Proefdiervrij? Hoe zit het met roken ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SheMellon

Proefdiervrij? Hoe zit het met roken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 15:56

Op voorhand wil ik zeggen dat het niet mijn bedoeling is om rokers tegen hun kop te stoten. Ik kwam dit artikel tegen en zelf wist ik dit niet.
En ik rook niet dus voor mij is het makkelijk kletsen, maar ik vond het wel schrokkend.

Bron: Proefdiervrij

Roken is dodelijk, ook voor proefdieren!

Dat roken slecht is , dat weet iedereen. Er wordt al meer dan 50 jaar wereldwijd onderzoek gedaan om de effecten van roken op de gezondheid te bepalen. En steeds weer blijkt dat roken de gezondheid aantast. Wat de meeste mensen niet weten is dat er toch elk jaar weer experimenten op proefdieren gedaan worden om dat opnieuw uit te vinden.

Ook in 2204 zijn er weer dierproeven uitgevoerd om te kijken naar de schadelijke effecten van roken. Deze proeven wer vaak in opdracht van de tabaksindustrie gedaan. Ratten, muizen, cavia's konijnen, maar ook honden en apen werden gebruikt in dierproeven om uit te zoeken wat we uit bevolkingsonderzoeken allang weten: roken schaadt de gezondheid. Ook in nederland worden er dierproeven gedaan voor het testen van de schadelijkheid van stoffen die voorkomen in tabaks- en rookwaren.

Voor meer informatie over dierproeven en de tabaksindustrie kijk op www.proefdiervrij.nl

fourth

Re: Proefdiervrj?Hoe zit het met roken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:17

smokinganimals.com

Het schijnt dat Galouises [sorry, even geen zin om de correcte spelling te zoeken Haha!] wel proefdiervrij is, maar ik heb het niet uit een betrouwbare bron oid.
Ik weet wel dat de proeven walgelijk zijn, een van de redenen waarom ik er mee gestopt ben

Edit: Ohja, dit plaatje gaf oa de doorslag Misselijk

Afbeelding

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:22

Erg gewoon. Boos! En nutteloos denk wel dat iedereen weet wat de schadelijke en erge gevolgen zijn van roken Boos!
Kvraag me af waarom de tabaksindustrie die proeven doet?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:04

Scheve mond

Allemachtig. Ik ben blij dat ik niet rook.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:36

Jézus, dat méén je niet. Bloos!

Nog een reden om nooit te gaan roken .. Scheve mond
Arme beestjes. Ach gut Dat mensen er nou zelf voor kiezen om te gaan roken, oké! Maar die dieren kiezen daar niet voor .. [dat geld overigens voor alles bij dieren] Maar ze wéten notabene dat het slecht is.

Argh! Stoom uit je oren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:38

waarom gebruiken ze daar niet gewoon rokers voor? die zijn toch al bezig met zelfmoord plegen en die vinden het heus niet erg om betaalt of onbetaalt extra sigaretten te roken hoor!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:40

wow, ongelovelijk Boos!
en zo nutteloos..

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:58

Shanna schreef:
waarom gebruiken ze daar niet gewoon rokers voor? die zijn toch al bezig met zelfmoord plegen en die vinden het heus niet erg om betaalt of onbetaalt extra sigaretten te roken hoor!

Overdrijven is ook een vak zeg, get a life.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:04

Je kan zeggen wat je wilt JustNanno maar roken is en blijft de meest langzame manier van zelfmoord.
Ik ben ook erg blij dat ik niet rook, dit is echt belachelijk. Scheve mond

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:06

Shanna schreef:

Dus zo wil jij het noemen?
Pfff ja ben een roker en dat wil niet zeggen dat ik bezig met zelfmoord Verward
Dus als ik op straat loop ben ik ook bezig met zelfmoord? want ja stel je voor dat ik word aangereden.

ff ontopic:

Ik wist dit dus echt niet,iedereen weet dat roken schadelijk is,ik snap niet dat echt bijna alles op dieren word getest zeg Boos!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:07

Triest dit!!

Ik wist het al een hele tijd dat dit getest word op dieren.
Heel erg vind ik dit, gewoon dingen testen op dieren die niet eens nodig zijn, hetzelfde met make up enz.
Ik koop voortaan dan ook altijd proefdiervrije make-up en producten!
Ik rook ook niet gelukkig!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:08

_Debbie_ schreef:

Ik wist dit dus echt niet,iedereen weet dat roken schadelijk is,ik snap niet dat echt bijna alles op dieren word getest zeg Boos!

Dat vinden ze blijkbaar de makkelijkste oplossing! Terwijl er ook andere manieren zijn, staat ook op hun site!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:10

Juultj schreef:
Je kan zeggen wat je wilt JustNanno maar roken is en blijft de meest langzame manier van zelfmoord.

Drink jij dan ook geen koffie meer (slecht voor je hart), stap nooit meer op een paard (levensgevaarlijk), oftewel: blijf lekker in je bed liggen, maar pas op: zelfs DAAR kun je ongelukken mee krijgen.

Zelfmoord? Nee. Daarvoor ken ik veel te veel rokers die gezond oud zijn geworden.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:10

Sjieessh. Mijn ouders roken allebei en ze proberen te stoppen maar doen het nooit. Stomm. Ze beloven het al 2 jaar. Ik ga dit zeggen tegen ze en ze ns flink coachen om te stoppen!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:11

Dat is wel heel erg nutteloos zeg, gezien er zat mensen zijn die roken en overlijden aan de gevolgen daarvan. Waarom dan nog beestjes erom vermoorden? Boos!

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:12

JustNanno schreef:
Juultj schreef:

Drink jij dan ook geen koffie meer (slecht voor je hart), stap nooit meer op een paard (levensgevaarlijk), oftewel: blijf lekker in je bed liggen, maar pas op: zelfs DAAR kun je ongelukken mee krijgen.

Zelfmoord? Nee. Daarvoor ken ik veel te veel rokers die gezond oud zijn geworden.

Das waar maar ik vind wel dat mensen die roken hun lichaam kapotmaken......... Niet echt zelfmoord of zo.

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:15

@dewitje13:Dat is zo er zitten zat gevolgen aan roken maar dat zitten aan zoveel dingen.

@ schimmelig : er zijn zat mensen die overlijden aan gevolgen van roken maar ook zat mensen die overlijden aan bijv. longkanker zonder ooit 1 sigaret aangeraakt te hebben.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:15

dewitje13 schreef:

Das waar maar ik vind wel dat mensen die roken hun lichaam kapotmaken......... Niet echt zelfmoord of zo.

Laat mensen dan ook niet meer in de bouw werken, daar gaat hun lichaam ook aan kapot. geen 14 jarige meisjes meer die op hoog niveau turnen, zijn ook afgeschreven als ze 30 zijn. Dus tja, lichaam kapotmaken is wel ERG relatief.

Bovendien zal ik niet stoppen om deze plaatjes.

Wat denken jullie dat de economie zal doen als iedereen gaat stoppen met roken?
Dat krijg je dat gezeur weer dat de prijzen overal zo hoog worden. het is ook nooit goed.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:18

daar heb je gelijk aan.. Maar ik vind het hartstikke zielig voor die dieren! Die mensen zouden zelf eens proefmens moeten zijn, kijken of ze het leuk vinden. (srry beetje heftige reactie)

Maar iedereen stoppen met roken lukt toch nooit. Ook al zouden alle fabrieken sluiten, de mensen komen toch wel aan tabak.

Mijn oom is doodgegaan aan longkanker en hij heeft gerookt. Vandaar dat ik absoluut tegen roken ben.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:22

dewitje13 schreef:
daar heb je gelijk aan.. Maar ik vind het hartstikke zielig voor die dieren! Die mensen zouden zelf eens proefmens moeten zijn, kijken of ze het leuk vinden. (srry beetje heftige reactie)

Maar iedereen stoppen met roken lukt toch nooit. Ook al zouden alle fabrieken sluiten, de mensen komen toch wel aan tabak.

Het mooie is dat iedereen dit hartstikke zielig vindt, maar ondertussen wel eens een paracematolletje neemt, of andere medicijnen, en die zijn natuurlijk OOK op dieren getest. Maar ja, dat mag dan weer wel Clown Beetje hypocriet niet?

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:23

Er zijn nog duizenden stoffen in sigarettenrook waarvan onbekend is wat ze uithalen, en deze worden onderzocht. Het is dus niet dat proeven zonder resultaat worden gedaan. En over de nuttigheid valt te discussiëren. Net als over het idee dat roken de overbevolking tegen zou kunnen gaan, en dus niet moet worden ontmoedigd (en al helemaal niet met oog op belasting).

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:25

Paraat schreef:
Er zijn nog duizenden stoffen in sigarettenrook waarvan onbekend is wat ze uithalen, en deze worden onderzocht. Het is dus niet dat proeven zonder resultaat worden gedaan. En over de nuttigheid valt te discussiëren. Net als over het idee dat roken de overbevolking tegen zou kunnen gaan, en dus niet moet worden ontmoedigd (en al helemaal niet met oog op belasting).

Ik denk dat de niet-rokers zelfs een beetje blij moeten zijn met de rokers in dat opzicht Clown

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:28

aaah dit is echt zielig Boos! ben blij dat ik niet rook
zielige diertjes Ach gut

_Debbie_

dewitje13 schreef:

Mijn oom is doodgegaan aan longkanker en hij heeft gerookt. Vandaar dat ik absoluut tegen roken ben.

Wat jij zegt in je eerste zin: bij mij mogen ze best kijken hoor wat die sigretten met mij doen!

Toen ik met mijn broer naar de chemo meeging heb ik met veel mensen gepraat mensen die nooit een sigaret hebben aangeraak en daar lagen met longkanker.
Als je rook weetje dat je het risico vergroot op longkanker.
Maar daarom is roken nog geen zelfmoord zoals justnanno ookal zei,der word zoveel dingen op dieren getest en dat is niet aleen sigretten maar die dingen gebruik je toch ook?
Waarom zo hard tegen rokers? Het gaat hier om het feit dat het op dieren word getest maar er begint weer gelijk een rokers discussie.
Als jij hoofd pijn heb neem je ook een paractemol maar nee dit gaat over het feit ''ROKEN'' en word er gelijk weer zo ''agressief''op gereageerd...ik snap het niet.

Jaduuh

JustNanno schreef:
dewitje13 schreef:

Het mooie is dat iedereen dit hartstikke zielig vindt, maar ondertussen wel eens een paracematolletje neemt, of andere medicijnen, en die zijn natuurlijk OOK op dieren getest. Maar ja, dat mag dan weer wel Clown Beetje hypocriet niet?

Het verschil is toch wel dat je bij roken al weet dat het slecht is.
Ik wil 't niet goedpraten, want tuurlijk het is niet goed, maar ik vind het onzin dat ze 't roken niet op mensen testen. Als ze dan toch die stofjes moeten onderzoeken. Kan net zo goed als een mens lekker ligt te paffen hoor. Ja Ben ik van overtuigd.