hond gruwenlijk mishandeld!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

hond gruwenlijk mishandeld!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 07:24

Citaat:
Venray -
De politie heeft donderdagavond de twee mensen die verdacht worden van het stelen en mishandelen van een hond, in Venray aangehouden. Het gaat om een 20-jarige man en een 21-jarige vrouw, allebei afkomstig uit Polen.

Beide verdachten zouden de hond in Grubbenvorst hebben gestolen en vervolgens achter de trekhaak van hun auto hebben meegesleurd. De zevenjarige boxer Cocco werd afgelopen woensdag teruggevonden in een gekraakte flat in Venray. Het dier was zwaargewond, had nauwelijks nog kussentjes onder de poten en was helemaal uitgedroogd. Een dierenarts moest het dier laten inslapen.

Over de mishandeling verklaarden de verdachten dat zij de hond even aan de trekhaak hadden vastgelegd en dat waren vergeten toen ze wegreden. De twee zijn donderdagavond in verzekering gesteld en zullen vrijdag verder gehoord worden.

Dit bericht stond vanmorgen bij ons in de krant. Het is gewoon ziekelijk wat mensen met een dier kunnen doen. Vergeten? Kom nou! zoiets vergeet je toch niet?

Bij ons in de krant stond het bericht trouwens nog wat uitgebreider. De eigenaar had ook nog vele reacties gehad. Er kwamen reacties van ze moeten die mensen zelf aan de trekhaak hangen en dergelijke.

Nou ik wil wel eens weten wat jullie bij zo iets zouden doen en wat jullie hiervan vinden! ik vindt het niet normaal!

De link:
http://www.limburger.nl/nieuws/limburg/ ... secId=1584

natasja50

Re: hond gruwenlijk mishandeld!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:42

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 08:50

jah, ik zie het omdat ze zich niet aan de regels hebben gehouden (link erbij gezet) en ik wel dus laat het maar staan.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:11

Nee, maar dat topic liep uit de hand en ik geloof niet dat het dan de bedoeling is een nieuw topic te openen. Jouw artikel stond er trouwens ook in dus niets nieuws.

Maar ik word er misselijk van wat ze met dat arme dier gedaan hebben...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 09:33

nee, zeg had geen quote (is verplicht) geen link naar waar ze de informatie bij heeft gezet. kijk maar staat er bij.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:48

Aangezien er hier wel goed de nieuwsbron etc is aangegeven, laat ik dit topic open.
Ik hoop dat dit topic beter loopt dan het eerdere topic met hetzelfde onderwerp. Lachen

Anouk13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:49

wayoo dat is echt niet normaal!!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:51

Echt hoe gruwelijk zijn sommige mensen. Kan er niet over uit. Scheve mond

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:52

Jaa tuurlijk, ze hebben die hond perongeluk dr achter gelaten omdat ze um vergeten zijn,,
Ziekelijk is dit gewoon,, Verdrietig
Als ik die lui tegen okom sla ik ze "per ongeluk" in elkaar.. Vork

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:24

Dit topic loopt alleen wel achter, want ik het andere topic staat ook het nieuwe bericht dat ze gisteren zijn gearresteerd.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 12:00

als je goed hebt gelezen dan lees je dat ze donderdagavond zijn opgepakt. en dat het vandaag pas bij ons in de krant stond. kwam vanmorgen ook langs bij TMF

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:07

Wat afschuwelijk! Die mensen zijn gewoon hartstikke ziek. Ik had het ook al op de radio gehoord, maar niet helemaal goed megeluisterd, maar nu lees ik het hele verhaal..

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:37

Hoé ziek kan je werkelijk wel niet zijn? Dit is toch niet normaal?

Zieke geesten, je moet ze dezelfde behandeling geven die zij zo'n beestje hebben gegeven.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:01

Dat er in en in slechte mensen op de wereld zijn, dat weten we. Zo komen er dagelijks zoveel mensen, kinderen en dieren afschuwelijk aan hun einde. Wat ik zo erg vind, is dat er gewoon geen sancties op volgen. Die lui komen er gewoon mee weg. En dit topic wordt het zoveelste topic waarin mensen hun gal spuien over dierenmishandeling, maar verder verandert er niets, en na dit topic zullen er zoveel soortgelijke topics volgen. i.p.v. er over te zeuren zouden mensen er beter aan doen om druk te zetten op de overheid om de straffen te verzwaren. Maar ach.... op een ander forum staan verhalen van vrouwen die seksueel misbruikt zijn. En die daders komen ook overal mee weg.... Weet je, een leven telt eigenlijk niet in deze maatschappij. We zijn zwaar verloederd.

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 01:40

ben het helemaal met je eens Desiree...

hier heb ik niets meer aan toe te voegen

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:24

Ik ga voor het achter de trekhaak binden. En dan met 180 terug naar polen. mogen ze daar hun periost terug proberen te vinden op het wegdek... Echt..... Ik word hier misselijk van!!
Arme hond, en arme baasjes!!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:25

CarpeDiem schreef:
Ik ga voor het achter de trekhaak binden. En dan met 180 terug naar polen. mogen ze daar hun periost terug proberen te vinden op het wegdek... Echt..... Ik word hier misselijk van!!
Arme hond, en arme baasjes!!

Vind ik ook! Ik ben absoluut niet rascistisch, maar dit soort mensen mag van mij in hun eigen land blijven!!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:19

ik krijg een wee-ig gevoel in mijn maag als ik dit zo lees, vreselijk hoe verzinenn ze het en al zou het waar zijn dat ze m zijn vergeten, hoe kom je r bij om n hond te jartten en dan aan de trekhaak vast te maken, brrr als het mijn hond zou zijn geweest........... Hamer

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:21

Hmmm... topic staat er inderdaad al een poosje op. We beginnen toch niet weer overnieuw?? (ondanks bronvermelding Nors opkijken )

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:03

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:12

uitdroging is ook niet echt te zien aan de buitenkant lijkt me... De voetzooltjes zien er vanaf de foto nog redelijk uit. Maar die plekken Boos!

Dit staat onder de foto:
De toegetakelde hond, grote stukken vacht eraf. De ergste wonden zijn hier niet te zien.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:20

De uitdroging had met een infuus te lijf gegaan kunnen worden. Ik vind het heel erg voor dat arme dier. Eigenlijk hadden de eigenaren waarvan de hond gestolen was die beslissing moeten nemen. MAar ik weet niet of die de kans daartoe hebben gekregen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:39

Ik waag het niet om het oordeel van een DA in twijfel te trekken...

Zoals gezegd zijn er hele lappen huid weg en net als bij de mens verliest het lichaam dan veel vocht. Bij mensen is dan huidtransplantatie een mogelijkheid. Ik weet niet of je een hond dit door moet laten maken. Het arme beest zou ook niet weten wat hem overkomt.
Ook ken ik de financiële situatie van de eigenaars niet. Want ik denk dat het kostenplaatje zeer hoog geworden zou zijn.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:58

wat kijkt ie ontzettend triets, vreselijk

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:32

Ja, maar die hond is ook dusdanig door een hel gegaan wat veruit de meeste mensen NOOIT zullen meemaken hier in Nederland. Hij heeft nogal reden om zo te kijken. Het is verschrikkelijk wat hem is aangedaan.