Citaat:Twee doden door blikseminslag op begrafenis
Uitgegeven: 25 augustus 2006 16:01
Laatst gewijzigd: 25 augustus 2006 18:29
VORDEN - Tijdens een begrafenis in het Gelderse Vorden zijn vrijdagmiddag twee mensen dodelijk getroffen door de bliksem. Drie andere slachtoffers zijn gewond geraakt en opgenomen in een ziekenhuis.
Een persoon overleed direct. Een ander werd eerst nog gereamineerd, maar overleed enige tijd later. De drie gewonden zijn naar een ziekenhuis gebracht met onbekend letsel.
De begrafenis van een oud-lid van een muziekkorps vond rond 15.00 plaats aan de Kerkhoflaan. De slachtoffers zijn allen lid van een muziekkorps die op de begrafenis had gespeeld.
De teraardebestelling was aan de gang toen de bliksem insloeg in een boom. Zo'n honderd mensen waren aanwezig op de begrafenis. Later op de avond vindt een bijeenkomst plaats voor omwonenden.
Dat is hier niet eens zo heel ver vandaan. Net toen ik naar huis reed, hoorde ik een politiewoordvoerder uit Vorden op de radio het bovenstaande vertellen. Vanavond organiseert de gemeente een informatieavond over het gebeurde.
Nou leer je als klein kind al dat je niet onder een boom moet gaan staan als het onweert. Maar ik kan me voorstellen dat ze daar in Vorden nogal werden overvallen door de bliksem. Sneu hoor, een begrafenis is al niet zo'n vrolijke aangelegenheid en dan overlijden er ter plekke nog twee mensen.