Brit doodt 10.000 honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Brit doodt 10.000 honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 18:10

Brit doodt 10.000 honden

De Brit David Smith heeft de afgelopen 15 jaar in het geheim maar liefst 10.000 honden gedood. Het ging om soms nog jonge windhonden die niet meer hard genoeg liepen bij hondenraces. Smith begroef de dode honden achter zijn huis. Dit meldt de krant The Sunday Times op basis van eigen onderzoek. Maar liefst 40 trainers brachten hun afgedankte racehonden naar Smith toe. Die vroeg 10 pond (zo'n 14,40 euro) voor het 'verwerken' van een hond.Hondenraces zijn in Groot-Brittannië een soort industrie: bij weddenschappen wordt jaarlijks 2,5 miljard pond (ruim 3,6 miljard euro) ingezet. De regering verdient er jaarlijks tientallen miljoenen aan belastinggeld aan - volgens dierenbeschermers reden om niet in te grijpen bij wantoestanden. Windhonden, die 14 jaar kunnen worden, worden te oud voor races als zijn 3,5 a vijf jaar oud zijn. Elk jaar worden 12.000 honden afgedankt door de race-industrie en krijgen lang niet altijd een rustige oude dag.Smith zei na de ontdekking dat hij zal stoppen met het doden van honden. Hij zei dat hij alleen maar 'menselijk' had willen handelen. Bij de slacht gebruikte hij een stungun, een soort pistool waar in plaats van een kogel een pin uitkomt die de hersenpan en de hersenen van het dier doorboort, dat daardoor bedwelmd raakt.Sinds 1997 mag in Engeland iedereen ook zonder licentie een stungun hebben voor het doden van dieren. Het doden van honden is strafbaar als het op een onmenselijke manier gebeurt of als de eigenaar geen toestemming heeft gegeven.

Bron: www.raarmaarwaar.nl

Bah waar gaat het heen met de wereld!!
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 24-07-06 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia

Re: Brit dood 10.000 honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:12

Walgelijk..
Ik heb er geen woorden voor..

anneM_Ajax

Re: Brit doodt 10.000 honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:16

he gatver
dat is zooo niet cool
hij probeerde menselijk te handelen? Die is niet goed in zn hoofd zeg.
He bah

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:19

dit is eerlijk gezegd nog niets... in Spanje gaat het er heel wat gruwelijker aan toe. Daar worden ze op straat gedumpt (als ze geluk hebben) of wordt 1 van hun poten geamputeerd onder het motto 'als ze niet goed lopen op de renbaan, zullen ze nooit meer goed lopen' of worden opgehangen terwijl ze nog net met hun achterpoten aan de grond kunnen. Met het gevolg dat deze dieren een heel pijnlijke en langzame dood sterven.

Als je nog meer wil lezen, of zelfs foto's zien van wat deze greyhounds allemaal mee maken, moet je hier maar eens een kijkje nemen: http://www.greyhoundsinnood.be/
Ik waarschuw je wel... het is geen prettig zicht...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:20

_Marjolein_ schreef:
Brit doodt 10.000 honden

De Brit David Smith heeft de afgelopen 15 jaar in het geheim maar liefst 10.000 honden gedood. Het ging om soms nog jonge windhonden die niet meer hard genoeg liepen bij hondenraces. Smith begroef de dode honden achter zijn huis. Dit meldt de krant The Sunday Times op basis van eigen onderzoek. Maar liefst 40 trainers brachten hun afgedankte racehonden naar Smith toe. Die vroeg 10 pond (zo'n 14,40 euro) voor het 'verwerken' van een hond.Hondenraces zijn in Groot-Brittannië een soort industrie: bij weddenschappen wordt jaarlijks 2,5 miljard pond (ruim 3,6 miljard euro) ingezet. De regering verdient er jaarlijks tientallen miljoenen aan belastinggeld aan - volgens dierenbeschermers reden om niet in te grijpen bij wantoestanden. Windhonden, die 14 jaar kunnen worden, worden te oud voor races als zijn 3,5 a vijf jaar oud zijn. Elk jaar worden 12.000 honden afgedankt door de race-industrie en krijgen lang niet altijd een rustige oude dag.Smith zei na de ontdekking dat hij zal stoppen met het doden van honden. Hij zei dat hij alleen maar 'menselijk' had willen handelen. Bij de slacht gebruikte hij een stungun, een soort pistool waar in plaats van een kogel een pin uitkomt die de hersenpan en de hersenen van het dier doorboort, dat daardoor bedwelmd raakt.Sinds 1997 mag in Engeland iedereen ook zonder licentie een stungun hebben voor het doden van dieren. Het doden van honden is strafbaar als het op een onmenselijke manier gebeurt of als de eigenaar geen toestemming heeft gegeven.

Bron: www.raarmaarwaar.nl

Bah waar gaat het heen met de wereld!!

Dus dan mag je gewoon gezonde dieren doden, als je het maar menselijk doet? Ik dacht dat ze daar van dieren hielden.

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:21

Is het nu strafbaar voor hem of niet,Mag hij nu gewoon doorgaan?

Vreselijk!!!!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:25

Jeetje.. ik heb hier echt geen woorden voor, hoe kan je zoiets doen!

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:30

Ashkerlon schreef:
dit is eerlijk gezegd nog niets... in Spanje gaat het er heel wat gruwelijker aan toe. Daar worden ze op straat gedumpt (als ze geluk hebben) of wordt 1 van hun poten geamputeerd onder het motto 'als ze niet goed lopen op de renbaan, zullen ze nooit meer goed lopen' of worden opgehangen terwijl ze nog net met hun achterpoten aan de grond kunnen. Met het gevolg dat deze dieren een heel pijnlijke en langzame dood sterven.

Als je nog meer wil lezen, of zelfs foto's zien van wat deze greyhounds allemaal mee maken, moet je hier maar eens een kijkje nemen: http://www.greyhoundsinnood.be/

vergeleken bij dit, doet die brit het heel humaan.
niet dat ik het er mee eens ben hoor, maar deze man laat de honden in iedergeval niet lijden.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:39

woofie schreef:
Ashkerlon schreef:

vergeleken bij dit, doet die brit het heel humaan.
niet dat ik het er mee eens ben hoor, maar deze man laat de honden in iedergeval niet lijden.

Inderdaad.. Hij hangt ze niet op, zodat ze langzaam sterven als hun nek niet breekt, en ze zullen geen hongerdood sterven. Wat deze man doet, gebeurt in feite in nederland ook. Maar dan met koeien, varkens, en ook paarden. Ik probeer het zeker niet goed te praten, maar ik denk dat er veel ergere dingen zijn omtrent dierenleed.

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:45

Belachelijk da hij in ieder geval maar es begint met al het geld dat hij ermee verdiend heeft terug te betalen en de cel in.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:56

harrejakkes...dus het is menselijk om een dier te doden met een Stungun? Klinkt anders niet zo menselijk Bloos

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:58

Juultj schreef:
Walgelijk..
Ik heb er geen woorden voor..

Idd.verschrikkelijk..
Arme dieren..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:58

Dennis v m schreef:
Belachelijk da hij in ieder geval maar es begint met al het geld dat hij ermee verdiend heeft terug te betalen en de cel in.

Ja dat hij het ook voor het geld doet he??
En wat zal zijn tuin vol liggen?
Zal toch iemand wel iets gemerkt hebben? Clown

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:00

ik heb een windhond, die ze anders ook iets aan wilde doen in spanje..
snap niet dat mensen dieren kunnen doden, dat is gewoon ziek

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:09

gatverdamme de foto's van die opgehangen honden
Geld geld geld..mensen wordt nou toch eens wakker! het leven gaat niet alleen maar om geld! Frusty

ze kunnen toch ook volwassenen / bejaarden honden racen houden..en daar ook leuk geld op in zetten. Ja
Kan de hond langer leven....

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 19:21

Ashkerlon schreef:

Brr! Dat is ook verschrikkelijk!!
Waar gaat het heen met de wereld.. En dan alleen maar voor geld..

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:27

RUBYWHITE schreef:
harrejakkes...dus het is menselijk om een dier te doden met een Stungun? Klinkt anders niet zo menselijk Bloos

heb je iemand horen zeggen dat het menselijk is??? nee dus....alleen dat het humaner is dan wat de spanjaarden met hun afgedankte honden doen!

voortaan beter lezen.......dank u!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:42

woofie schreef:
RUBYWHITE schreef:

heb je iemand horen zeggen dat het menselijk is??? nee dus....alleen dat het humaner is dan wat de spanjaarden met hun afgedankte honden doen!

voortaan beter lezen.......dank u!

Op je teentjes getrapt Bloos ?

Citaat:
Smith zei na de ontdekking dat hij zal stoppen met het doden van honden. Hij zei dat hij alleen maar 'menselijk' had willen handelen. Bij de slacht gebruikte hij een stungun, een soort pistool waar in plaats van een kogel een pin uitkomt die de hersenpan en de hersenen van het dier doorboort, dat daardoor bedwelmd raakt

Daar doelde ik op Knipoog over beter lezen gesproken... Bloos

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:09

ach....mensen worden agressief van de hitte stond vanmorgen in de krant.
dus als ik lange tenen heb?? komt gewoon van de hitte Clown

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:16

Je zou me bijna laten struikelen hè Tong uitsteken

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:22

RUBYWHITE schreef:
Je zou me bijna laten struikelen hè Tong uitsteken

inderdaad, kiek maar uut Duivel Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:42

Arme beesten... enig positieve hieraan is dat ze een relatief zachte dood hebben (voor de lange tenen: relatief is een belangrijk woord in deze zin Knipoog). Wie weet waar ze anders gedumpt zouden worden, 10.000 baasjes zijn niet gemakkelijk gevonden, en jarenlang in een asiel omdat niemand je wil, of de halve wereld rond gesleept te worden van baasje naar baasje is ook niet alles.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 23:07

ag bah wat walgelijk. dan ben je niet goed snik.

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 01:08

en dat het nog mág ook, ze kunnen hem niet pakken! Want de gun is legaal..
OMG Lips are sealed

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 01:25

omg

wat zou ik het liefst al die honden willen redden...
vind het maar te vies voor woorden
en nog zielig ook, ik snap niet waar die mensen mee bezig zijn maar ze zouden eigenlijk als wet moeten hebben:

Jij wilt dat je hond pijn voelt, dan doen we precies het zelfde bij jou en laten we jou voelen wat de hond voelt.

Al zou ik die wet ook niet goed vinden Bloos