... heeft gekalkt, weigert deze eraf te halen.
Wooncorporatie Maasdelta schreef de bewoner er een aantal weken geleden op aan. Als hij binnen twee weken de Wolfsangels niet zou weghalen, zou de corporatie maatregelen nemen, stelde Maasdelta over het ultimatum dat inmiddels is verlopen.
,,We gaan hem opnieuw aanschrijven en proberen het via de rechter af te dwingen,’’ zegt Maasdeltamanager Joost Mayer die vindt dat dergelijke uitingen absoluut niet kunnen. Een van die uitingen begrof de hakenkruisvlag die de Maassluizer begin mei aan de muur van zijn schuurtje hing. Tegen zowel de vlag als de Wolfsangels (de Nederlandse variant van het hakenkruis) is inmiddels door omwonenden aangifte gedaan, weet Mayer. Het zelfde geldt voor een mozaiek van schelpen in de vorm van een hakenkruis.
In een e-mail aan de krant laat de bewoner, of iemand die zich als hem voordoet, in gebrekkig Nederlands weten dat hij van mening is dat hij zelf mag weten wat hij in zijn tuin doet. ,,Ik versprijd/verkoop/produceerd teminste geen natie artikelen. Dan moeten ze dat maar bij de bron bestijden maar niet bij mij,’’ schrijft de persoon met het pseudoniem ’herrieschopper76’. In zijn mail laat hij weten trots te zijn op zijn extreemrechtse gedachtengoed en geeft hij aan dat asielzoekers en illegalen ’alleen maar hun klauwen ophouden hier’. Hij ergert zich er verder aan dat ’steeds meer aloghtonen zich schuldig maken aan criminaltiteit’. En: ,,De Nederlandse cultuur staat op uitsterven. Het Nederlandse kaaskoppenvolk is het meer dan zat,’’ schrijft hij over hen die ’de boel aan het overnemen zijn hier’.’’
Zowel Mayer als de Rotterdamse Anti Discriminatie Actie Raad (Radar) zijn van mening dat de bewoner niet zomaar zijn gang mag gaan in zijn tuintje. Ze treden daarover met elkaar in overleg. Radar-directeur Cyriel Triesschijen: ,,Een huurder heeft zich te gedragen als een goed huurder en het aanbrengen van een swastika (een hakenkruis, red.) is in strijd met de strafwet. De achtertuin is gewoon openbare weg; in elk geval gaat het strafrecht uit van openbaarheid. Dus dat het risico bestaat dat iemand er kennis van neemt.’’
Bron: http://www.ad.nl/rotterdam/voorneputten ... 434795.ece
Ik vind dit echt niet kunnen gewoon! Net zoals dat ik gister op het rtl nieuws zag dat een stuk of 50 jongeren aan het demonstreren waren ( lees: nazi's.) Allemaal kale kopen,kisten met witte veteres, vlagen met haken kruizen, bomerjacks. Pfff WAAR GAAT DIT HEEN? Hoe bedoel je kortzichtig.. Ik vraag me altijd af of die mensen wel eens Geschiedenis les op school hebben gehad? Want als ze weten wat voor vreselijke dingen er in de 2e wereld oorlog allemaal zijn gebeurd.. Ik snap niet dat je met een vlag met een hakenkruis gaat lopen "stoer doen". Ja, iedereen mag zijn mening geven.. Maar dit gaat veeel te ver! Echt joh.. hoe kortzichtig ben je als je zegt : "Alles wat zwart is, is fout".