Drie doden bij bomaanslag in Turkse badplaats Antalya

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemsuiker

Drie doden bij bomaanslag in Turkse badplaats Antalya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 12:29

Citaat:
Bij de ontploffing van een bomauto in de Turkse badplaats Antalya zijn maandagnamiddag drie mensen om het leven gekomen en een twintigtal andere mensen gewond geraakt. Dat meldt de nieuwszender NTV.

Vier Israëlische toeristen werden lichtgewond, aldus het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken in Jeruzalem. De woordvoerder van Buitenlandse Zaken in Brussel zei maandagavond aan Belga dat er geen Belgische slachtoffers zijn, niet bij de aanslag van maandag en ook niet bij de twee van zondagavond.

De ontploffing in Antalya vond plaats om 16.45 uur plaatselijke tijd in een van de drukste wijken van de stad. Bij de explosie sneuvelden verschillende ramen en werd schade aangericht aan een aantal auto's.

Zondagavond raakten 27 mensen gewond bij explosies in Marmaris en Istanboel. Tien van hen waren Britse toeristen. Deze aanslagen zijn maandagnamiddag op haar website opge‘ist door de groepering TAK, Vrijheidsvalken van Koerdistan, die nauwe banden heeft met de verboden Koerdische partij PKK. TAK maande buitenlandse toeristen weg te blijven uit Turkije. (belga)

bron: www.hln.be

Ik ben vorige maand nog in Marmaris geweest... Verdrietig

Nathalie

Re: Drie doden bij bomaanslag in Turkse badplaats Antalya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:53

Ja, t is schrikken... Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga iig niet meer rustig ontspannen over straat.
Gelukkig zijn wij en onze vrienden ongedeert.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:21

Ik denk dat veel mensen die gedachte hebben gehad, Charlotte, dat je daar net nog bent geweest. Nagelbijten / Gniffelen
Het lijkt me ontzettend schrikken, en zou idd niet meer gerust over straat kunnen.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:51

Ik ga over 2 maanden naar Antalya. Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind het echt ontzettend griezelig. Ik hoor me juist op een vakantie te verheugen, maar als ik het zo hoor wil ik het liefst thuis blijven. Verdrietig

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:20

Nou niet je vakantie laten verpesten hoor. Er is al iemand opgepakt en je kunt eerder blij zijn dat het voor je vakantie al gebeurt is. Knipoog Het is niet zo dat ze de hele zomer aanslagen blijven plegen. Het is nu wel weer afgelopen in Marmaris en Antalya. Ze waren nu een aanslag aan het plannen op Izmir maar diegene is dus opgepakt.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:59

Nathalie schreef:
Nou niet je vakantie laten verpesten hoor. Er is al iemand opgepakt en je kunt eerder blij zijn dat het voor je vakantie al gebeurt is. Knipoog Het is niet zo dat ze de hele zomer aanslagen blijven plegen. Het is nu wel weer afgelopen in Marmaris en Antalya. Ze waren nu een aanslag aan het plannen op Izmir maar diegene is dus opgepakt.

Dat is al een hele geruststelling.
Bedankt voor de info, Nath. Lachen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:02

Ik ben ook opgelucht dat mijn broer daar niet meer zit, die was daar anderhalve week/twee weken geleden nog op vakantie. Ik zou alleen wel blijven opassen, het kan ook zijn dat er wel een serie aanslagen volgen.. Liever té voorzichtig!

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:02

Dit zag ik op tv! Moest gelijk aan jou denken Nathalie! Heb jij er veel van gemerkt? Hoorde laatst dat minder mensen dit jr naar Turkije zijn geweest vanwege dit soort dingen.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:18

Casca schreef:
Ik ben ook opgelucht dat mijn broer daar niet meer zit, die was daar anderhalve week/twee weken geleden nog op vakantie. Ik zou alleen wel blijven opassen, het kan ook zijn dat er wel een serie aanslagen volgen.. Liever té voorzichtig!

Dat is waar. Ik ga d'r misschien wel twee maanden later heen, naar Antalya in Turkije.
Maar het wordt toch nog altijd oppassen en in die tussentijd kan er nog van alles gebeuren. Nagelbijten / Gniffelen

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:40

ik ben me wild geschrokken, die dag ervoor liep ik er nog!!!! ben net paar uur terug uit turkije, en we zaten dus vlak bij antayla heb er echt wel de kriebels van gekregen.. ik sprak mensen in de bus en die zeiden dat mensen van hun hotel , nederlanders, naar t ziekenhuis moesten enzo. brrr.. blijf aldoor maar denken stel dat ik 1 dag later daar liep.. bah!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:48

bonney4evver schreef:
ik ben me wild geschrokken, die dag ervoor liep ik er nog!!!! ben net paar uur terug uit turkije, en we zaten dus vlak bij antayla heb er echt wel de kriebels van gekregen.. ik sprak mensen in de bus en die zeiden dat mensen van hun hotel , nederlanders, naar t ziekenhuis moesten enzo. brrr.. blijf aldoor maar denken stel dat ik 1 dag later daar liep.. bah!

Ik reed precies met die aanslag daar langs in een excursie bus Knipoog Nog erger..
Er werd ons verteld dat het een brand was, maar daar geloofde ik niks van. Uur erna al op het nieuws: 2 doden en zwaar gewonden. Was trouwens een aanslag (was een tas neergezet) in een juwelier.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 15:52

Ik heb er helemaal niks van gemerkt, ik lag te slapen totdat ik wakker werd rond een uur of 4 snachts en op mijn telefoon zag dat ik 25 gemiste oproepen had.. Bloos Vrienden die niet waren gaan slapen voordat ze zeker wisten dat met ons alles goed was. Knipoog

En het klopt idd dat dit seizoen erg rustig is... 1 van de redenen was idd dat de mensen bang waren voor aanslagen, en dat is dus ook gebeurt. Er zijn een hoop reizen weer gecancelt en er zijn ook een hoop mensen eerder naar huis gegaan, dus het wordt niet echt meer wat...

Maar je vakantie er door laten verpesten moet je echt niet doen. Ik weet niet hoe het in andere steden is, maar hier in Marmaris hoef je echt niet bang te zijn, er is zooveel bewaking en politie overal, ze zullen het niet in hun hoofd halen om nu een aanslag te plegen. Pas als alle extra bewaking weer over is, dan is er misschien een kleine kans dat het weer gebeurt, maar tegen die tijd is het seizoen waarschijnlijk wel weer afgelopen.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 23:17

Het gaat echt de goede kant op in de wereld

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:08

Bah, ik kom al 8 jaar in Içmeler, een plaatje naast Marmaris.
Was ook net 2 weken terug in Nederland toen dit gebeurde. Je schrikt je kapot als je de beelden ziet, zo bekend allemaal voor je.
Gelijk druk over en weer smsen met vrienden daar, of alles nog wel goed is.
Gelukkig waren zij nog aan het werk in Içmeler, dus met hen is alles goed. Maar bah zeg, ben me rot geschrokken!