Krijgen mensen steeds minder fatsoen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Krijgen mensen steeds minder fatsoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 17:49

Het valt mij echt op dat mensen steeds minder fatsoen hebben. Niet iedereen natuurlijk.
Mensen klagen maar, zijn niet meer blij met kleine dingetjes, niks is goed genoeg.

Laatst was ik ergens met een paar mensen, iemand had gebakjes meegenomen omdat z'n vrouw jarig was. Lekker dacht ik. Aardig dat we een gebakje krijgen, ik heb er heerlijk van gesmikkeld. Maar zodra die man even weg was begonnen die andere meteen: 'Gats, ik eet dit echt niet op hoor' 'het komt vast van de Aldi ofzo' 'straks wordt je er nog ziek van'
Ze namen er nog net een hap van en daarna gingen de gebakjes zo de vuilnisbak in.
Ik was stomberbaasd.

Een hele tijd terug gingen we zeilen met school, een paar leerlingen hadden aangeboden om voor het eten te zorgen. Meteen nadat het menu bekend was begon zowat iedereen te klagen 'konden ze niks anders bedenken' 'ik verhonger nog liever dan dat ik dit moet eten' enzovoort.
Wees blij dat er iemand voor je wil koken en bedenk dat ze nooit iets kunnen bedenken waar iedereen blij mee is als je met een grote groep bent.

Even twee voorbeelden, maar het valt me steeds meer op. Ook hoe makkelijk eten weggegooid wordt.
Ik waardeer het als ik iets krijg van iemand, al is het maar iets kleins.
Valt jullie dit ook op?

Daisies

Re: Krijgen mensen steeds minder fatsoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:51

jeetje.. echt achterlijk,

Alsof er wat mis is met eten van de aldi

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:56

@ Lenneke_: ben het helemaal met je eens... Er is tegenwoordig minder fatsoen, en mensen (niet allemaal natuurlijk) zijn veel minder snel tevreden.

Hebben ze een auto (moet je blij zijn), neen, ze willen een grotere en een dure
Hoffelijkheid is ook soms heel erg ver te zoeken.
En met eten van Aldi is zeker niets mis, ik eet er ook van, en ik leef na 22 jaar nog steeds.
Zelfde met kleding. Ik heb ook soms schoenen aan van 15€, en dan is het soms: Bah, die komen zeker van Scapino? Maar wat maakt mij dat nu uit?

Van een vriendelijk woord en een beetje fatsoen ga je heus niet dood dus Lachen

Gelukkig maar zijn er ook nog goeie mensen op de wereld hoor!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:59

Het klinkt behoorlijk verwend allemaal ja, en dan zo nonchanlant met eten om springen... Het is gebrek aan respect ook.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:59

houd je je op zo'n moment dan ook stil??

ikke niet, ik maak dan echt een opmerking...'wie t kleine niet eert is t grote niet weerd"

ik heb mijn fatsoen gelukkgi wel, ben er tenminste nog dankbaar voor dat ik van alles, (hoe klein ook) mag genieten wat er is...

ik heb juist wel es de mazzel dat ik een shirtje aan heb en menne zeggen van hey wat leuk..waar heb je die gekocht??
4 euro bij de zeeman zeg ik dan...hahah leuk dan die gezichten
Haha!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:02

Idd mensen hebben altijd wel wat te klagen. Sowieso de hele normen en waarden in de maatschappij vervagen. Respect is soms ook zo ver te zoeken. Of mensen in hun waarde laten.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 18:05

Respect naar andere, dat woord zocht ik. Dat bedoel ik.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:19

Respect voor alles. Hoe kun je eten weggooien terwijl er in bepaalde wereld delen mensen naar eten snakken? Ik vind dat je dat t.o.v. hen niet kunt maken. MAar daar heb ik altijd moeite mee gehad. Vroeger op de middelbare school zag ik vaak weggegooide boterhammen. Toen kon ik dat zelf al niet.

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:48

Ja, veel mensen zijn tegewoordig zo! Ben het helemaal met je eens.

Om nog een voorbeeld te noemen;
Vriendin die nog niet eens met een Zeeman tasje rond 'durft' te lopen, omdat die winkel 'merkloos' is. Zij koopt dus alleen dure merken...

En ik ga met regelmaat naar zulke winkels en nooit naar winkels zoals Espirit...
Zeeman heeft vaak wel leuke en betaalbare spullen!

En de voorbeelden van de TS zijn herkenbaar Knipoog

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 19:28

corinagirl schreef:
Om nog een voorbeeld te noemen;
Vriendin die nog niet eens met een Zeeman tasje rond 'durft' te lopen, omdat die winkel 'merkloos' is. Zij koopt dus alleen dure merken...

Ben je gek. Je gaat toch niet met een zeemantasje lopen. Rolleyes Clown

Nee, maar het valt me de laatste tijd ook op.
Die campagne, hebben we niet een te kort lontje, vond ik ook helemaal top.
En het is ook nogeens waar. Dat is het erge.

Nederland [en de rest van de wereld onderhand] is nogal respectloos en te makkelijk geworden. De westerse landen doen alsof alles maar komt aanwaaien.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:34

Ook die reclame "we zijn het allemaal voortaan normaal gaan vinden om abnormaal behandeld te worden", o.a. over de slechte dienstverlening van bedrijven. Er zit zeker wel een vorm van waarheid in.

Madelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:59

Desiree schreef:
Respect voor alles. Hoe kun je eten weggooien terwijl er in bepaalde wereld delen mensen naar eten snakken? Ik vind dat je dat t.o.v. hen niet kunt maken. MAar daar heb ik altijd moeite mee gehad. Vroeger op de middelbare school zag ik vaak weggegooide boterhammen. Toen kon ik dat zelf al niet.

't Is misschien off-topic, maar dat heb ik ook nooit gekund. Lachen

Met het voorbeeld van de TS (naamgenoot btw) zou ik ook érg verbaasd opkijken; wees toch blij dat iemand de moeite neemt om het je naar de zin te maken!

Verder zal ik zelf totdat ik in ernstige geldnood zit, nooit eten bij de Aldi etc. kopen. Je kunt mij niet wijsmaken dat je voor dát geld een goede kwaliteit krijgt. Voor mijn eten vind ik dat echt noodzakelijk, voor andere dingen zoals kleding niet zo (alhoewel ik zelf geen kleding bij de Zeeman oid koop).

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 23:02

Toch heeft de Aldi wel degelijk verse groenten en zo. Ik denk dat je er heus niet ongezonder of slechter af bent. De service is in die zin minder, dat je veel minder keuze hebt, en alles zit verpakt in dozen. Ik denk dat de Aldi hier onterecht als slecht of inferieur beschouwd wordt. Zoveel gezinnen doen daar hun inkopen.

Madelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 23:11

Tja, ik ken geen onderzoeken naar de kwaliteit, maar het lijkt mij dat ze niet alleen op service minder scoren. Als iemand met een onderzoek naar die kwaliteit kan komen, pas ik graag mijn mening aan. Ja

Dat veel gezinnen hier hun inkopen doen, overtuigd mij niet van de kwaliteit. Sommige dingen kunnen we als 'leek' niet weten. Daarom ga ik naast eventuele keurmerken ook van de prijs uit.

{Met kwaliteit bedoel ik trouwens vooral het aantal gifstoffen dat gebruikt is.}

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 23:17

ik vind het eten van aldi van goede kwaliteit, vaak beter dan albert heyn enzo, ze hebben alleen minder keus, maken geen reclame en dat scheelt ook veel.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 23:19

In Duitsland zijn de eisen m.b.t voedsel veel strenger dan in Nederland. Dus daar maak ik me echt niet druk om.
Het is een heel ander soort winkel dan de AH, geen mooie schappen, geen gratis Allerhande (als voorbeeld), geen versafdeling... Daar bespaar je een hoop geld mee.
Ik vind dat ze lekkere dingen hebben, vaak ook dingen die je in andere supermarkten niet ziet.

Maar wel een beetje off topic Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:11

De drie grootste kostenposten voor een supermarkt zijn locatie, personeel en grootte van het assortiment. Daar valt voor Aldi veel meer geld mee te verdienen dan door de kwaliteit van hun producten te verlagen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 12:46

Ik vind niets vervelender dan mensen die tijdens het eten alleen maar een beetje hun voedsel over hun bord heen en weer aan het schuiven zijn..

Als je mijn eten niet lekker vind donder je maar op, en dat meen ik echt, heb ik ooit eens tegen mensen gezegd.
Ze hadden tijdens dat etentje (BBQ) ook nog de moed om te vertellen dat ze s'nachts wel eens een hapje kaviaar zo uit de ijskast namen. grrrrr.

Waar ik mijzelf ook aan erger is dat op alle koks en gelijkwaardige opleidingen al het eten wat bereidt is nadat het opgemaakt en klaar is, wordt weggegooid.
In mijn ogen kun je bejaardenhuizen en daklozen hier nog heel blij mee maken..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 12:54

ik vind het juist een sport om mijn kledingkast zo vol mogelijk te krijgen voor zo min mogelijk geld Haha!

laatst weer 4 mooie haltertopjes a 1 euro de stuk gekocht op de markt
wat ik dan erg onfatsoenlijk vind is dat ik dezelfde topjes op internet te koop zie staan voor 7,50 Bloos!
hoezo mensen naaien?

en eten?tja er zijn honderden mensen op de wereld die al overleven op insecten enz.
reken maar dat dan het eten van de lidl echt wel goed is hoor! je bent juist verwend Knipoog
nee hoor niks mis mee,veel goedkoper en overigens ook makkelijk omdat het vaak diepvries is dus in mijn geval,stukje eruit,in de koekepan en viola Haha!
en ik kan wel 3 a 4 x eten van zo'n grote zak diepvries bami of derg. Vingers aflikken

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:10

Je moet eens weten wat er in bejaardenhuizen aan eten wordt weggegooid Haha! Haha! .

Klopt hoor dat men wat meer verwend is in deze tijd.als ik met mijn moeder naar het strand ging vroeger werd er een tas ,met eten en drinken ingepakt.
nu hoor ik de kinderen maar zeuren om patat en ijs Vork . Het is niet eens zeuren maar ze eisen het en mama heeft geen zin in driftbui dus wordt het maar gekocht.

Ik heb mijn tas nu gepakt met etenswaar en drinken van de Lidl Tong uitsteken en we vertrekken met de kids naar het strand.Geen ijs en geen patat Vork

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:59

De bonbons van de Aldi zijn echt hartstikke lekker!

Die voorbeelden van Lenneke vind ik echt asociaal trouwens, dan zou ik mijn kwek weer niet dicht kunnen houden ben ik bang.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:07

Is mij ook opgevallen idd. Soms vind ik het niet normaal zoals met een gebakje. Zo respectloos, en dan nog weggooien ook. Wat maakt het nou uit waar dat gebakje vandaan komt. En trouwens, mij moeder doet ook wel eens boodschappen bij de Aldi, niks mis mee hoor...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 14:42

Ik vond het gebakje lekker, maar al had ik het niet zo lekker gevonden, dan had ik het toch opgegeten (al neem ik daarna een flinke slok drinken)

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 15:15

mensen zijn hedendaags ontzettend hard verwende kindere,

zoals eerder al vertelt wordt er nietsmeer verdraagd, nietsmeer geaccepteerd, en helemaal niets gewaardeerd, iedereen eist maar alles op,

een deel daarvan ligt ook simpelweg aan de opvoeding, want zoals ook alweer eerder vermeld, vrouwen hedendaags willen geen kinderen meer omdat ze "last" zijn daar heb ik al eerder me mening over gedaan, maar als ze er zijn, en ze zijn lastig dan kopen ze maar, en geven ze hun maar hun goesting om zo van het gezeur vanaf te zijn, waar leren de kinderen dan nog respect... voor mij moeten ze iets "verdienen" en niet krijgen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 15:20

Het lijkt mij zo gaaf om eens een paar weken ergens heen te gaan waar je prakitisch niks hebt. Alleen echte basisdingen om te overleven.
Ik denk dat je daarna zoveel meer waardering hebt voor alles.