Dodental 'War on terror' overtreft 9/11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quest

Dodental 'War on terror' overtreft 9/11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 11:45

Uit de telegraaf van vandaag:

LONDEN - Wereldwijd zijn zeker 72.000 mensen door terreuractiviteiten om het leven gekomen, sinds de Amerikaanse president George W. Bush vijf jaar geleden de oorlog tegen het terrorisme begon. Dat meldt de Britse krant The Independent maandag op basis van informatie van MIPT, een in de Verenigde Staten gevestigd instituut ter voorkoming van terrorisme. Lees verder: http://www.telegraaf.nl/buitenland/49351301/Meer_doden_dan_9_11_in__war_on_terror_.html?p=8,1

Ik vraag me af wat ze hier nu mee bereikt hebben, ze hebben Saddam, zijn nog steeds op zoek naar Bin Laden, het heeft dus heel veel "onschuldigen" het leven gekost en de wereld is er nu niet echt beter op geworden. Ik ben zelfs van mening dat er alleen maar meer onrust is veroorzaakt!

Hoe denken jullie hierover?

Anoniem

Re: Dodental 'War on terror' overtreft 9/11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:47

Ik snap het ook allemaal niet hoor, volgens mij heeft dit gewoon geen zin Scheve mond

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:55

Vreselijk zeg. Daar kunnen de nabestaanden van 9/11 toch ook niet blij mee zijn....

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:05

Het heeft inderdaad veel meer onrust veroorzaakt dan dat nodig was.
In mijn ogen is Bush gewoon een vies machtsspelletje aan het spelen ten koste van iedereen.

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:00

bush en zijn maatjes willen 80% van de wereldpopulatie dood hebben, dus verwacht maar meer doden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:11

En de overige 20& woont in de Vs.
Bin Laden pakken ze niet en daar is het ze ook écht niet om te doen, daar zijn ze allang niet meer naar opzoek.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:27

72.000 is echt een ziek aantal doden. Scheve mond
Die Bush is ook een gigantische mafkees. Waar is ie in godsnaam mee bezig?

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:11

Douni schreef:
Het heeft inderdaad veel meer onrust veroorzaakt dan dat nodig was.
In mijn ogen is Bush gewoon een vies machtsspelletje aan het spelen ten koste van iedereen.

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Wat hij en "zijn mensen" nu aan het doen zijn, slaat nergens meer op!

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 00:15

Als ze nu ook effe Bush pakken hebben ze meteen ook de grootste terrorist!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 00:21

Dennis v m schreef:
Als ze nu ook effe Bush pakken hebben ze meteen ook de grootste terrorist!

Mee eens.

Hij legt de schuld bij anderen neer. Maar eigenlijk is hij de grootste terrorist.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 00:37

Vreselijk, geen woorden voor dit. Scheve mond

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:32

IK heb er echt geen woorden voor.
Bush en zijn mannen stellen zich boven de wet.
Het is er idd niet echt veel beter op geworden sinds ze op zoek zijn gegaan naar de potentiele terroristen. Er wordt door de Amerikanen alleen maar meer onrust gestookt.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:11

En er komen steeds meer nare details over Bush en zijn mensen op tafel, deze week weer de geheime CIA-gevangenissen.. Ben echt heel benieuwd wat we over 20/30 jaar over hem in geschiedenisboeken gaan lezen.
Dit dodental is echt verschrikkelijk, helemaal als je bedenkt hoeveel onschuldige mensen dit zijn geweest..

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:53

we lezen over 20/30 jaar dat dit een tweede hitler was. En iedereen wist het en niemand deed wat.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:54

malie: Amen!

Sorry voor de oneliner, maar ik weet verder niet wat ik er over moet zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:01

malie schreef:
we lezen over 20/30 jaar dat dit een tweede hitler was. En iedereen wist het en niemand deed wat.

Daar ben ik ook bang voor ja, dit is gewoon echt niet meer normaal

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:02

malie schreef:

hier ben ik heb mee eens. Die man krijgt veel te veel macht
Echt ik hoor steeds vaker dingen die me echt bang maken

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:08

Citaat:
Ik vraag me af wat ze hier nu mee bereikt hebben, ze hebben Saddam, zijn nog steeds op zoek naar Bin Laden, het heeft dus heel veel "onschuldigen" het leven gekost en de wereld is er nu niet echt beter op geworden. Ik ben zelfs van mening dat er alleen maar meer onrust is veroorzaakt!

Ergens ben ik van mening dat ze dat zelf veroorzaakt hebben (Moslims heb ik het hier dan over), En het kost idd ook veel onschuldige burgers het leven, maar kom op al die doden die op 11 september zijn gevallen waren even onschuldig. En nou wil ik heus niet zeggen dat meteen alle moslims slecht zijn. Maar de wijze waarop zij met mensen en mensen levens omspringen, dwingt nou niet bepaald respect af

Edit: ik ben GEEN Bush aanhanger, en prijs ook zeker niet goed wat hij doet, maar een verhaal heeft altijd 2 kanten.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:51

Thank goodness dat Bush niet opnieuw kan verkozen worden.. Vraag me echt af waar die mensen met hun hoofd zaten toen ze voor hem zijn gaan stemmen. (Natuurlijk is er in de VS geen stemplicht, wat de zaak natuurlijk al verandert, maar toch)

En verder ga ik ook wel mee met roxiie, elk conflict heeft 2 (of soms meer) kanten. Bush heeft zijn 'war on terror' ongelófelijk hard overdreven, maar tegelijkertijd is die jihad ook maar iets scheefs; zolang er 1 moslim jihad voert, hoeven de anderen dit niet te doen. (oke, ze stijgen érg in aanzien als ze dat doen, maar ze móeten dat helemaal niet)

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 00:30

Heb vanavond een sketch over Bush in Koefnoen gezien, wat toch wel typisch was voot zijn macht; ik weet niet of nog meer mensen het gezien hebben, maar het ging over de geheime CIA gevangenissen en Balkie die verhaal ging halen.....

Ieder verhaal heeft absoluut 2 kanten, en de mensen die 9/11 om zijn gekomen waren ook onschuldig, maar regering Bush pakt nu alles wat ze pakken kunnen, en dat vind ik te ver gaan. Ieder mens, betrokken in deze oorlogen, gaat op ongeoorloofde wijze met andere om, niet alleen de moslims, maar denk eens aan de Abu Graib gevangenis en de dingen die daar gebeuren?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 02:51

Quest schreef:
Heb vanavond een sketch over Bush in Koefnoen gezien, wat toch wel typisch was voot zijn macht; ik weet niet of nog meer mensen het gezien hebben, maar het ging over de geheime CIA gevangenissen en Balkie die verhaal ging halen.....

Ieder verhaal heeft absoluut 2 kanten, en de mensen die 9/11 om zijn gekomen waren ook onschuldig, maar regering Bush pakt nu alles wat ze pakken kunnen, en dat vind ik te ver gaan. Ieder mens, betrokken in deze oorlogen, gaat op ongeoorloofde wijze met andere om, niet alleen de moslims, maar denk eens aan de Abu Graib gevangenis en de dingen die daar gebeuren?

Natuurlijk waren die mensen onschuldig. Maar wat dacht je van de burgers in Irak dan? Die ongevraagd amerika binnen hun grensen hebben gekregen. En die af en toe een misplaatst bommetje neerleggen. Waar ook onschuldige burgers het leven laten. En dit alles in wraak actie voor 11 september. Waar Irak uberhaubt niets mee te maken had. Amerikaanse burgers zijn niet meer onschuldig dan Iraakse burgers.

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:21

de volgende president word net zo hoor, daar zorgen de baasjes daaro wel voor. Ik geloof niet in eerlijke stemmingen daar.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:39

Ook al ben ik totaal geen fan van Bush, het is iets te gemakkelijk om hem de schuld van al die doden te geven. De meeste mensen zijn door terroristen gedood en niet door VN-militairen.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 23:46

Karl66 schreef:
Ook al ben ik totaal geen fan van Bush, het is iets te gemakkelijk om hem de schuld van al die doden te geven. De meeste mensen zijn door terroristen gedood en niet door VN-militairen.

Denk je niet dat de schuld meer bij de aanzetters ligt? Vooral bij iemand met zoveel invloed als de amerikaanse president?!! En vergis je niet hoor. Heel veel burgers zijn wel om het leven gebracht door amerikaanse (en andere) militairen. Het wordt daar waarschijnlijk met de pap lepel ingegoten dat de levens van ''niet'' amerikanen minder belangrijk zijn. Kijk maar eens naar de abu graiib gevangenis.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 00:09

Je bedoelt met aanzetters Al Quaida, die een paar vliegtuigen de twintowers in liet vliegen?