Muitende passagiers dwingen 'terroristen' uit vliegtuig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 14:52

Citaat:

Uitgegeven: 20 augustus 2006 14:29
Laatst gewijzigd: 20 augustus 2006 14:31
LONDEN - De passagiers van een Brits vliegtuig zijn in opstand gekomen tegen de aanwezigheid van twee medepassagiers die zij ervan verdachten terroristen te zijn. Het toestel kon pas vertrekken toen de twee mannen, die Arabisch zouden hebben gesproken, door de politie waren weggevoerd.

Dit meldde de krant The Mail on Sunday zondag. Het is volgens de krant voor het eerst dat 'verdacht' uitziende passagiers door een muiterij van hun medepassagiers uit een vliegtuig worden gedwongen.

Leren jassen

Het incident gebeurde op het vliegveld van Málaga, op een vlucht die naar Manchester zou vertrekken. De 'muitende' passagiers vonden het ook verdacht dat de twee mannen bij warm weer leren jassen droegen en vaak op hun horloge keken.

Na ondervraging door de Spaanse politie, die niets verdachts kon ontdekken, konden de twee mannen de volgende dag alsnog naar Engeland vliegen.

Muiterij Pling (echt een woord uit 'piraten tijd', of POTC) Clown

Ik zou mijzelf ook knap angstig voelen in de nabijheid van zulke figuren Nagelbijten / Gniffelen
Wat hadden jullie gedaan?

Kristie

Re: Muitende passagiers dwingen 'terroristen' uit vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:56

Ik vind het eerlijk gezegd gewoon belachelijk...
Als ik de volgende keer 'iemand' verdenk van terrorisme ga ik ook net zo lang doorzeuren tot dat ze verwijderd zijn.
Alle vooroordelen zijn hier gewoon weer bevestigd Knipoog.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:35

Aan de ene kant kan ik het me voorstellen dat mensen er bang van worden, maar aan de andere kant is het natuurlijk ook wel belachelijk. Maar ja, veiligheid voor alles.

Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat ieder arabisch uitziend persoon eng is. Mijn beste vriend is notabene een moslim.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-08-06 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:28

Veiligheid voor alles? Dit is geen veiligheid, dit is massahysterie. Blijkbaar zijn mensen nu al zo opgedraaid dat zelfs degenen die de veiligheid zouden moeten handhaven niet meer het onderscheidingsvermogen hebben om een situatie correct in te schatten. Nog even en we gaan weer terug naar de publieke lynchpartij. Het is toch werkelijk te zot voor woorden dat je tegenwoordig geen Arabisch meer kunt spreken in een vliegtuig zonder eruit gezet te worden, door je medepassagiers nota bene Verward Nee, ik vind dit niet veilig, ik vind het bijzonder kwalijk.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:15

aan de ene kant snap ik het wel, ik zou mij dan ook niet bepaald veilig voelen, vooral niet nu men weet dat er elk moment "iets' gaat gebeuren. aan de andere kant.. tjah.. als jij net diegene bent die eruit wordt geooid omdat je medepassagiers je verdacht vinden, ben je ook niet blij Clown

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:24

Schandalig. Ze hadden de 'muitende' passagiers eruit moeten zetten.
Ben het helemaal met Justy eens.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:45

Weten jullie wel hoeveel mensen er op de wereld Arabisch spreken? Als je je onveilig gaat voelen elke keer als je iemand die taal hoort spreken dan moet je je misschien eens afvragen of je je niet te zeer laat beïnvloeden door de media.

Ik begrijp heel goed waar die angst vandaan komt, ik begrijp echter niet dat mensen zich gewoon zo bang laten maken. Want daar heb je wel degelijk een keuze in.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:09

ik ben het volledig met je eens justy, dit gaat echt te ver. ik vind de titel trouwens behoorlijk subjectief, aangezien het geen terroristen zijn(ook al staat het tussen aanhalingstekens)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:12

Schandalig, ze hadden alleen die 2 mannen moeten laten vliegen Ja
Ik hoop dat dit nog een staartje krijgt, nl dat die mannen een rechtszaak aanspannen tegen de vliegmaatschappij.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:38

Mensen zijn banger dan noodzakelijk, maar de oplettendheid kan een volgende aanslag voorkomen. En de politie heeft niet genoeg mensen om alles te zien. Zolang als de politie het hoofd koel houd en dit soort dingen netjes afhandeld is er weinig aan de hand. Als de politie niks gedaan had waren deze 2 mannen ernstig in de problemen gekomen. Angst slaat nl nogal gemakkelijk om in agressie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:53

Citaat:
Muiterij (echt een woord uit 'piraten tijd', of POTC)

Ik zou mijzelf ook knap angstig voelen in de nabijheid van zulke figuren

Belachelijk dat je dat uberhaupt durft te zeggen!
Iedereen die er anders uit ziet is niet te vertrouwen en daarom moeten we maar paniek gaan zaaien????

Te triest voor woorden zeg dit bericht.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 19:43

Goof schreef:
Citaat:
Muiterij (echt een woord uit 'piraten tijd', of POTC)

Ik zou mijzelf ook knap angstig voelen in de nabijheid van zulke figuren

Belachelijk dat je dat uberhaupt durft te zeggen!
Iedereen die er anders uit ziet is niet te vertrouwen en daarom moeten we maar paniek gaan zaaien????

Te triest voor woorden zeg dit bericht.

Pardon? Ik zei dat ik mij 'angstig' zou voelen nabij zulke figuren Lachen (mag ik mijzelf niet angstig voelen dan) Verward
Vooral na wat er weer in Engeland is gebeurd (misschien heb je dat nieuws gemist?) Tong uitsteken

Ik heb het bericht precies zo ge-copy-paste als het op NU.NL stond, dus niks zelf verzonnen, ook de titel niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:49

Zeg ook niet dat je het verzonnen hebt hoor, ik zie dat het een krantenbericht is.

Maar ik vind het gewoon belachelijk dat er mensen zijn die zich tezamen tegen twee anderen keren omdat zij er Arabisch uitzien.
Mijn excuses als het anders overkwam.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 19:50

Goof schreef:
Zeg ook niet dat je het verzonnen hebt hoor, ik zie dat het een krantenbericht is.

Maar ik vind het gewoon belachelijk dat er mensen zijn die zich tezamen tegen twee anderen keren omdat zij er Arabisch uitzien.
Mijn excuses als het anders overkwam.

Da's een stuk duidelijker. Ik vind het ook vreselijk, zo mag er niet naar mensen gekeken worden natuurlijk. Hoewel ik ergens de argwaan van deze mensen wel snap. Ook al is die nog zo scheef Scheve mond Lachen

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:36

Liever dit dan nog een aanslag door onoplettendheid. Vind het niet zo raar dat de mensen wat meer paranoïde zijn geworden. Al let ik zelf eigenlijk nergens op in een vliegtuig.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:52

Overal zijn de veiligheidscontroles naar Engeland veel verstrengd; als er ook maar iets verdachts was aan die mannen waren ze niet eens het vliegtuig binnengeraakt. "Massahysterie" vind ik inderdaad een juist woord, en het is gewoon belachelijk.
Ik denk nu even aan de Arabische mensen op de opening van de WEG op tv daarstraks; allemaal terroristen, buiten! Clown

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 00:22

Het ergste is nog dat Scotland Yard waarschijnlijk niet of nauwelijks bewijs had voor de aanslagen die gepleegd zouden gaan worden. Dat zij ingegrepen hebben is te begrijpen omdat je zelf met weinig bewijs niet de kans wil lopen dat er vliegtuigen opgeblazen gaan worden.

Maar dat de pasagiers onder invloed van massa-hysterie zo reageren is gewoon belachelijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 05:41

Justy schreef:
Veiligheid voor alles? Dit is geen veiligheid, dit is massahysterie. Blijkbaar zijn mensen nu al zo opgedraaid dat zelfs degenen die de veiligheid zouden moeten handhaven niet meer het onderscheidingsvermogen hebben om een situatie correct in te schatten. Nog even en we gaan weer terug naar de publieke lynchpartij. Het is toch werkelijk te zot voor woorden dat je tegenwoordig geen Arabisch meer kunt spreken in een vliegtuig zonder eruit gezet te worden, door je medepassagiers nota bene Verward Nee, ik vind dit niet veilig, ik vind het bijzonder kwalijk.

Jij verwoord weer eens veel netter en genuanceerder mijn mening, dus ik sluit me gewoon maar bij je aan. Ja

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:05

Ik sluit me aan bij Justy, Lies ea... het moet toch echt niet gekker worden...

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:01

Ik vind het belachelijk dat die mensen eruit moesten.
Een perfect voorbeeld van vooroordelen en invloed door de media.

Ik snap dat je bang kunt zijn, maar dit gaat wel wat te ver.

Net of elke Arabischsprekende man een terrorist is..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:15

mja, beetje gemengd gevoel. Kan er inkomen, wat jullie zeggne. Van de andere kant, als een heel vliegtuig het gevoel krijgt dat die mensen niet pluis zijn, dan moeten ze er wel opvallend uitgezien hebben... Zoiets gebeurt niet zomaar. Dikke leren jassen hadden ze aan, ondanks de hitte en dan ook nog constant op je horloge kijken... tsjah, ik weet niet wat ik er van moet maken..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:41

secricible schreef:
mja, beetje gemengd gevoel. Kan er inkomen, wat jullie zeggne. Van de andere kant, als een heel vliegtuig het gevoel krijgt dat die mensen niet pluis zijn, dan moeten ze er wel opvallend uitgezien hebben... Zoiets gebeurt niet zomaar. Dikke leren jassen hadden ze aan, ondanks de hitte en dan ook nog constant op je horloge kijken... tsjah, ik weet niet wat ik er van moet maken..

Secricible: mensen jagen elkaar ook angst aan hoor. Dat veel mensen er iets van denken is absoluut geen maatstaf dat er ook echt iets aan de hand is! Juist in zo'n situatie, dat mensen nerveus worden en er ineens drukte gemaakt wordt, volgen mensen sneller elkaar dan zelf rustig na te denken.

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:45

Ik vind het vreselijk wat er is gebeurd! Tuurlijk veiligheid voor alles maar omdat de mannen leren jassen droegen in de warmte ne veel op hun horloge kijken eruit zijn gezet is belachelijk.

Zo wordt die kloof alleen maar dieper en erger.

Als je iemand al verdacht vind zie je altijd wel dingen die niet "kloppen" het is maar net wat je wilt zien. En door alle gebeurtenissen en ophef en meningen van andere (die soms wat radicaal zijn) lijken we de weg helemaal kwijt,echt zonde....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:55

Ik vind het ook wel een beetje ver gaan om die twee het vliegtuig uit te zetten..
Maar aan de andere kant, een paar weken geleden was het vloeistof waar een bom van werd gemaakt, wie weet vinden ze over een tijdje iets waarmee je van een horloge een bom kunt maken...
Ik weet niet wat het voor mensen waren, maar ik heb wel eens zo'n mensen gezien waar ik ook liever niet naast zit. En dan snap ik ook wel dat er mensen in zo'n situatie liever het zekere voor t onzekere nemen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:48

Nou ik kwam laatst uit Turkije, waar het tegen de 50 graden was. Ijkoud dat ik het had in het vliegtuig, had twee truien aan en een spijkerjasje. Die mannen konden het dus ook best koud hebben gehad.
Puur omdat deze mannen waarschijnlijk moslimgeloof dragen, worden ze anders bekeken en per defenitie voor verdachte uitgemaakt.
Voorzorgsmaatregelen is helemaal niets mis mee, had het vliegveld ter plekke al moeten doen. Oplettendheid is ok niets mis mee, maar dit is té erg. Elkaar lopen opfokken, vlak na alle vermeende terroristen afgelopen weken..

Zo hebben wij vorger bijna de boot naar Engeland gemist, omdat mijn vader buitenalnds is (indonesier) en als verdachte uit een groep gehaald werd. Te zot voor woorden. Mn vader zéér slechtziend snapte er niets van, want hij werd aangestaard, hij lachte vriendelijk terug en wilde izjn paspoort pakken. Huppa, we werden apart genomen. "Ja, wij willen u nergens van beschuldigen, maar u bent geen Nederlander en willen graag alles controleren" Zo f*cking rassistich! Mn pa liet zijn Nedrelandse paspoort notabene zien en wat dan nog.
Nee, gata lekker zo.