Glijmiddel tegen SOA's en zwangerschap!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M3isSi3j

Glijmiddel tegen SOA's en zwangerschap!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 15:11

Citaat:
Een gel die bruikbaar is als glijmiddel en tegelijkertijd beschermt tegen geslachtziektes, ook tegen hiv. In Afrika wordt zo’n product momenteel getest bij vrouwen, bij wie dit alles-in- één voorbehoedmiddel ook ongewenste zwangerschap voorkomt. Zij zullen niet meer afhankelijk zijn van de bereidheid van mannen om een condoom te gebruiken.

De wetenschappelijke naam van dit ‘chemisch condoom’ is microbicide en er wordt momenteel geëxperimenteerd met zo’n zestig verschillende varianten (gel, zalf, schuim).

Er wordt ook gekeken naar de mogelijkheden voor anaal gebruik van microbicide, de resultaten van een eerste studie worden volgend jaar verwacht. Niet alleen voor homo’s is dat goed nieuws: onderzoek wijst uit dat zo’n dertig procent van de hetero’s aan anale seks doet.

De effectieve bescherming van microbicide is met zo’n zestig procent vooralsnog aanzienlijk minder dan de zekerheid die het condoom biedt, dat in meer dan 95 procent van de gevallen veilig is (en als het mis gaat, ligt dat meestal aan het verkeerd gebruik ervan).

Desondanks zijn de te verwachten positieve effecten van microbicide in het tegengaan van de verspreiding van hiv en andere geslachtziektes hoog. Vooral omdat een gel veel eenvoudiger is in het gebruik en het de drempel om veilig te neuken nog verder verlaagt. Het omdoen van een condoom is voor een aantal mannen om uiteenlopende redenen vaak moeilijk, maar het onderbreken van een vrijpartij voor het aanbrengen van glijmiddel is al een stuk minder ingewikkeld, of zelfs stimulerend.

Trage ontwikkeling
Er wordt al zo’n vijftien jaar over microbicide gesproken, dat het zo lang op zich laat wachten komt mede doordat de kosten die gemoeid zijn met het onderzoek niet gemakkelijk terug te verdienen zijn: om mensen te stimuleren het product te gebruiken, mag de prijs verhoudingsgewijs niet veel verschillen van de kosten voor seksen met een condoom.

BRON gay.nl

Klinkt goed; glijmiddel ipv een condoom!!
Laatst bijgewerkt door M3isSi3j op 30-08-06 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Re: Glijmiddel tegen SOA's en zwangerschap!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:14

ja klinkt goed ja! En ik hoop maar dat het helpt in Afrika en dat Aids (hopelijk) zo veel minder wordt!!!

Je hoort en ziet nu heel veel spotjes van Durex en vrijsoavrij. Harstikke goed..Knipoog

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:23

Laten we hopen dat het helpt. Misschien wordt aids dan een beetje in de hand gehouden
Lijkt me iig wel fijner als condoom

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:30

Ik vraag me alleen af: als het beschermt tegen SOA's, wat doet het dan met het milieu in je vagina?

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 15:43

En dat dacht ik ook.. Als je op de bron klikt krijg je het volledige artikel.. Het is nu gemaakt op vaginale penetratie; vanuit de basis met bepaalde bacterien en zuren. Ze willen ook een dergelijke varrient gaan maken voor anale penetratie voor de homo's, die zal andere zuren en bacterien bevatten..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:01

Volgens mij is dat dus (nog) onmogelijk, aangezien de zuurtegraad van iedere vrouw verschilt en ook nog fluctueert tijdens haar cyclus. Je zou dan iets moeten hebben wat zich aanpast aan je vagina. Hoe dat anaal werkt weet ik niet. Maar ik weet wel dat bijv. ook de vaginale spoelmiddelen het milieu van je vagina ondersteboven kiepen en daar ben ik met dit glijmiddel ook bang voor. Glijmiddel zelf kan al behoorlijke irritaties geven in mijn ervaring, maar dan ook nog iets dat inwerkt op SOA's en zwangerschap?
Ik hoop dat het middel niet erger wordt dan de kwaal.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 17:26

ja ik begrijp helemaaaaal wat je bedoeld.. Maar sperma, gewone glijmiddel en zelfs condooms zonder glijmiddel tasten de conditie van de natuurlijke afweren in de vagina aan..

Dus hoe gezond is sex eigelijk voor de vrouw!? haha speeksel schijnt wel heeel goed te wezen Haha! kunnen we dit de mannen afdwingen na de sex denk je!? Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:59

arme mannen..... Ach gut

( Clown )

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:17

Urielle schreef:
Ik vraag me alleen af: als het beschermt tegen SOA's, wat doet het dan met het milieu in je vagina?

Dat was mijn eerste ingeving ook Scheve mond Iets wat allerlei dingen doodt en vernietigt kan volgens mij nooit goed zijn voor jezelf. Ik heb al nare associaties bij het woord 'zaaddodende pasta', ik krijg dan echt visioenen van een plens pesticide tussen je benen.

Maar als het allemaal meevalt en werkt, dan zou dat natuurlijk een oplossing zijn. Nog beter zou het zijn als er meer geld en tijd werd gestoken in het voorlichten van vrouwen en mannen in Afrika, zodat het bijvoorbeeld niet langer voor waar wordt aangenomen dat je HIV kunt genezen door seks met een maagd te hebben.

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 14:09

t zou wel handig zijn! dan krijg je niet meer van: 'maar ik voel niks met condoom.'

maar ik vraag me idd ook af of het wel goed is voor je vagina..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 14:44

Justy schreef:
Dat was mijn eerste ingeving ook Scheve mond Iets wat allerlei dingen doodt en vernietigt kan volgens mij nooit goed zijn voor jezelf. Ik heb al nare associaties bij het woord 'zaaddodende pasta', ik krijg dan echt visioenen van een plens pesticide tussen je benen.

Dat wordt bij een aantal winkels al niet meer verkocht, vawege de vele allergische reacties op dat spul... ik kan me idd niet voorstellen dat dit dan wel goed je is, maar in geval van de landen waar vrouwen keus hebben tussen dit of niets, dan liever dit!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:57

Wat ik me afvraag bij slechts 60% bescherming: stel dat je zwanger wordt, wat doet dit spul met je kindje? M.a.w. krijgen we dan weer niet een resem kindjes met een of andere handicap? Want dat vruchtje of tenminste de betreffende zaadcel is toch ook in contact geweest met dat spul. *thinkso*

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:30

Urielle schreef:

nou inderdaad.. Koe

ik ben benieuwd..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 01:39

Urielle schreef:

Dood en verderf zaaien Extreme duivel

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 23:19

Siebjelover schreef:
arme mannen..... Ach gut

( Clown )

Ik denk dat mannen dit alternatief juist veel plezieriger vinden dan het condoom Haha!
Dit grapje zal alleen wel behoorlijk prijzig zijn, gok ik.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 23:32

In de quote staat dat het qua prijs niet veel mag verschillen van condoomgebruik... Wat het doet met de vrucht bij eventueel toch zwanger raken vraag ik me ook wel af, het is vast niet heel erg gezond in ieder geval. Ik lees trouwens niet of die 60% gaat om zwangerschappen of om SOA's (of om allebei?). Ik zou het in ieder geval voorlopig nog niet als voorbehoedsmiddel durven gebruiken

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 01:42

Ik vind het een beetje raar idee dat dit op Afrikaanse vrouwen getest wordt.
Niet dat ze het nu op muizen en konijnen moeten smeren, maar wie weet wat voor gruwelijke bijwerkingen het heeft.
Voor zowel vrouw als eventuele baby.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:58

Dat zou wel heel goed zijn!!

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:20

Siebjelover schreef:
ja klinkt goed ja! En ik hoop maar dat het helpt in Afrika en dat Aids (hopelijk) zo veel minder wordt!!!

Je hoort en ziet nu heel veel spotjes van Durex en vrijsoavrij. Harstikke goed..Knipoog

Totdat je met je vriendje en je ouders op de bank zit
en je vriendje je met een grote grijns aan zit te kijken... Bloos

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:07

whahaha nouja... Clown je ouders zijn vast blij dat je ze gebruikt Tong uitsteken