vakantie inclusief rijbewijs naar Polen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

vakantie inclusief rijbewijs naar Polen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 16:39

tjonge het wordt steeds gekker geloof ik:

Ben je de kosten in Nederland voor een rijbewijs zat? Zin in een vakantie naar Polen? Dan is er iets voor jou: een vakantie naar Polen, inclusief rijbewijs. Je vliegt in één uur naar de stad Kraków in Polen en daar kunnen de vakantie/rijlessen beginnen.

De rijlessen worden in Polen gedaan, en voor de theorie- en praktijklessen wordt er gebruik gemaakt van tolken. Als je geslaagd ben krijg je een Pools rijbewijs dat je zelf niet kan lezen. Door een uitspraak van het Europees Gerechtshof is het rijbewijs overal in de Europese Unie geldig, dus je hoeft het niet om te ruilen in Nederland. Als je zakt kan je binnen zeven dagen weer rijexamen doen.

Het slagingspercentage van Nederlanders in Polen is net zo hoog als van Nederlanders in Nederland. De procedure duurt in totaal enkele weken. Je hebt een Poolse verblijfsvergunning nodig om het Poolse rijbewijs te kunnen halen.

Bron: fok.nl

nou dat word dus een reisje naar Polen voor mijn rijbewijs Knipoog

RelarDevi

Re: vakantie inclusief rijbewijs naar Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:44

Hoe duur is dat reis wel niet?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:54

En waarom mag ik als nederlander niet in belgië afrijden?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 16:55

ja hoe duur het is weet ik ook niet Lachen dat staat er niet bij, das dan weer een beetje jammer Haha!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:04

kun je idd beter naar belgie, daar hoef je alleen een L op je wagen te plakken, en mag je onder begeleiding van iemand met rijbewijs rond rijden..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:05

Nee dat is het hem nou juist, je mag als Nederlander niet in België afrijden en ook niet rijden. Dan moet je in België ingeschreven staan.

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:17

mijn stiefbroer woont nu al 5 jaar in Nederland maar hij komt uit Polen.Hij is vorig jaar 18 jaar geworden en is dus naar polen gegaan voor zijn rijbewijs want mijn vader gaat ook wel eens naar polen voor zyn bedrijf., Ik heb hem nog gevraagt hoeveel het nou koste niet veel volgens mij 2500slotie(of hoe je dat schrijft;) ) en dat is ongeveer 700 euri

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:37

Als ook de verkeersregels vergelijkbaar zijn, lijkt het me een mooie combi Lachen
Polen blij: inkomsten. Nederlanders blij: vakantie en geldbesparen in 1, en tot slot CBR blij want die kunnen de druk op het moment niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:45

Volgens mij is dit oplichting, heb ik eens iets over gezien bij tros opgelicht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 07:58

Nou idd. als je gaat googlen dan vind je daar idd wat over. Peter R. de Vries is er ook mee bezig geweest.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:22

Charos schreef:
Nee dat is het hem nou juist, je mag als Nederlander niet in België afrijden en ook niet rijden. Dan moet je in België ingeschreven staan.

En zelfs dat GVD niet, ik wil mijn E achter B en moet eerst mijn B om gaan zetten naar Belgisch rijbewijs voor ik mijn E kan halen, waar ik weer moet gaan betalen voor een nieuw Boos! Wat een oliebol systeem!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:26

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:53

Kun je daar ook je E halen, hoef ik tenminste niet weer een hele poos te wachten Knipoog

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 13:03

een Leerling voor eender welk rijbewijs onder begeleiding of zonder begeleiding mag NOOIT in het buitenland zelf rijden.

(België)
Rijbewijs vernieuwen van B naar BE of andere, kost je slechts 11€ hoor. de rijlessen daarnaast zal wat anders zijn. maar als je leert rijden met vrije begeleiding zoals je vader ofzow dan moet je enkel maar je examen betalen en dat is een 15€ dacht ik.

heb het mijne pas vernieuwd vorige vrijdag,
Had eerst simpel een B, nu heb ik B, B+E, C, C1, C1+E, C+E