Mogelijk vogelgriep in Blijdorp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Mogelijk vogelgriep in Blijdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 23:06

Hoor net op het nieuws: Mogelijk vogelgriep in Blijdorp. Er zijn 2 uiltjes overleden die nog niet gevacineerd waren en deze zouden mogelijk besmet zijn met de voor mensen gevaarlijke vorm van Vogelgriep.
Medewerkers worden uit voorzorg behandelt, voor het publiek zou geen gevaar ontstaan.

Goh, weet niet goed wat ik hierop moet zeggen eigenlijk.

Zouden ze blijdorp nu ook preventief ruimen?

Niek123

Re: Mogelijk vogelgriep in Blijdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 00:15

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 00:17

Wow..Nou ben benieuwd wat het is !!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 09:39

Niek123 schreef:
er moet sinds de nieuwste regels even een linkje bij.. Knipoog
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/08 ... 1FB78.html

vind het een beetje raar dat de bezoekers gewoon kun komen... als het om de menselijke variant gaat.
waarom is ervoor bezoekers dan geen gevaar?

Er werd op nu.nl gezegd dat er alleen gevaar is wanneer er direct contact is tussen mens en dier.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:24

Hm. Ik was een tijdje geleden in Blijdorp en daar was zo'n Emoe (struisvogel?) die er raar uitzag en die had hele plassen bloed op de grond liggen...echt heel goor. (bloed met ontlasting). dus ik de verzorger erbij gehaald, en die schrok zichtbaar wel, maar zij dat het waarschijnlijk niks was, maar hij zou het wel met de anderen opnemen.
Misschien was dat wel de 1e syptomen van de vogelgriep??? Scheve mond Ben i.i.g. blij dat ik m niet heb aangeraakt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:01

Vandaag hoorde ik op het nieuws dat de uiltjes inderdaad besmet waren met het vogelgriepvirus, de kwaadaardige variant die het ook op mensen heeft voorzien.

De plassen bloed hebben met vogelgriep niets te maken. Als jij namelijk griep krijgt, baad jij ook niet in het bloed. Je voelt je dan gewoon ziek. Dat is met vogels ook. Ze noemen het vaak wel de pest maar het is gewoon een griep. En ook aan gewone griep kunnen mensen dood gaan. MAar daar zijn we toch ook niet bang voor? Het wordt gewoon opgeblazen. Waarom zou griep gevaarlijk zijn als dieren er aan sterven en mensen het ook kunnen krijgen>? Aan elke vorm van griep kun je uiteindelijk sterven, dus wat is het verschil? WAar is het relativeringsvermogen gebleven van mensen?

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:46

Desiree schreef:
Vandaag hoorde ik op het nieuws dat de uiltjes inderdaad besmet waren met het vogelgriepvirus, de kwaadaardige variant die het ook op mensen heeft voorzien.

De plassen bloed hebben met vogelgriep niets te maken. Als jij namelijk griep krijgt, baad jij ook niet in het bloed. Je voelt je dan gewoon ziek. Dat is met vogels ook. Ze noemen het vaak wel de pest maar het is gewoon een griep. En ook aan gewone griep kunnen mensen dood gaan. MAar daar zijn we toch ook niet bang voor? Het wordt gewoon opgeblazen. Waarom zou griep gevaarlijk zijn als dieren er aan sterven en mensen het ook kunnen krijgen>? Aan elke vorm van griep kun je uiteindelijk sterven, dus wat is het verschil? WAar is het relativeringsvermogen gebleven van mensen?

Je kan niet aan elke griep vorm uiteindelijk sterven, wel aan de complicaties.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:29

DAt maakt dus elk griepvirus even gevaarlijk. En ik vind dat de mensen een hoop drukte maken om niks.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:03

Hmm, ben benieuwd wat hier verder mee gaat gebeuren..

Ik neem aan zolang er geen klachten van mensen komen Blijdorp gewoon open blijft, omdat waarschijnlijk de mensen die uilen toch niet hebben aangeraakt en er dus ook geen of bijna geen kans is op besmetting..

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:40

Ik word echt helemaal niet goed van zulke berichtgeving. 'mogelijk het H5N1 virus' MOGELIJK Zit nu nieuws te kijken en daar wordt duidelijk gezegd dat het nog helemaal niet duidelijk is.
Mens die achterlijke paniekzaaierij altijd Hamer

Bellamafia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:53

Desiree schreef:

de vogelgriep is ABSOLUUT geen gewone griep, niet voor vogels en absoluut ook niet voor mensen.
aan een griep zoals wij die allemaal wel eens gehad hebben ga je, tenzij je in een risicogroep zit, niet persee dood. Hoeft niet, kan wel!

Wat is het verschil tussen de griep en de vogelgriep?? de griep = koorts, pijn in ledematen, keelpijn, hoofdpijn, overgeven diaree en dat soort dingen .... de vogelgriep daarintegen , schakelt je organen uit .. tenzij je er dus HEEL ERG op tijd bij bent (wat bijna onmogelijk is, omdat je al 3 dagen besmet bent voordat de eerste symptonen zich laten zien) ...

Waarom we bang moeten zijn voor de vogelgriep? Nou bang is natuurlijk een groot woord. Bang hoef je niet persee te zijn.
De vogelgriep is gevaarlijk, omdat het zich onder mensen mega snel zou kunnen verspreiden en er veeeeeeeeeeel te weinig vaccinaties zijn om het te bestrijden, wat dus inhoudt dat er sprake zal zijn van (sorry ben even de naam kwijt) een ziekte waaraan hele volken kunnen sterven ... een RAMP zou dat zijn, zoiets komt een paar keer per eeuw voor..., ik geloof dat er een heeeeeele poos geleden rond de jaren 60 ook zoiets uitbrak en daar wel 12 miljoen mensen aan zijn gestorven, over de hele wereld ... dus dat is best iets om je zorgen over te maken ...

dus lieve desire, ik ben het niet helemaal eens over wat U zegt!Sorry Bloos

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:59

bah zeg, ben donderdag nog in blijdorp geweest. Niks raars gezien trouwens.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:05

ranna schreef:
Ik word echt helemaal niet goed van zulke berichtgeving. 'mogelijk het H5N1 virus' MOGELIJK Zit nu nieuws te kijken en daar wordt duidelijk gezegd dat het nog helemaal niet duidelijk is.

Tja maar als het wel zo is en ze hebben geen waarschuwing gegeven dan is het ook niet goed. Ik ben wel een voorstander van dit te melden

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:15

De griepvariant H5N1 was tot op heden nog niet gesignaleerd in Nederland. Ik hoop dat dit ook zo blijft. Uit het H5N1 virus ook de spaanse griep gemuteerd. (op zijn hoogtepunt in 1918) Wereldwijd zijn er destijds 12 miljoen mensen aan gestorven. De wereldbevolking was toen een stuk kleiner...

Ander detail wat deze griep zo anders maakt als een "normaal" griepje is dat deze griep vooral slachtoffers maakte onder gezonde jonge mensen. Dit in tegenstelling tot een normaal griepvirus wat eigenlijk het meeste gevaar opleverd voor jonge kinderen en oudere mensen met een verminderde weerstand. Ik denk dat het wel degelijk iets is om je zorgen over te maken. De gemiddelde bokker valt wel onder de "doelgroep" waarbij deze gemuteerde variant slachtoffers kan gaan maken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:15

Bellamafia schreef:
dus lieve desire, ik ben het niet helemaal eens over wat U zegt!Sorry Bloos

Toch ga ik me er echt neit druk over maken.

Bellamafia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:23

doe je ding zou ik zeggen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:45

Eh, nou ik doe het nu juist niet.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:47

Ik zit hier sinds vanmiddag wel met de bibbers. Ik zit met de kinderboerderij binnen de 5km grens. Gelukkig nog niks gehoord over maatregelen.

Het nieuwe kippenhok is namelijk volgende week pas klaar. Als het dan bij ophokken blijft......

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:48

magriet schreef:
ranna schreef:

Tja maar als het wel zo is en ze hebben geen waarschuwing gegeven dan is het ook niet goed. Ik ben wel een voorstander van dit te melden

Laten ze dan eerst eens echt duidelijk hebben dat het om de H5N1 gaat i.p.v. met die vage stemmingmakerijtoestanden (leuk scrabblewoord) te beginnen.
Dit is je reinste paniekzaaierij en ik maak me daar echt kwaad over.
Eerst feiten, dan waarschuwen dan weet ook gelijk iedereen wat er waar is en wat er moet gaan gebeuren.

Als ik bang moet zijn voor dingen die 'mogelijk' kunnen gebeuren kom ik de deur niet meer uit. Het risico dat ik met de auto verongeluk of fiets is vele malen groter dan het krijgen van de vogelgriep.
Flauwekul allemaal.

De media is maar al te blij met zulke dingen. Die waren ook blij met 2 doden bij de Nijmeegse vierdaagse.
Het is komkommertijd. Die lui zitten duimen te draaien en dat verkoopt niet. Doden of mogelijke doden door een vogelgriep, dat kun je helemaal uitkauwen tot aan Tokio en weer terug en verkoopt tenminste.
Bah! Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:46

hoh, toch wel vrij dichtbij ineens! ben wel benieuwd of ze maatregelen gaan nemen en zo ja, welke!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:36

Ja precies, daar ben ik ook wel benieuwd naar, wel zielig voor die uiltjes hoor! Hopelijk vallen er niet nog meer slachtoffers

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:36

Er is geen reden tot paniek. Er zijn virusdeeltjes gevonden maar niet het hele virus. Allen het eerste gedeelte H5 is gevonden en verder niet. Ze zijn dus nu haasig op zoek naar antistoffen of andere dingen in het lichyaam van het sperwer uiltjes. Hoe het kan weet op dit moment niemand maar, zodra er meer nieuws bekend is zal ik het hier zeker neerzetten. Overigens is het alleen overdraagbaar op mensen als je het dier geknuffels of gegeten hebt. aangezien wij allemaal dat niet hebben gedaan is er verder geen gevaar voor de volksgezondheid.