-nazi's in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:12

Wel blij dat ze gepakt zijn zeg!Pfff moet er niet aan denken wat een ellende ze hadden kunnen veroorzaken!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:59

ik vermoed dat ze nog steeds veel ellende kunnen veroorzaken gezien nog lang niet alle neonazi groepjes of hoe ze zich ook noemen 'gepakt' zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:55

pharagirlke schreef:
ik vermoed dat ze nog steeds veel ellende kunnen veroorzaken gezien nog lang niet alle neonazi groepjes of hoe ze zich ook noemen 'gepakt' zijn

Idd. Als ze er maar een paar hebben gaat de rest rustig verder Scheve mond

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:01

één ding vind ik raar het is geweten dat het in belgië vol extreem moslimgroeperingen zit.
Dat word in de doofpot gestoken en dit volop in het nieuws gegooit.

is wel erg dat we tegenwoordig allemaal in haat leven, extreme dingen zijn nooit goed Verward
maar zoveel wapens en zo lang bezig boeh wil nie weten wat er zou gebeurd zijn Boos!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:51

katiavl schreef:
één ding vind ik raar het is geweten dat het in belgië vol extreem moslimgroeperingen zit.

niet alleen in België hoor, wees daar maar zeker van Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:28

katiavl schreef:
Dat word in de doofpot gestoken en dit volop in het nieuws gegooit.

Deze groep die een hekel heeft aan vreemdelingen, heeft dat niet voor niets.... Die extreem moslimgroeperingen zijn redelijk bedreigend en maken zich daarmee niet echt populair. Ik vind ze ook eng! Heb zelf geen behoefte ze uit te roeien, maar ben ze liever kwijt dan rijk! Dat er dan groepen komen (en geloof me er zullen er steeds meer komen!) die dat niet meer pikken in een hele logische zaak. Goed of niet goed, het een lokt het ander uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:33

katiavl schreef:
maar zoveel wapens en zo lang bezig boeh wil nie weten wat er zou gebeurd zijn Boos!

Zonder bewijs is het lastig veroordelen, ook in België...
Dit is een bijzonder goed geplande actie van oa parket, federale èn lokale politie geweest en dat opzetten vraagt ook wat tijd.
Het enige wat ik van de invallen gemerkt heb, ik woon in Leopoldsburg, was de extra politie die rondreed en de wagens van VTM.
En de verhalen natuurlijk; het is en blijft een kleine gemeenschap waarin iedereen iedereen kent (al dan niet via-via) Knipoog

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 00:33

Leuk toch?

Eindelijk gebeurd er iets in ons dorp Haha!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 00:40

Goh, dus eigenlijk is dit gewoon logisch en grappig?

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 02:08

Neen is het niet.....

Echter, we zijn er ook niet verbaasd over.....

Maar om ons er druk over te maken, neen, dan heb je geen leven meer.

Jesus, als je iedereen begint te verdenken, alá Bush (de eikel), dan heb je geen leven meer Haha!

Kom op zeg, die Amerikanen samen met de 'Ollanders en de Engelsen zijn echt debiel aan het doen.
Hier is immers niets gebeurd......en zou waarschijnlijk ook niets gebeuren.....
Want de Belgen doen aan geen enkele oorlog mee, gelukkig! Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:04

het is niet omdat het logisch is dat het ook grappig is!

Bas232: dat zeggen ze nu, maar wat als ze geen andere keus krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:14

Die neonazi's zijn er al zo lang. Een groep gefrustreerde jongeren en nooit volwassen geworden loosers.

Die zijn er al sinds ik nog op de middelbare school zat, nou das al flink wat jaren geleden, een generatie terug. Ze zullen ongetwijfeld meer aanhang hebben gekregen vanwege de moslimextremisten, maar die 2 groepen zullen altijd blijven bestaan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 16:55

Bas232 schreef:
Want de Belgen doen aan geen enkele oorlog mee, gelukkig! Haha!

Dit heeft niet zo direct te maken met het feit als België nu aan een oorlog meedoet of niet Knipoog . Het waren geen moslimextrimisten die wraak wilden nemen omdat België in weet-ik-veel-welk-Islamitisch land troepen had, het waren gewoon een hoop neonazidebielen bijeen die vanuit het Belgische leger wapens hadden gesmokkeld en oefensessies als 'molotovcocktail gooien' in het bos organiseerde. Om wraak te nemen op de allochtone bevolking, gewoon uit racistische overtuiging.

Maar hoe achterlijk ze waren, werd gisteren tijdens het nieuws wel duidelijk. Ze hadden concrete plannen op Filip DeWinter te vermoorden en de schuld in de schoenen van de allochtone bevolking te schuiven. In de chaos die dan in het land zou ontstaan, zouden ze Abou JahJah(schrijf ik zo juist?) ook ombrengen en zo de 'held van het Vlaamse volk' zijn. Ze hadden het hele plan al uigestippeld, ze moesten alleen nog iemand vinden die het ook effectief wilde uitvoeren.

Moet je nu heel hard lachen of heel hard janken als je mensen tegenkomt met zo'n rijkelijk gevulde fantasie? Haha!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:44

Als België géén mogelijk doelwit was, was Brussel vast niet zo overladen met camera's Knipoog 'Hoofdstad van Europa', hoofdkwartier van de Navo. Dat is zéker wel een mogelijk doelwit..

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:35

kijk en voor deze mensen moet er nou ee doodstraf zijn, deze mensen zijn psychisch helemaal niet in orde en zijn een gevaar voor de samenleving, dit geldt echter voor alle neo-nazi's. Ze weten niet eens waar ze mee bezig zijn.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:32

Joh nog even en alles vermoord elkaar.... de Islam met zijn heilige oorlog tegen de Neo-Nazi's....
Gezellige boel dalijk..... er is toch steeds meer agressie in de wereld, het loopt een keer uit de hand.