Dit kreeg ik vandaag op mijn mail en ik vind het gewoon te erg!
Minister Veerman wil nog voor de nieuwe verkiezingen de Dierenwelzijnswet afschaffen, waardoor een aantal zaken die in ieder geval voor de dieren geregeld zijn, afgeschaft dreigen te worden en er meer aan het bedrijfsleven overgelaten wordt met alle ellende van dien!
Teken op onderstaande site om je protest te laten horen!
http://www.reddedierenwelzijnswet.nl/
Deze wet is er na heel veel jaren strijd gekomen en het is in- en intriest dat een in feite demissionair kabinet - of dat zou het moeten zijn!! - nog even snel de stekker eruit wil steken en we weer terug bij af zijn.
Deze wet gaat onder andere over het verbod op couperen en brandmerken, en gaat uit van het nee, tenzij principe: een handeling is verboden, tenzij in het belang van het dier of in het belang van bv volksgezondheid. Hiermee voorkom je dat je allerlei dingen apart moet gaan verbieden, en dus heel veel losse wetjes nodig hebt.
En, ook heel belangrijk, in deze wet wordt de intrinsieke waarde van een dier vastgelegd (is vrij uniek!) dat wil zeggen: een dier heeft waarde op zichzelf, los van de mens / eigenaar...
vreselijk dat zoiets niet vanzelfsprekend is, maar goed, des te belangrijker om te protesteren tegen afschaffing dus!
Deze actie is opgezet door 16 samenwerkende dierenbelangen organisaties. Hopelijk kunnen we in elk geval druk zetten met z'n allen!