Meisje van 2 na 3 dagen alsnog dood door trap van paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Meisje van 2 na 3 dagen alsnog dood door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 09:40

Ik weet niet of het hier goed staat maarja.

Mijn vader en ik hadden gisteren een discussie over iets dat hij vertelde. Het ging over een 2 jarig meisje dat in de bak was gekropen waar een paard met veulen stond. Het meisje wou het veulen aaien maar kreeg toen een trap voor haar hoofd van de merrie. Ze leefde nog 3 dagen en is toen overleden.

Mijn vader was van mening dat de ouders (die hadden een manege/stal) wel alle paarden of zowieso het paard dat dit had aangericht weg zouden doen. Je zou het blijven zien als een paard die je dochter vermoord heeft.

Ik was zelf van mening dat het eigenlijk een fout was van de ouders, hun hebben niet goed op hun 2 jarige dochtertje gelet en ik vind dus niet dat je het paard daar de schuld van geeft. Het is nou eenmaal zo dat een paard haar veulen beschermt. Dit had onze merrie ook, die schopte ook iedereen weg in het begin. Het is de natuur en als de ouders een beetje opgelet hadden, hadden ze het kunnen voorkomen. Ik zou het gewoon niet eerlijk vinden als dit paard het op de kop zou krijgen.

Wat vinden jullie hiervan ? wat zouden jullie in zo'n situatie doen ? Paard/ Paarden weg of houden.

ElCamino

Re: Meisje van 2 na 3 dagen alsnog dood door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:41

hier is al een topic over, over het ongeval op zich dan en daar geeft iedereen ook zijn mening hierover. Daar kun je verder lezen wat ieders mening is.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:49

Ik zou het paard ook wegdoen, niet omdat het een "gevaarlijk" paard ofzo is, het ligt idd in de natuur om haar veulen te beschermen en ongelukken gebeuren nu eenmaal...
Maar voor de confrontatie.. Ik zou wel zorgen dat ze een goede thuis heeft, ik zou ze niet gewoon "dumpen".

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:53

Ik vind het echt van de zotte dat er beredeneerd wordt dat het de schuld van het paard is.

Het is idd de natuur dat de merrie haar veulen beschermd. Waarschijnlijk heeft het kind gekropen (onder het hek door) en zag de merrie dit als een echte bedreiging. Ik vind het ook onwijs onverantwoordelijk van de ouders dat zij een kind van 2 vrij laten rondlopen tussen de paarden. Ook al zijn ze nog zo braaf, ze kunnen altijd schrikken of achteruitlopen, ect. en dan het kind ondersteboven lopen.

Op zich kan ik mij wel voorstellen dat ze het paard weg doen, er zit natuurlijk een erg nare herinnering aan, in de ogen van de ouders heeft het paard hun kind vermoord (om het zo maar te stellen). Maar er zijn ook mensen die nog en stap verder gaan en dan een dier gelijk in laten slapen en dat maakt mij echt ziek.

Denk dat het paard misschien ook wel beter af is bij een nieuwe eigenaar, want van de ouders zal het denk ik nooit meer de verzorging krijgen zoals daarvoor, te pijnlijk......

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:57

Mijn zoontje van 5 liep ook pas achter ons veulen en die haalde ook ineens uit gelukkig was het niet raak maar ik ben erg geschrokken , je denkt het kan wel maar niet dus.
Ik vind dat het ook een beetje aan de ouders ligt je ziet niet zo snel gevaar want je denk je paard te kennen maar dat valt dus vies tegen.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:01

Poeh heel erg moeilijk!!

Van de ene kant is het paard niet te verwijten!! Dit is de natuur het het paard beschermde haar veulen. Natuurlijk heel vreselijk wat er is gebeurt!!
Maar een kind van 2 alleen laten? dat zou ik ooit doen...en al helemaal niet op een manega/paardenstal. Paarden blijven dieren en er kan altijd wat gebeuren.

Voor mij is dit gewoon een heel vreselijk ongeval, maar niet aan moederpaard te wijten!

(erg dat dieren gelijk altijd de schuld krijgen!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:02

Daf schreef:
Denk dat het paard misschien ook wel beter af is bij een nieuwe eigenaar, want van de ouders zal het denk ik nooit meer de verzorging krijgen zoals daarvoor, te pijnlijk......

Helemaal mee eens, die mensen verdienen geen paarden. Boos!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:11

Heftig hoor. Ik zou dus nooit mn paard kunnen verwijten dat die zn veulen probeerde te beschermen. Zelfde als met ongelukken inhet verkeer, slachtoffer wil altijd een dader hebben en ooka l is die onterecht een dader zullen ze willen om hun gevoel af te kunnen reageren. Letw el, dit zullen alleen mensen zijn die niet hun eigen emoties aankunnen.
Ik zou mezelf levenslangs chuldig voelen, omdat ik mn kind onbewaakt achterliet.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:12

dat die mensen geen paarden verdiennen, vind ik niet geheel terrecht,
wat daf bedoelt, is dat ze doormiddel van die merrie altijd aan het ongeval blijven denken,
ze hadden hun kind in de gaten moeten houden, absoluut,
maar kinderen zijn nu eenmaal zo vlug als water,
en daar kan ik over mee praten.
het paard de deur uitzetten, brengt hun kindje niet terug.

hoevaak gebeurd het niet dat een boer zijn eigen kind onder de tracktor krijgt, met alle gevolgen van dien.
moet die boer beter uit kijken,
maar moet hij dan ook zijn tractor de deur uitzetten
deze mensen slepen een ondragelijke pijn mee voor de rest van hun leven.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:13

Kimberley77 schreef:
Heftig hoor. Ik zou dus nooit mn paard kunnen verwijten dat die zn veulen probeerde te beschermen. Zelfde als met ongelukken inhet verkeer, slachtoffer wil altijd een dader hebben en ooka l is die onterecht een dader zullen ze willen om hun gevoel af te kunnen reageren. Letw el, dit zullen alleen mensen zijn die niet hun eigen emoties aankunnen.
Ik zou mezelf levenslangs chuldig voelen, omdat ik mn kind onbewaakt achterliet.

Inderdaad, helemaal gelijk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:24

Een manège is geen crèche. Het is en plek met potentieel gevaarlijke dieren (want dat zijn en bljven paarden). Ouders moeten op hun kinderen letten, mensen moeten zich aan regels houden. Dat is de enige manier om ongelukken te voorkomen.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 11:39

Lusitana schreef:
Een manège is geen crèche. Het is en plek met potentieel gevaarlijke dieren (want dat zijn en bljven paarden). Ouders moeten op hun kinderen letten, mensen moeten zich aan regels houden. Dat is de enige manier om ongelukken te voorkomen.

ben ik het helemaal mee eens, ik heb afgelopen zaterdag nog een kind van 3 uit de paddock geplukt, net voor hij een trap zou rijgen van de hengst die erin stond. Ikke vragen waar de ouders waren. Zaten die doodleuk in de kantine koffie te drinken. Dat snap je toch niet. Ik heb ze er ook wel even mee geconfronteerd!! Gelukkig heb ik de trap opgevangen, maar anders was het denk ik ook nie goed afgelopen. Nouja, liever ik een blauw been dan een kind dood

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 11:42

Kimberley77 schreef:

idd zelfde !

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:44

Chiqa schreef:
Daf schreef:

Helemaal mee eens, die mensen verdienen geen paarden. Boos!

Ziek Frusty
Denk eerst eens na voor je wat typt! Dit slaat werkelijk nergens op.
Net als de ouders de schuld geven. Kleine kinderen hoef je maar 1 sec. uit t oog te verliezen en ze kunnen al weg zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:54

Als je een klein kind meeneemt naar een gevaarlijk plek, is het zaak ze niet uit het oog te verliezen!

Overigens kan een paard ook gewon uit schrik trappen, uit pijn, gewoon lomp zijn en je pletten, op je gaan staan etc. Het zijn en blijven grote gevaarlijke dieren al zijn ze nog zo lief en je moet je daarom in manèges aan regels houden en kinderen beslist aan de hand houden of in de kantine!!!

Kidcatlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:05

Nashke schreef:
Ik zou het paard ook wegdoen, niet omdat het een "gevaarlijk" paard ofzo is, het ligt idd in de natuur om haar veulen te beschermen en ongelukken gebeuren nu eenmaal...
Maar voor de confrontatie.. Ik zou wel zorgen dat ze een goede thuis heeft, ik zou ze niet gewoon "dumpen".

Ja Inderdaad....helemaal mee eens

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:10

Hier loopt al een topic over (het was overigens een jongetje Knipoog ): viewtopic.php?f=135&t=619611

Hier dus een slotje.

Het zou overigens wel fijn zijn als mensen zouden proberen niet te oordelen over een situatie waar ze het fijne niet van weten.