Duo vast voor ''kofferbakmoord'' op paardenliefhebster!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UK_eef

Duo vast voor ''kofferbakmoord'' op paardenliefhebster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 09:40

Leon van M. verdacht van kofferbakbrand

Duo vast voor moord op Oostvoornse
door Jolande van der Graaf

OOSTVOORNE - Bijna een jaar na de gruwelijke moord op apotheekmedewerkster Caroline van Toledo (35) uit het Zuid-Hollandse Oostvoorne heeft de politie gisteren twee arrestaties verricht.

Twee jongemannen werden opgepakt in Oostvoorne en de nabijgelegen badplaats Rockanje. Zij worden verdacht van betrokkenheid bij het weerzinwekkende misdrijf. Over hun identiteit hullen politie en justitie zich in stilzwijgen. Uit onderzoek door De Telegraaf blijkt echter dat het gaat om twee leden uit de groepering rond de Oostvoornse crimineel Leon van M. (29). Van M. - op dit moment wegens andere misdrijven gedetineerd in het buitenland - wordt al van meet af aan met de zaak in verband gebracht.

Huiszoekingen

Het in Oostvoorne gelegen woonhuis van de ouders van Leon M. is een van de vier adressen waar de politie gisterochtend in alle vroegte huiszoekingen heeft verricht.

Sinds de moord op Caroline - apotheekboekhoudster en fervent paardenliefhebster - is een groot rechercheteam verwikkeld in een moeizame speurtocht naar de daders. Het slachtoffer werd zaterdagochtend 3 september vorig jaar overmeesterd in haar in de polder gelegen bungalow. De daders staken het huis in brand en dumpten Caroline in de kofferbak van haar eigen auto. Drie kilometer verderop, nabij een recreatiepark, werd ook de wagen in lichterlaaie gezet. Het horrorscenario dat de geknevelde vrouw nog in leven was toen haar auto in brand werd gezet, wordt niet uitgesloten.

Bankpasje

Omdat nog geen half uur later door een van de moordenaars met Caroline's bankpasje in Rozenburg werd gepind, gaat de politie uit van roofmoord. Vanwege de snelheid waarmee de gebeurtenissen elkaar die ochtend opvolgden en de plek waar Caroline werd gevonden, werd van aanvang af duidelijk dat de daders uit de omgeving moeten komen. De brandstichtingen leiden in de richting van crimineel Leon van M. Daags na de moord berichtte deze krant over een eerdere golf van misdrijven op een Oostvoorns bedrijventerrein, waar tientallen ondernemers jarenlang gebukt gingen onder zware terreur gepaard gaande met brandstichtingen. Ook deze misdrijven werden op naam van Van M. geschreven.

"Het is voor ons afwachten geblazen", aldus Caroline's zus Martine. "De politie heeft ons verteld niet zeker te weten of deze twee verdachten ook daadwerkelijk de daders zijn."

Eindelijk zit er schot in de zaak! Ach gut

OemmiejO

Re: Duo vast voor ''kofferbakmoord'' op paardenliefhebster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:26

Jep, ik hoorde het vanmorgen.. Werd wel eens tijd zeg, dat het opgelost werd. Het is al zo lang geleden. Scheve mond

Citaat:
Het in Oostvoorne gelegen woonhuis van de ouders van Leon M. is een van de vier adressen waar de politie gisterochtend in alle vroegte huiszoekingen heeft verricht.

Ja, ik reed er gisteren langs en er waren allemaal politiemannen.. En het 'fijne' is nog.. Over 2 weken nemen wij een huis daar over. In die straat, een paar huizen verderop. Scheve mond (we wonen er dan alleen nog niet, maar m'n ponybeest staat der wel Clown)

Maar gelukkig zijn ze met de zaak bezig. Ja Alle weilanden achter de huizen enz. zijn ook al afgezet en de straat e.d. Lachen

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:55

Ben zo blij dat er eindelijk schot in de zaak komt! Vond het zo'n bizarre moord, zoiets kan toch niet ongestraft gebeuren?

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:30

Blij dat ze verdachten hebben!
Ik vond het ook een gruwelijke moord, en diegene die dat hebben gedaan moeten er voor gestraft worden.

Hopelijk komt de waarheid snel naar boven, dat zullen de nabestaanden graag willen weten.

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:31

heee eindelijk !!! gerechtigheid !!!ophangen die hap (hopelijk zijn zij het)... eindelijk weer avonds met een gerust hart naar mn paardje toe ....

ik dacht er dagelijks aan ..ik rij bijna elke dag voorbij die bewuste plek ...een verbrand stukje waar haar auto heefdt gestaan ...

en ook nog eens te bedenken dat het een inwoner van oostvoorne is ...brrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:00

Is er niet een bokker die haar kende? Echt erg, idd hopen dat zij het zijn geweest. Dan is het eindelijk opgelost.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:02

russel schreef:
Is er niet een bokker die haar kende? Echt erg, idd hopen dat zij het zijn geweest. Dan is het eindelijk opgelost.

Ja, die zijn er..
Waarom? Lachen

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:52

Ik zal wel op een andere planeet hebben geleeft.. maar het zegt mij helemaal niets..

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:35

james100 schreef:
Ik zal wel op een andere planeet hebben geleeft.. maar het zegt mij helemaal niets..

dat is vorig jaar begin september gebeurd .......

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:49

Over Bokkers gesproken die haar kenden: ze is jarenlang mijn penvriendin geweest. We hebben contact met elkaar gekregen via een advertentie waarin zij een penvriendin zocht in het blad Ponyclub. Omdat ik ook Caroline heet heb ik haar toen geschreven.Vanaf mijn 9e tot ongeveer mijn 14e heb ik met haar geschreven en ik heb een aantal jaren ieder jaar bij haar en haar ouders en zus op de boerderij gelogeerd. Ook logeerde zij bij mij en bij ons op de manege in Sliedrecht heeft ze toen haar lieveling Collin gekocht
Dat is nu al dus ruim 20 jaar geleden. In het voorjaar van 2005 reden mijn man en ik weer eens langs die boerderij en zagen haar lopen. We hebben elkaar toen weer gesproken, ik vond het leuk om te horen dat ze een pensionstalling had en dat Collin(hoewel al erg oud) nog leefde. In septemebr kwam dat vreselijke bericht van haar overlijden....
Ik weet dat dit een oud topic is maar sinds de laatste aflevering van Opsporing Verzocht waarin haar moeder en zus te zien waren leeft dit weer heel erg voor mij. Ik heb het destijds zo leuk met haar gehad op de boerderij, ik snap niet waarom dit haar overkomen is. Zo'n dood gewone leuke meid...
We kunnen alleen maar hopen dat dit snel opgelost wordt. Zodat haar familie misschien weer verder kan.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:43

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:18

Ik hoop het heel erg dat ze de dader nu hebben zodat het de familie wat rust geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:49

De Posbank moord is ook opgelost na heel wat jaren. Met de huidige technieken kan er al veel meer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 03:20

danzzz schreef:
Er zijn weer verdachten opgepakt en dit keer denkt het OM de zaak wel rond te krijgen. Laten we het hopen.
http://www.ad.nl/rotterdam/briellenaar- ... ~a26af231/

Weer Leon van M. is opgepakt. Toen in de OP ook al, hij heeft een tijd toen vast gezeten, maar men kreeg de zaak toen niet rond.
Ik hoop voor de nabestaanden dat hij gaat praten, maar ik verwacht het niet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:19

Mijn moeder heeft toen meegewerkt aan die zaak en het was zoooo frustrerend dat ze eigenlijk allemaal overtuigd waren wie het was, maar ze kregen de boel rond hem gewoon niet dicht. En het is ook niet de bedoeling dat iemand vrijgesproken wordt vanwege gebrek aan bewijs. Dus hopelijk is het nu genoeg en kan hij alsnog voor lange tijd achter de tralies.