Afscherm/ophokplicht vogels ivm trek & vogelgriep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Afscherm/ophokplicht vogels ivm trek & vogelgriep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 11:40

*slaakt een hele diepe zucht*
Hoor net op het nieuws dat morgen een afschermplicht ingaat omdat de najaartrek van vogels weer begint en om te voorkomen dat ze vogelgriep verspreiden.

Ik gelóóf dit gewoon niet. Zijn ze in Den Haag nou zo dom of denken ze dat het gepeupel dom is.

Ten eerste heb ik moeite met het beeld dat vogels een blaadje van hun scheurkalender scheuren, ontdekken tot hun schrik dat het 1 september is, al hun soortgenoten optrommelen en massaal aan de trek beginnen.
Ten tweede kan het er bij mij níet in dat ze nog steeds geloven in het sprookje dat het überhaupt door de vogeltrek zou komen.
Geloven ze dat nou echt zelf of is het een leuke cover-up om niet de echte veroorzaker aan te wijzen?

Zijnde de bioindustrie en het gesleep met dieren, het gereis van mensen enz.

Bovendien heeft geen enkel ander land zo'n maatregel dus wat is in vredesnaam het nut hiervan?
Pling Mss een idee bordjes boven NL te plaatsen Afbeelding

Lowara

Re: Afscherm/ophokplicht vogels ivm trek & vogelgriep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:01

dat bord is wel een goed idee Haha!
verder vind ik het ook dubbel, ik woon in de buurt van de grens van Duitsland en heb wel ophokplicht, maar onze duitse kennissen die hier 8 kilometer vandaan wonen hebben dat niet Clown
lekker handig dus

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:38

ja ik ga ook voor wegwijzers en ANWB paddo's in de lucht!!!

Ben het met je eens hoor TS!! Dat het onzin is zou ik niet zo 1-2-3- willen zeggen maar kom op NL is het enige land! Wat heeft het dan voor nut?????

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:51

vind het echt zo zielig voor die deiren, zijn ze na de vorige ophokplicht net weer een beetje aan hun vrijheid gewend, mogen ze weer die hokken in....

op mijn oude stage (kinderboerderij) hadden de zwartezwanen vorige keer nét eieren gelegd..nou daar gaan ze als ze opgehokt zijn niet meer op zitten hoor....en nu hebben ze weer nét eieren gelegd (beetje laat in het seisoen misschien maar toch) weer geen jongen dus....
de pauwen waren ook net weer aan de vreiheid gewend en net een beetje hun wantrouwens in de mens verlorenn...nou die laten ook niemand meer in hun buurt komen hoor... ze zijn al de hele week bezig om 6 pauwen te vangen....

ja ik stem ook voor die verkeersvogelborden!!!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:54

wij hebben in de tussentijd kuikens gekregen en daar 3 stuks van gehouden.
probleem is.. we hebben wel een kippenhok,maar die is niet groot genoeg voor 6 dieren om 3 maanden in opgesloten te zitten.
dus we zijn nog hard aan het nadenken waar we ze in gaan proppen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:02

En de fazanten die nog vrij rondlopen? Moeten die nou een parasolletje boven hun hoofd gaan houden? Dit heeft toch geen enkele zin zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:08

Ik heb het idee dat zulke regels (geldt tevens voor nog veel meer andere regeltjes) worden bedacht door mensen die er zelf geen ene *** verstand van hebben.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:40

Dat gevoel heb ik ook. Regeltjes om de regels want ze hebben geen enkele toegevoegde waarde. Met een beetje logisch verstand snap je wel dat het geen zin heeft.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 20:14

Zeker weten Wuis. Dat gaat idd met de meeste regeltjes.
Achter je bureau dingen uitdenken want je wordt betaald dus je moet toch wát doen.

Ik zit net over de grens in Dld. Zo 'net' dat we aan de NL grens wonen. Onze erfgrens is ook de landsgrens.
We hadden hier in het voorjaar ook ophokplicht maar onze 2 kippies en 1 eend hebben geen dag binnengezeten.

Het is zulke ongelooflijke flauwekul!
En voordat ik mijn dieren op zo'n manier ga mishandelen moet ik daar een verrekte goede reden voor hebben en niet zo'n flauwekul verhaal als dit.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:09

Wat ik me vandaag afvroeg Ranna, is of ook de duitsers nu ophok plicht hebben. Want ik dacht dat alleen Veerman dat hda opgelegd, maar vandaag zei iemand dat Brussel dat heeft gedaan. Wij zitten hier vlak tegen de duitse grens te wonen.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 22:08

Ik las net ergens dat het in Dld vandaag ook is ingesteld omdat er in Slovenië aan de Oostenrijkse grens een dode zwaan met H5N1 is gevonden.

Eigenlijk was er dus geen ophokplicht zoals in NL maar omdat deze zwaan is gevonden is het hier nu ook ingegaan.
Maar mijn kippies en eend blijven fijn buiten.
Want natuurlijk gaan de veetransporten en het reizen van mensen over heel de wereld gewoon door want wat is er nou makkelijker dan aan symptoombestrijding te doen.

Want hoezo trekvogels en nu een dode zwaan met het virus. De trek is nog niet eens begonnen!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:19

De duiven mogen gewoon wedstrijden vliegen en onze kippen , eenden en ganzen moeten binnen zitten. Beetje krom niet???

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 08:28

flyfly schreef:
De duiven mogen gewoon wedstrijden vliegen en onze kippen , eenden en ganzen moeten binnen zitten. Beetje krom niet???

Wáááááátttt?????? Bloos!
Meen je dat nou? *grijpt nog net op tijd haar broek vast die anders was afgezakt*

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:41

Niet alle vogels zijn gevoelig voor de vogelgriep. Betreft vooral de watervogels zoals eenden zwanen e.d. en onze kippen. Vandaar dat de duivenwedstrijden gewoon doorgaan.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 21:02

Hannelore schreef:
Niet alle vogels zijn gevoelig voor de vogelgriep. Betreft vooral de watervogels zoals eenden zwanen e.d. en onze kippen. Vandaar dat de duivenwedstrijden gewoon doorgaan.

Neem me niet kwalijk maar wat een belachelijk redenering. Het gaat om het verspreiden ervan niet het er zelf aan bezwijken van een soort. De diertransporten gaan gewoon door en de mens reist zonder aanpassingen of beperking van hot naar her, wedstrijdduiven vliegen vrolijk heel de EU door maar onze kippen e.d. moeten binnen blijven terwijl de trek nog niet eens begonnen is (alsof die er al wat mee te maken heeft ) Bloos!
'k Dèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèènk ut nie! Gestoord

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:04

Ik baal er ook van.
Groot zeil over de ren en ik krijg duidelijk minder eitjes nu Huilen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:05

De mijne zijn geënt Haha!

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:15

Onze 47 kipjes, 4 ganzen en 5 eenden zijn gelukkig dit voorjaar allemaal geent. De noodhokken staan er nog, maar gelukkig hoeven die dieren er niet in. Ik heb het nog met een DA over de ophokplicht gehad, maar die vond het een politiek besluit. Zo van kijk eens, we doen er wat aan, u kunt rustig slapen. De effectieviteit van die regel, daar had hij niet echt een hoge pet van op.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:19

Die van mij zitten nog lekker buiten en ik ben ook niet van plan om ze op te hokken. Vind het echt onzin ook omdat de duiven gewoon mogen blijven vliegen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:19

volgens mij is er niemand die daar blij mee is en deze maatregelen 'steunen' voor onze veiligheid.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 23:23

ranna schreef:
Hannelore schreef:

Neem me niet kwalijk maar wat een belachelijk redenering. Het gaat om het verspreiden ervan niet het er zelf aan bezwijken van een soort. De diertransporten gaan gewoon door en de mens reist zonder aanpassingen of beperking van hot naar her, wedstrijdduiven vliegen vrolijk heel de EU door maar onze kippen e.d. moeten binnen blijven terwijl de trek nog niet eens begonnen is (alsof die er al wat mee te maken heeft ) Bloos!
'k Dèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèènk ut nie! Gestoord

Heb jij een betere oplossing! Dit gaat verder dan enkel onze kipjes hoor! Betreft ook export e.d. waar we rekening mee moeten houden. Dit probleem is complexer dan jij nu aanhaalt.
Want als we niks doen dan krijgen we daar gezeik over. Waarom hebben ze niet van te voren actie ondernomen. bla bla bla bla bla......En dan heb je daar een discussie over. Je kunt niet iedereen tevreden stellen dat mag duidelijk zijn.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 23:56

@Ranna waar heb jij die info gelezen. Want nog op de site van het ministerie van landbouw van Niedersachsen als op de site van de Landeskreis Niedersachsen is nergens te vinden dat er alweer een ophokplicht is.
En dus voor zover ik zien kan hebben wij (hier in Dld) nog geen ophokplicht. Daarbij moest voor al het gevogelte hier (toen ze er weer uit mochten) een ontheffing aangevraagd worden. Ze er zo uitlaten was er niet bij. Dus ik ga er ook wel een beetje vanuit dat zodra ze weer naar binnen moeten we wel een briefje zullen krijgen.

Overigens daaaaag bijna buurvrouw Haha! Wij zitten ook maar 2 KM hemelsbreed van de grens alleen een stukje hoger dan jullie. een KM of 10 Haha! Heet dat waar jullie zitten wel Haren????

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:31

In nederland stond het in de krant (en op het kippenforum had ik het ook gelezen Haha! )

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 09:53

@Rina: Hééééééééééééé Buuf! Haha! Haha! Haha!
Wat grappig dat jij hier in de buurt zit.
FF offtopic: wij zitten in Schwartenberg dus idd gem. Haren. Anders zou ik dat niet als woonplaats noemen natuurlijk hè? Knipoog
Ik heb het idd ook op een NL site gelezen. Lees verder geen krant uit NL of Dld maar welke site?
Al sla je me dood, zou het niet meer weten.

@Hannelore, ja ik heb een betere oplossing. Het gesleep met dieren over heel de wereld stoppen en onze dieren standaard beschermen voor degene die dat willen. De bioindustrie stoppen zodat je niet onwijs veel dieren op elkaar propt waardoor ziektes een walhalla hebben om flink tekeer te gaan.
Mensen eerlijk voorlichten over zoiets en niet doen aan symptoombestrijding.
Zoals Idjes DA ook al zei, het is een politieke maatregel, een economische maatregel en heeft niks maar dan ook helemaal niks met onze veiligheid of wat ook te maken. Het gaat puur om geld.
En wat is er nou simpeler om de trekvogels de schuld te geven. Die praten immers niet terug. Hoe de uitbraken mogelijk zijn in schuren waar geen wilde vogel bij in de buurt komt en buiten de trek om blijft een raadsel en daar gaat de politiek maar liever niet op in, das niet te verklaren nl en toont goed aan wat een flauwekulmaatregels er genomen worden.
Bovendien gaat de ziekte van oost naar west en de vogeltrek van noord naar zuid en weer terug. Rara hoe kan dat?
Oja, mss toevallig diertransporten? Die gaan stiktoevallig ook van oost naar west. Maar daar gaan we het verder niet over hebben want dan kom je aan ons heilige geld en dat moeten we koste wat kost voorkomen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:56

Volldeige waanzin....politieke kul besluiten vanachter een fijn bureautje in Den Haag...

Nou, mijn kippies blijven lekker buiten scharrelen. Ik zie de controle wel komen...( not...Knipoog )