Mishandelde hond Bobo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SummerRemedy

Mishandelde hond Bobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 19:19

Citaat:
Dronken Hagenaar slaat hond in elkaar
Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf (restricted)
Gepubliceerd: dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:14
Een bezopen Hagenaar heeft zijn vijf jaar oude hond twee keer met een hamer op zijn kop geslagen. De dronken man vond namelijk dat zijn huisdier te veel stonk. Ook stak hij de Clumber Spaniël dertien keer met een brievenopener.

De zwaargewonde hond werd door de politie in het huis van de 58-jarige dierenbeul aangetroffen. Het beest wordt momenteel verzorgd in een dierenopvangcentrum. Volgens een medewerker is de hond, Bobo genaamd, er slecht aan toe; vooral door de steken met de briefopener in zijn nek.

Bobo is door de politie in beslaggenomen, zodat de eigenaar hem niet terug kan opeisen. De dierenbeul zelf zit voorlopig nog in een politiecel op verdenking van dierenmishandeling.

bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/67464

Ik vind het echt belachelijk! Dat je zoiets kan verzinnen Boos!
Ik zag het net op tv en toen hadden ze het ook over straffen op dierenmishandeling en dat ze meestal gewoon een boete krijgen en verder niks Boos! Ik vind dat op dierenmishandeling dezelfde straf moet staan als op mensenmishandeling, een dier voelt toch net zo goed pijn als een mens?

slimmerik

Re: Mishandelde hond Bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:05

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:06

En dat heb ik op slot gezet omdat het niet voldeed aan de NM-stelregels. Deze doet dat wel, dus deze kan open blijven Knipoog

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:08

Ow my god! heb het net op HvN gezien. Wat een mongool zeg die vent. Er zijn geen woorden voor.

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:15

Niseyra schreef:
Citaat:
Ik vind dat op dierenmishandeling dezelfde straf moet staan als op mensenmishandeling, een dier voelt toch net zo goed pijn als een mens?

helaas kan dat niet Boos!
want de regering straft die man voor wat hij gedaan heeft en vervolgens doen ze het zelf!
spijtig, maar waar

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:24

chicolover schreef:
niseyra schreef:
Ik vind dat op dierenmishandeling dezelfde straf moet staan als op mensenmishandeling, een dier voelt toch net zo goed pijn als een mens?

want de regering straft die man voor wat hij gedaan heeft en vervolgens doen ze het zelf!
spijtig, maar waar

In wat voor een manier bedoel je...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:53

Even, heel simplistisch, volgens de huidige wetgeving: een dier is een zaak (net als een fiets bijvoorbeeld) en de strafmaat voor beschadiging van een zaak is anders dan de strafmaat voor mishandeling van een mens.
In het geval van mishandeling (=juridisch gezien 'beschadiging') van een dier wordt meer naar de economische waarde gekeken dan naar de emotionele waarde omdat een dier "maar" een zaak is.
En da's het hele gedonder. Zodra een dier, juridisch gezien, een ander etiketje krijgt kunnen de straffen voor mishandeling aangepast worden.

Maar al met al is het een afschuwelijke geschiedenis. Heel triest voor de hond. En als de eigenaar het aandurft om eerlijk te zeggen wat precies "die knop" heeft omgedraaid misschien ook wel heel triest voor de baas. (afgaande op het ras lijkt het mij dat de baas deze hond welbewust gekozen heeft, maar niet met de bedoeling het dier pijn te doen)

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:55

Jezus zeg.. Hoe kóm je op het idee dat te doen.. Boos! Vreslijk voor die hond .

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 22:11

chicolover schreef:
spijtig, maar waar

Ik snap je niet helemaal?

Marreke schreef:
Even, heel simplistisch, volgens de huidige wetgeving: een dier is een zaak (net als een fiets bijvoorbeeld) en de strafmaat voor beschadiging van een zaak is anders dan de strafmaat voor mishandeling van een mens.
In het geval van mishandeling (=juridisch gezien 'beschadiging') van een dier wordt meer naar de economische waarde gekeken dan naar de emotionele waarde omdat een dier "maar" een zaak is.
En da's het hele gedonder. Zodra een dier, juridisch gezien, een ander etiketje krijgt kunnen de straffen voor mishandeling aangepast worden.

Maar al met al is het een afschuwelijke geschiedenis. Heel triest voor de hond. En als de eigenaar het aandurft om eerlijk te zeggen wat precies "die knop" heeft omgedraaid misschien ook wel heel triest voor de baas. (afgaande op het ras lijkt het mij dat de baas deze hond welbewust gekozen heeft, maar niet met de bedoeling het dier pijn te doen)

Dat wist ik niet. Echt belachelijk! Als je in staat bent een dier zo toe te takelen is de stap naar mensenmishandeling ook veel kleiner lijkt me..

missyissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:13

ik heb het vandaag op tv gezien egt vreselijk! dat zulke mensen bestaan! ik zal hem eens op zijn dikke kop slaan als hij stinkt!!!!!!!!!! Boos!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:20

Ik las het vanmorgen op Fok..

Ik vind dit niet kunnen, je gaat er toch niet op los rammen als je dronken bent, en zeker niet op een dier die zichzelf niet kan verdedigen.. Laf vind ik het Ja

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:57

Als die hond stinkt, dan onderhoudt die vent hem niet goed. Mijn honden stinken namelijk niet.

Maar ach, dit is een van de zovele topics over mishandeling.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 00:21

Had het ook al gehoord..
Maarja, wat doen we er aan Lips are sealed
Het blijft bezig, omdat er gewoon niets aan gedaan word..

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:34

Heb het gehoord

Dan ben je toch ook niet wijs !
helaas word inderdaad een dier aangezien voor ding en zijn de straffen niet hoog

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:39

1 woord, gestoord.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:40

Wat zielig man, het klinkt hard, maar steek die man ook eens met een briefopenener!!

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:04

geen woorden voor .......

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:46

http://www.ad.nl/binnenland/article545067.ece"
DEN HAAG - De Dierenambulance in Den Haag is dinsdag overspoeld met telefoontjes van mensen die de zwaar mishandelde hond Bobo willen adopteren.

Het gaat de goede kant op met Bobo. Met wat geluk is hij over een paar weken weer de oude. FOTO NICO SCHOUTENDe vijfjarige Clumber Spaniel kwam gisteren in het nieuws omdat zijn baasje hem met een hamer op zijn kop had geslagen en dertien keer met een briefopener had gestoken.

Ondanks de grote belangstelling voor de afgeranselde en verwaarloosde hond blijft het beest voorlopig bij de Dierenambulance. Pas als hij weer helemaal de oude is, wordt er een nieuw tehuis voor hem gezocht.

Op www.AD.nl spraken meer dan honderd mensen hun afschuw uit over de mishandeling. Veel lezers bepleiten strengere straffen voor dierenmishandeling.

Zie ook:
Bobo overleeft aanval met hamer
‘Een hondje cadeau geven? Nooit doen!’

"Op www.AD.nl spraken meer dan honderd mensen hun afschuw uit over de mishandeling. Veel lezers bepleiten strengere straffen voor dierenmishandeling."
En toch zal er niets veranderen....

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:50

Ik kan er niet over uit.
Eerst dat verhaal over die boxerhond die werd meegesleept aan een trekhaak, en nu dit arme beest... Volgens mij heeft hij echt een enorme plek op zijn hoofd! Ach gut

En ik blijf erbij, die mensen moet precies hetzelfde worden aangedaan als die arme dieren...

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:57

Desiree schreef:

Ja, en wat vinden we het allemaal weer zielig...

Natuurlijk hoor je (weerloze) dieren niet te slaan of schoppen, maar goed, impulsief dieren aanschaffen, je hond 8 uur per dag alleen laten of plat commanderen is wat mij betreft minstens zo zielig. Hoor je daar ooit wel eens iemand over?

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:59

Vreselijk..

Ik kreeg gister toen ik het op het nieuws zag echt tranen in mijn ogen Verdrietig
Hoe kan iemand zoiets doen..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:02

Jamezy schreef:
Desiree schreef:

Ja, en wat vinden we het allemaal weer zielig...

Natuurlijk hoor je (weerloze) dieren niet te slaan of schoppen, maar goed, impulsief dieren aanschaffen, je hond 8 uur per dag alleen laten of plat commanderen is wat mij betreft minstens zo zielig. Hoor je daar ooit wel eens iemand over?

DAt is inderdaad zielig maar lang niet zo zielig als gemarteld of gedood worden. WAnt daar komt angst en stress bij en vooral pijn.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:06

Weetje hoe erg!! die foto erbij ook jezus hoe kun je zoiets doen! hier word ik nou echt misselijk van:(

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:10

Spetterlover schreef:
Had het ook al gehoord..
Maarja, wat doen we er aan Lips are sealed
Het blijft bezig, omdat er gewoon niets aan gedaan word..

jep.. mee eens. niks hebben wij er over te zeggen want niks kunnen wij er aan doen.. arme hond.. die foto.. echt rampzalig!! Boos!

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:25

Desiree schreef:
DAt is inderdaad zielig maar lang niet zo zielig als gemarteld of gedood worden. WAnt daar komt angst en stress bij en vooral pijn.

We kunnen onze eerder gevoerde discussie over het welzijn van (consumptie)dieren niet wéér beginnen hoor Haha!

Je hond acht uur per dag alleen laten of strak commanderen vind ik overigens behoorlijk martelen hoor. Deze hond heeft (hopelijk!) eenmalig deze ervaring gehad, de voorbeelden die ik gaf strekken zich uit over de jaren; dag in, dag uit. Geestelijke mishandeling wordt niet altijd als dusdanig erkend, maar kan net zo goed niet door de beugel.