Man valt uit vliegtuig!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avanoort

Man valt uit vliegtuig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 15:48

Man valt boven Parijs uit vliegtuig
www. nu.nl
Uitgegeven: 5 september 2006 14:56
Laatst gewijzigd: 5 september 2006 15:13

AMSTERDAM - In Parijs is het lichaam gevonden van een man die vermoedelijk uit het landingsgestel van een vliegtuig is gevallen. Een Franse boer trof de man maandagavond in zijn weiland aan, vlakbij de luchthaven van Roissy. Dat meldden de Franse media dinsdag.

Volgens de politie gaat het vermoedelijk om een vluchteling die zich in het landingsgestel van een vliegtuig heeft verstopt. De man maakte een val van minstens 300 meter. Door de enorme klap is het lichaam zo'n 30 centimeter de grond ingeslagen.

Artsen voeren dinsdag een lijkschouwing uit om de exacte doodsoorzaak vast te stellen. De autoriteiten hopen meer te weten te komen over de identiteit van de man.

Risico

Het landingsgestel is de enige plaats waar vluchtelingen zich kunnen verbergen in een vliegtuig. De meeste verstekelingen die op deze manier een land in proberen te komen overleven het overigens niet. Het risico om dood te vriezen of te worden vermorzeld door inklappende wielen is erg groot.

-----------------------------------------------------------
Zo streng is de controle nou, misschien een idee voor terroristen?

Laverne

Re: Man valt uit vliegtuig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:50

Jeminee! Wat een idiote figuren lopen er ook rond zeg!
Je zal het maar vinden in je weiland!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 16:32

Loopt je paard in het weiland, valt er iets uit een vliegtuig.....

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:48

He gadver... je zou maar uit een vliegtuig vallen.. sowieso het idee om in een landingsgestel te gaan zitten is raar, en inderdaad, die terroristen... bah, enge ideeën allemaal. Scheve mond

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:50

zie ik daar een dode vogel vliegen, neeee het is een vluchteling uit het landings gestel Nagelbijten / Gniffelen

hoeverzin je toch zo iets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:57

Hij kon de deur niet vinden. Clown

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:00

Laverne schreef:
Jeminee! Wat een idiote figuren lopen er ook rond zeg!

Pardon?

Als het hier inderdaad om een vluchteling gaat, dan vind ik het triest. Wat moet die man hopeloos geweest zijn om zoiets te doen...

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:40

Jeetje wat triest voor deze man zeg. Je zal maar zo wanhopig zijn dat op deze manier een land binnen komen je enige optie lijkt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:43

Zulke mensen zijn idd geen 'idiote figuren', maar mensen die er alles voor over hebben om hun land te kunnen ontvluchten. Uit pure wanhoop doen ze dan dit soort dingen. Ze kiezen er zelf voor, maar de gedachte erachter is IMO wel verdrietig.

volbloed6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:46

inderdaad vind het erg sneu.. man deed toch zijn best om iets te gaan maken van zijn leven...

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:52

Wat verschrikkelijk zeg Scheve mond Gehoopt op een beter leven en zo'n dood tegemoet gaan.
Maar ja, de wereld zit spijtig genoeg zo in elkaar. Er worden steeds miljarden uitgegeven aan ruimtereizen die ons niks opbrengen en de leiders van de landen / staten verdienen ook miljarden, waaronder ook alle ontwikkelingssteun die wij sturen. Waardoor er zovele mensen in armoede en heel slechte omstandigheden moeten leven, dat ze zelfs zo'n poging moeten ondernemen in de hoop op een beter leven hier...
xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:59

Wanhoop of niet, zo'n persoon brengt andere mensen ernstig in gevaar. Stel dat hij er boven een woonwijk uitgevallen was? Boven op een schoolpijn vol spelende kinderen? Dan was het leed niet te overzien geweest.

Dat je je land uitwilt, prima maar denk wel even na.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:04

Karin schreef:
Zulke mensen zijn idd geen 'idiote figuren', maar mensen die er alles voor over hebben om hun land te kunnen ontvluchten. Uit pure wanhoop doen ze dan dit soort dingen. Ze kiezen er zelf voor, maar de gedachte erachter is IMO wel verdrietig.

Inderdaad.

Zeggen dat deze man een idiote figuur is, is ontzettend gemakkelijk in een warm huisje achter een computer, met de radio op de achtergornd en net een maaltijd op. Maar mensen spelen niet zomaar om hun leven om een dessertje meer. Zulke acties gebeuren uit pure wanhoop, als men thuis geen manier van overleven meer ziet en alles op alles wilt wagen voor een beter leven hier. Helaas vaak met een slechte afloop. Niet alleen per vliegtuig, hoeveel mensen sterven er wel niet jaarlijks als ze van Afrika vanuti een bootje halverwege de zee naar Spanje proberen te zwemmen? En dat zijn geen risico's die een mens zou nemen omdat hij zin heeft in iets extra's, dat doet hij puur uit overlevingsdrang.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:08

Wel een sneu verhaal ja...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:12

pubelia schreef:
zie ik daar een dode vogel vliegen, neeee het is een vluchteling uit het landings gestel Nagelbijten / Gniffelen

...
éen beetje meer respect graag.
Als een vluchteling in een landingsgestel gaat zitten neemt hij enorme risico's: doodvriezen, vallen en geplet worden als het landingsgestel inklapt.
Denk je dat iemand voor zn lol zulke risico's neemt, of zou iemand dan echt wanopig zijn?
Men wat een enorm domme reacties hier, den eerst eens na Boos!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:12

Sorane schreef:

Beetje kort door de bocht, lijkt me. Iemand die wanhopig is, staat er echt niet bij stil dat hij anderen in gevaar kan brengen of verdriet kan doen. Vergelijk het met iemand die zelfmoord wil plegen, ook die ziet nog maar één uitweg en is daar compleet op gefocust zonder aan anderen te denken. Noem het egoïstisch. Maar een echt wanhopige persoon is eenvoudigweg niet in staat tot redelijk denken.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:13

Sorane schreef:
Wanhoop of niet, zo'n persoon brengt andere mensen ernstig in gevaar. Stel dat hij er boven een woonwijk uitgevallen was? Boven op een schoolpijn vol spelende kinderen? Dan was het leed niet te overzien geweest.

Gut Sorane, dat is nou niet het eerste waar ik aan denk als ik wil vluchten......Of het wel verantwoord is om op zoveel kilometer uit het vliegtuig te vallen boven een woonwijk Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:14

Stel nu dat de beste man bovenop jouw geliefde was gevallen? Had je er dan nog zo over gedacht?
Sorry maar ik vind het nogal kort door de bocht om dit soort mensen tot in het oneindige te verdedigen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:18

Sorane schreef:
Stel nu dat de beste man bovenop jouw geliefde was gevallen? Had je er dan nog zo over gedacht?
Sorry maar ik vind het nogal kort door de bocht om dit soort mensen tot in het oneindige te verdedigen.

Als hij bovenop mijn geliefde gevallen was, was het een heel tragisch ongeluk geweest, maar had ik niet gezegd: wat een egoist, die vluchteling om op deze manier te willen vluchten....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:19

Mijn zus heeft vorig jaar op haar stage asielzoekers moeten begeleiden. Mensen zoals deze man dus. Ze vertelde er regelmatig over, en als ik haar letterlijk citeer: "Wat die mensen hebben meegemaakt in hun leven, dat kan jij je niet eens voorstellen."

Een voorbeeldje van een man wiens familie genadeloos werd afgeslacht vanwege politieke redenen. De man zelf kon ontsnappen.

Denk je dat die man rustig in een huisje gaat zitten denken hoe hij het beste wegkomt? Dat hij maandelang gaat werken voor extra geld te proberen sparen om een deftig vliegticketje te kopen? Denk je dat zo'n man gaat nadenken over de risico's dat andere mensen misschien wel zijn lijk zouden vinden als het misloopt, terwijl er daar buiten mensen rondlopen die hem willen vermoorden?
Nee, iemand in nood denkt maar aan 1 ding. Zichzelf redden, en dan pas helder nadenken over de toekomst. En als je jezelf op zo'n manier moet redden, moet je maar inbeelden hoe wanhopig je moet zijn.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:20

Sorane schreef:

ik vind het nogal kort door de bocht om vanuit je warme huis, met een volle maag, een veilig land en een goede toekomst iemand te veroordelen die zo verschrikkelijk wanhopig is dat hij geen andere uitweg ziet dan op een verschrikkelijk gevaarlijke manier te vluchten.
En dat alleen omdat je bang bent dat hij jouw veilige wereldje in gevaar brengt Lips are sealed

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:22

Sorane schreef:

over kort door de bocht gesproken.... Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:24

Weet je wat, ik ga hier niet eens meer verder op in. Met jou, Billy, is geen discussie te voeren dat heb je in het verleden wel bewezen.

En de rest is te kortzichtig om open te staan voor een andere mening.
Ik ga me niet mengen onder dit soort gepeupel dat in een te kleine wereld leeft.
Ik heb wel wat beters te doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:25

Sorane schreef:

Ik denk dat je perspectief nogal anders is als er elk moment dingen uit de lucht kunnen vallen. Maar dan bommen, en geen mensen. Die geen 2 of 3 slachtoffers maken, maar rustig 200 of 300. En alle bezittingen van de mensen erbij. En dat je dat ook een paar keer van dichtbij gezien hebt.

Of als schoolpleinen vol spelende kinderen volstrekt niet bestaan, omdat het te gevaarlijk is bv. Of omdat het land zo arm is dat er nauwelijks onderwijs is. En dat je wel regelmatig kinderen hebt zien sterven, omdat ze worden neergeschoten voor je ogen. Of omdat ze met honderden tegelijk sterven aan ziektes en ondervoeding, omdat er geen schoon drinkwater beschikbaar is.

DAT is wanhoop. Ik kan me voorstellen dat je dan minder helder denkt. Maar ik kan me zelfs voorstellen dat je dan vindt dat het (toch redelijk kleine risico) van een paar slachtoffers nogal mee vindt vallen. Als je dag in dag uit met de dood geconfronteerd wordt...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:28

Sorane, ik vind anders dat ik ontzettend netjes discussieer vandaag Haha!
Ik vind het wel grappig, dat je ons ervan beschuldigt in een klein wereldje te leven, terwijl jij oogkleppen opdoet voor wat er in de rest van de wereld aan de hand is, en alleen denkt om je eigen egoistische ikje.....