Voetbalellende; Top Oss - Roosendaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

Voetbalellende; Top Oss - Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 12:03

Gisteren, mijn broer verwachtte een leuk avondje voetbal kijken in het Roosendaalse stadion. Eerste wedstrijd weer dus die moest wel bijgewoont worden.
Er ging een grote groep Top Oss supporters naar Roosendaal met de trein. Zo'n 50 man ongeveer.
Komen in Roosendaal aan worden opgewacht door de politie, ja oké kunnen ze inkomen Top Oss supporters staan er niet om bekent de liefste te zijn.
Worden ze daar tegen gehouden door de politie, mijn broer stond vooraan met die mensen te praten. Maarja daar hebben de andere supporters geen tijd voor, dus die beginnen te duwen en te schreeuwen.
De politie ziet het niet meer zitten, de ME wordt gebelt.

Een grote rel! Supporters worden geslagen, zonder duidelijke reden (mijn broer heeft gefilmt dus heb alles ook gezien). Mijn broer zijn vrienden groep beginnen ook een beetje te rellen, die staan daar en roepen dat er wordt gefilmt en dat dit dus niet kan. Hoppa hond wordt op ze afgestuurd, en vriend van mijn broer heeft een grote wond onder zijn oksel. Andere worden geslagen enz.
Waar ik nog het meest van schok, mijn broers vrienden groep was naar de trein aan het lopen/rennen. Nogsteeds camera aan, en nogsteeds tegen de politie roepen dat er wordt gefilmd e.d.
Een vriend van mijn broer valt (flink hard!) politie is er toch om te helpen? Nee, nu niet, vriend wordt gebeten, geslagen en geschopt terwijl hij op de grond ligt! Woedend wordt ik hier van, welke volslagen idioot gaan iemand die op de grond ligt met meer man (1 is ook al te veel hor) aanvallen?

Mijn broer had gelukkig niet, maar waarschijnlijk staat er wel een rechtzaak te wachten. Aangezien alles op film staat en er geen duidelijke reden is hebben ze volgens mij een aardige kans, want dit kan echt niet.
Zeker de politie met de hond was fout want een hond mag alleen een vluchtend iemand aanvallen, en niet iemand aanvallen die op de grond ligt of stil staat, toch?

Moest echt even de woede van mij afschrijven, Stelletje achtelijke gladiolen die politie.

Thokki4life

Re: Voetbalellende; Top Oss - Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:38

pff.. jaa ik snap dat je zo boos bent.. slaat toch nergens op.. als ze dan de mensen pakken die wel iets doen..
maar ik hoop voor je dat als en een zaak komt dat jullie die dan winnen..

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:11

Was dit in Roosendaal? Hmm, niks over gehoord.

Maar wel ziekelijk van die politie ja!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:51

Niets over gehoord, maar de voetbalsupporters zijn geen van allen lieverdjes als ik het zo hoor.
Een hond hoort zo afgericht te staan dat hij alleen bijt, wanneer je stil blijft liggen is er dus niets aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:46

solarpleure schreef:
Mijn broer zijn vrienden groep beginnen ook een beetje te rellen, die staan daar en roepen dat er wordt gefilmt en dat dit dus niet kan.

Kan maar 1 ding zeggen:
Mijn hond had hem zeer waarschijnlijk ook gegrepen....
Als je slim bent ga je gewoon weg als je weg moet gaan en ga je niet staan rellen voor de neus van de ME/hondengeleiders....

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:24

De agressie van de politie is zeker weten onterecht hoewel het inschakelen van de ME misschien wel een goede actie was. De politie kan zo'n groep nooit in bedwang houden, de ME kan dit wel als er iets fout zou gaan, in dit geval was er dus geen rede voor dus onterecht.
Ik ben zelf trouw VVV supporter en ga vrijwel elke wedstrijd zowel uit als thuis! Tussen MVV en VVV is het oorlog das hetzelfde als ajax feyenoord maar dan natuurlijk een stukje minder kwa aantal supporters. Ieder jaar net zoals vorige week weer is er meppen en ieder jaar opnieuw zijn er weer te weinig agenten. Vorig jaar kwamen er 2 supporters van mvv het supportershome van vvv inlopen met mvv shirts das natuurlijk behoorlijk stom, iedere supporter weet dat dat oorlog is en deze supporter had nooit binnen mogen komen, nou die hebben dus de nodige klappen gehad. Hier moet de security en politie dus beter op gaan letten, ze moeten eens eindelijk eeen keer prioriteiten stellen, ipv bonnen uitdelen.

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:30

Charos schreef:
Niets over gehoord, maar de voetbalsupporters zijn geen van allen lieverdjes als ik het zo hoor.
Een hond hoort zo afgericht te staan dat hij alleen bijt, wanneer je stil blijft liggen is er dus niets aan de hand.

Hoho even ingrijpen wat jij hier zegt ben ik het ABSOLUUT niet mee eens. Het feit is dat alle supporters in het kwade daglicht komen door de berichten van rellen in de media. Dit zijn de kernen van een voetbal club. De rest die komen kijken zijn toch echt wel supporters die alleen voor het voetbal komen. Kijk ik ga ook voor het voetballen en de spelers te steunen, maar ze moeten niet ineens ons gaan aanvallen of een vriend ofzo van me pakken want ja dan ga ik ook op de vuist. Maar ik zou hoe dan ook never nooit iemand zonder rede slaan of aanvallen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:03

Dennis v m schreef:
Hoho even ingrijpen wat jij hier zegt ben ik het ABSOLUUT niet mee eens. Het feit is dat alle supporters in het kwade daglicht komen door de berichten van rellen in de media. Dit zijn de kernen van een voetbal club. De rest die komen kijken zijn toch echt wel supporters die alleen voor het voetbal komen. Kijk ik ga ook voor het voetballen en de spelers te steunen, maar ze moeten niet ineens ons gaan aanvallen of een vriend ofzo van me pakken want ja dan ga ik ook op de vuist. Maar ik zou hoe dan ook never nooit iemand zonder rede slaan of aanvallen.

Dat kun jij dan vinden, maar ik vind het persoonlijk gewoon dom om je op zo'n moment tegen de politie te gaan verzetten (wat hier dus gebeurd is) en gaan rellen en roepen dat er gefilmt wordt. geen slimme actie met politie, honden en ME erbij dan kun je van te voren bedenken dat je aan het kortste eind trekt.