Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niek123 schreef:er moet sinds de nieuwste regels even een linkje bij..
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/08 ... 1FB78.html
vind het een beetje raar dat de bezoekers gewoon kun komen... als het om de menselijke variant gaat.
waarom is ervoor bezoekers dan geen gevaar?
Desiree schreef:Vandaag hoorde ik op het nieuws dat de uiltjes inderdaad besmet waren met het vogelgriepvirus, de kwaadaardige variant die het ook op mensen heeft voorzien.
De plassen bloed hebben met vogelgriep niets te maken. Als jij namelijk griep krijgt, baad jij ook niet in het bloed. Je voelt je dan gewoon ziek. Dat is met vogels ook. Ze noemen het vaak wel de pest maar het is gewoon een griep. En ook aan gewone griep kunnen mensen dood gaan. MAar daar zijn we toch ook niet bang voor? Het wordt gewoon opgeblazen. Waarom zou griep gevaarlijk zijn als dieren er aan sterven en mensen het ook kunnen krijgen>? Aan elke vorm van griep kun je uiteindelijk sterven, dus wat is het verschil? WAar is het relativeringsvermogen gebleven van mensen?
Desiree schreef:Vandaag hoorde ik op het nieuws dat de uiltjes inderdaad besmet waren met het vogelgriepvirus, de kwaadaardige variant die het ook op mensen heeft voorzien.
De plassen bloed hebben met vogelgriep niets te maken. Als jij namelijk griep krijgt, baad jij ook niet in het bloed. Je voelt je dan gewoon ziek. Dat is met vogels ook. Ze noemen het vaak wel de pest maar het is gewoon een griep. En ook aan gewone griep kunnen mensen dood gaan. MAar daar zijn we toch ook niet bang voor? Het wordt gewoon opgeblazen. Waarom zou griep gevaarlijk zijn als dieren er aan sterven en mensen het ook kunnen krijgen>? Aan elke vorm van griep kun je uiteindelijk sterven, dus wat is het verschil? WAar is het relativeringsvermogen gebleven van mensen?
ranna schreef:Ik word echt helemaal niet goed van zulke berichtgeving. 'mogelijk het H5N1 virus' MOGELIJK Zit nu nieuws te kijken en daar wordt duidelijk gezegd dat het nog helemaal niet duidelijk is.
Mens die achterlijke paniekzaaierij altijd
Bellamafia schreef:dus lieve desire, ik ben het niet helemaal eens over wat U zegt!Sorry
magriet schreef:ranna schreef:Ik word echt helemaal niet goed van zulke berichtgeving. 'mogelijk het H5N1 virus' MOGELIJK Zit nu nieuws te kijken en daar wordt duidelijk gezegd dat het nog helemaal niet duidelijk is.
Mens die achterlijke paniekzaaierij altijd
Tja maar als het wel zo is en ze hebben geen waarschuwing gegeven dan is het ook niet goed. Ik ben wel een voorstander van dit te melden