Opnieuw pony slachtoffer dierenbeul omgeving Enschede

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hahaatje

Opnieuw pony slachtoffer dierenbeul omgeving Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 16:29

(ik hoop dat dit hier goed staat)

PERSBERICHT

In de regio Twente is opnieuw een pony mishandeld. Het is voor zover bekend voor het eerst sinds de spraakmakende affaire rond de beruchte ‘Beul van Twente’ dat er weer een dier wordt toegetakeld. De stichting Zinloos Geweld tegen Dieren’ vreest intussen dat er opnieuw een beul actief is.

Ditmaal is het de tien jaar oude pony Nadique, die in een weiland in de buurt van het Enschedese kerkdorp Usselo met een scherp voorwerp in de geslachtsdelen werd gestoken. Het is dezelfde methode zoals voormalig tbs-patiënt Rudolf K. die erop nahield. K. werd deze zomer in hoger beroep veroordeeld tot levenslang voor de moord op een zwerver, drie aanslagen op nietsvermoedende voorbijgangers en een serie van tientallen dierenmishandelingen in Twente.

Met pony Nadique gaat het intussen redelijk. Eigenaar Mees Wijnen meent dat de dader het paard moet hebben gedrogeerd om zo ongehinderd zijn slag te kunnen slaan: ,,Nadiques moeder is een Arabische volbloed. Daar ga je echt niet zomaar even achter staan. Dat zei de dierenarts ook meteen: ‘Ze schopt iemand hartstikke dood’.”

De stichting Zinloos Geweld tegen Dieren, ooit in het leven geroepen na de reeks van dierenmishandelingen in Twente, vreest dat er in de regio andermaal een dierenbeul actief is: ,,Mogelijk een copycat, iemand die de werkwijze van ‘De Beul’ kopieert”, aldus voorzitter Henk ten Napel. ,,Dit sterkt bovendien ons vermoeden dat er naast Rudolf K. nog een tweede persoon actief was. Immers, K. heeft lang niet over alle incidenten een bekentenis afgelegd. Terwijl hij toch – na zijn arrestatie – vrij snel schoon schip maakte. Hij had er dus geen enkele belang bij bepaalde mishandelingen te ontkennen. Op basis daarvan hebben we altijd het idee gehad dat er naast K. nog iemand bezig was met dit soort praktijken.”

,,Wellicht heeft die persoon zich na de aanhouding van K. al die tijd gedeisd gehouden, maar kon hij op een gegeven moment zijn neigingen toch niet meer onderdrukken. We kunnen alleen maar hopen dat we het mis hebben en dat we de komende tijd niet met nog meer gevallen worden geconfronteerd”, aldus Ten Napel.

Volgens Ten Napel is de nieuwste mishandeling in Usselo het eerste incident sinds K. werd opgepakt. ,,Al weten we dat niet zeker omdat de politie de dierenmishandelingen in deze regio stelselmatig onder de pet houdt.”

bron: http://www.zinloosgewelddieren.nl
Afbeelding

Hahaatje

Re: Opnieuw pony slachtoffer dierenbeul omgeving Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 16:31

Ik wordt hier zo misselijk van!! Wanneer houdt dit nou eens een keer op!?!?

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 16:33

Tjonge houdt het nou nooit is op hiermee, wens de eigenaresse en de pony heel veel sterkte.

Hopelijk pakken ze deze kneus op en gebeurt het nu niet meer.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 16:35

Er is al een kneus opgepakt, maar nu blijkt er gewoon nog zo'n enorme kl**tzak rond te lopen die de boel een beetje aan het na-apen is.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 16:37

als ze deze hebben zeker dubbel zo hard straffen als de vorige gek die zich er mee bezig hield.
spijtig dat lijfstraffen niet mogen,ik zou hem dan laten toetakelen,weer laten genezen,en van voor af aan beginnen,tot hij bezwijkt aan de verwondingen.
zou zen verdiende straf zijn.

ik wens de eigenaars veel sterkte en de politie een goede speurneus.
duimen dat ze deze te pakken krijgen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 16:39

als ik me niet vergis is het toch al weer een paar keer gebeurd, zie voorpagina en overig nieuws, een merrie in Klazienaveen, een veulen in Weiteveen en paarden in Heemskerk (weet niet zeker of ik de plaatsnaam goed heb) zijn ook allemaal met messen gestoken de afgelopen tijd..?

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 16:40

Gdvrr.. Scheve mond
niet weer
wat ben ik blij dat mijn verzorgpony is verhuist naar duitsland

als ik die mogool te pakken krijg
issiej best wel dood

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 16:42

Als ik zo op de site van zinloos geweld tegen dieren kijk, gebeurt het zeer regelmatig. Maar ik krijg op mijn werk alleen de persberichten van de "ergste" gevallen...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:33

Rudolf zal ook niet andere misdrijven verzwegen hebben tijdens zijn verhoor/proces, hij wist dat hij levenslangz ou krijgen nav die moord etc..dus hij had er geen baat bij. Dat er een 2e aan de gang was, was duidelijk, maar ik weet zeker dat die Rudolf weet wie de 2e is..mss samengewerkt of een copycat die zo;'n kick kreeg van Rudolf zijn prakijken, dus die 2e zal vast Rudolf gesporken hebben, mss in via post etc. Mss tijd voor een gesprekje met Rudolf? Mss kan hij de boel wat verheldering geven en kan hij namen noemen?
Of mss toch eens naar dichtsbijzijnde TBSkliniek gaan en dara eens de dossiers doorzoeken, wat voor profiel sommige hebben en welke dader daar bij zou passen. Als politie dat nou eens zou doen, wordt de stap naar het vinden van deze kl**Tzak al stukken kleiner..

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:37

Niet weer :L

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:52

Word er gewoon misselijk van ..
Niet alweer ..

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 20:00

gadver de gadver, en ook nog eens zo dicht in de buurt, ik wou dat ik zo iemand eens kon betrappen dan sloeg ik hem hardstikke neer zal ik hem eens in zijn geslachtsdeel steken!!!!!!!!!zieke lui!!!
wat bezielt zo iemand om een dier zoiets aan te doen?hoe kan je daar nu een kick van krijgen, dat is toch niet te geloven, bah ik walg van dit soort mensen!!!!
ziek zijn ze, zieker dan ziek!!!heb er geen goed woord voor over!
sterkte voor de slachtoffers en de eigenaren!

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:49

ik las het vanochtend in de krant dat is bij mij wel een beetje in de buurt.
maar die rudolf k die had bij ons heel dicht in de buurt ook een pony mishandeld dan ben je toch echt wel bang en ga je echt wel vaker bij de pony's kijken

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:40

Getverdemme, alweer een hier in de buurt!
Ik word er echt strontziek van.
Ik begrijp dat sommige mensen geestelijk niet helemaal goed zijn, maar dat ze dan onschuldige dieren wat aan gaan doen, daar kan ik met m'n kop niet bij.
En dat is dan nog het scenario dat hij geestelijk niet helemaal goed is, misschien is hij dat wel, dan is het nog 1000x erger.
Hopen dat ze deze snel te pakken krijgen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:50

Waarom doen mensen zoiets?

Ik snap dat dus echt niet, beetje leedvermaak ofzo?

Zieke mensen...

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:51

Waarom in godsnaam ?
Dit slaat toch nergens op ?
Zoek een leven zeg, sicko's....

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:36

aanpakken zoals hij / zij die beesten aanpakt.. geen gevangenisstraf oid, gewoon met een scherp voorwerp in de geslachtsdelen steken. (weet zeker dat daar genoeg gegadigden voor zijn)

Ambertjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:42

Wanneer houd het is op.. eigenlijk zouden ze die man is een keer moeten wijs maken als hij zélf die pony was..

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:27

Brr wat gruwelijk zeg..
Waarom, die arme pony's! Ze moesten hém eens toetakelen...

Een persoon als Rudolf K. is meer als ziek genoeg voor deze aardkloot, waarom halen sommige idioten het nu nog in hun botte hersens om dit te doen!
Bah, kan er echt niet bij hoe iemand zoiets kan doen.

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:30

Wat verschrikkelijk, houd het nou nooit op! Het lijkt wel of er steeds meer van die zieke mensen op de aardbodem rond lopen, nou ik noem het geen eens mensen meer het zijn gewoon monsters.