familie drama

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

familie drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 14:02

Eergisteren ging een man vissen in de rio Ave (rivier in Portugal) en nam zijn vrouw en dochtertjes mee, omdat het aan de waterkant nu eenmaal koeler is. De rivier is daar echter zeer diep en heeft een steile oever.
Dochtertje van 7, die hand in hand liep met haar zusje van 11, gleed uit en sleurde haar zus mee in de val te water. Moeder sprong de kinderen onmiddelijk na, niet er bij nadenkende dat ze niet kon zwemmen, waarop vader haar weer nasprong, omdat die er wel aan dacht. Een mevrouw die het allemaal zag gebeuren, is snel hulp gaan halen. De vader heeft zijn vrouw en dochtertje niet meer kunnen redden. Tegen de tijd dat er hulp kwam waren die al verdronken. Het oudere meisje kon wel zwemmen en heeft zich kunnen redden door naar de kant te zwemmen en zich vast te houden aan de begroeing. Door de steile oevers kon ze niet het water uitklimmen zonder hulp, wat vader nog wel is gelukt.
De overlevenden krijgen psychische hulp.
De Portugese rivieren zijn zeer verradelijk, jaarlijks verdrinken er veel mensen, ook die kunnen zwemmen. (Er is onlangs nog ene jongen van 19 die goed kon zwemmen, verdronken)

Als je in Portugal op vakantie gaat, zwem dan alleen waar strandjes zijn aan of in de rivier (eilndjes). Dat heet een praia fluvial, meervoud praias fluviais.
De oceaan is mogelijk nog gevaarlijker, zwem alleen daar waar je dat bewaakt kunt doen (dus waar reddingszwemmmers zijn).
En ga niet de pieren op bij storm/hoge golfslag. Onnodig te zeggen dat je dan ook niet moet gaan zwemmen...

Sarisv

Re: familie drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:06

Jeetje., weet niet wat ik anders moet zeggen

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:41

Jeetje,wat zullen de vader en het oudste dochtertje geschrokken zijn,nu nog denk ik..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:42

Wat een tragisch ongeval Verdrietig

Mede omdat we zelf een boot hebben, weet ik hoe verradelijk water + kinderen (mensen) die nog niet kunnen zwemmen kan zijn, overal..
Zelf had ik mijn kinderen niet op die oevers laten wandelen, maar ik ben overbezorgde moeder.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 17:13

Er is gisteren een joingen van 14 verdronken die een vriend probeerde te redden. De vriend is an de kant gekomen, de jongen meegesleurd door en onderstroom. Er zijn nu 20 mensen verdronken sinds mei waarvan 7 in de laatste paar dagen...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:27

Lusitana schreef:
Er is gisteren een joingen van 14 verdronken die een vriend probeerde te redden. De vriend is an de kant gekomen, de jongen meegesleurd door en onderstroom. Er zijn nu 20 mensen verdronken sinds mei waarvan 7 in de laatste paar dagen...

Jeeetje... Scheve mond
Weet gewoon niet wat ik moet zeggen..
vreselijk....

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:29

Wat verschrikkelijk..

De west kust in Portugal is ook erg woest,

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 23:47

Ja, ik heb al genoemd dat de oceaan behoorlijk verradelijk is, niet te vergelijken met de noordzee...
Echt alleen zwemmen waar reddingzwemmers zijn.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:50

jeejtje; iets wat zo'n leuke dag zou moeten worden, en dan met zo'n einde!
verschrikkelijk!