D'66 zegt vertrouwen in Verdonk op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

D'66 zegt vertrouwen in Verdonk op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 10:31

DEN HAAG - D66 eist dat minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) opstapt, anders blaast de kleinste regeringsfractie het kabinet op. Fractievoorzitter Lousewies van der Laan zei dat donderdagochtend na afloop van een marathondebat over de naturalisatie van Ayaan Hirsi Ali.

klik hier voor de rest

Whiz

Re: D'66 zegt vertrouwen in Verdonk op

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:32

Nou prima toch.. Ik heb ook geen vertrouwen in verdonk.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:32

Ik vind het wel overtrokken en dom... Maarja, ze gaan hun gang maar...!!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:41

Ik heb het debat tot vannacht een uurtje of 1 gekeken daarna vond ik het wel weer genoeg geweest, want het kwam toch allemaal op hetzelfde neer..

Er waren toch meerdere mensen die hun vertrouwen opzegden?

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:45

Er waren er geloof ik inderdaad meerderen (weet zo niet welke) maar dat D66 het vertrouwen opzegt is wel een grote stap, omdat dit kan leiden tot afzetting van de minister, en er is een mogelijkheid dat het kabinet valt.
Aangezien nog geen van beide gebeurt is ben ik wel benieuwd hoe het nu allemaal verder gaat!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:10

Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt ja.

De motie van wantrouwen was ingediend door groenlinks en werd gesteund door de hele oppositie behalve de LPF.

Dat D66 het steunt maakt het uitzonderlijk, dat is immers een regeringspartij.

Verdonk heeft gewoon onzorgvuldig gehandeld. Als dit bij een persoon die zo in de belangstelling staat als Hirshi Ali al op deze manier gebeurt, wat zal er dan met anderen gebeuren die minder in de belangstelling staan?

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:24

Beetje jammer hoe het gegaan is allemaal met Ayaan, maar goed, een minister hoort beter te weten en zorgvuldig en correct te handelen...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 11:48

Haar mentaliteit van 'ik doe wat ik zeg' is inmiddels totaal niet geloofwaardig meer, aangezien ze elke dag van standpunt veranderd.
Ik kan eigenlijk niet meer dan meegaan met het wantrouwen in Verdonk.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:53

Ik vind dat vErdonk een paar missers begaan heeft, o.a. met Hirsch ali. Bij zo iemand moet je niet meer achteraf gaan zeuren, na alles wat er gebeurd is. Als je je zo star aan regels gaat vastklampen, dan ben je niet mens meer.

Maar vertrouwen heb ik nog wel in haar. Ik denk dat we haar nodig hebben. Ik denk dat heel veel Nederlanders haar er in willen hebben want ontzettend veel mensen zijn voorstander van haar asielbeleid. Het is niet democratisch om haar er dan uit te zetten. D66 moet de wensen van het volk respecteren.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:54

Desiree schreef:
Ik vind dat vErdonk een paar missers begaan heeft, o.a. met Hirsch ali. Bij zo iemand moet je niet meer achteraf gaan zeuren, na alles wat er gebeurd is. Als je je zo star aan regels gaat vastklampen, dan ben je niet mens meer.

Maar vertrouwen heb ik nog wel in haar. Ik denk dat we haar nodig hebben.

Ik denk dat we haar absoluut niet nodig hebben. En haar missers komen met regelmaat. Beter dat je daar iemand neerzet die weet waar die het over heeft.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:10

Desiree schreef:

Maar vertrouwen heb ik nog wel in haar. Ik denk dat we haar nodig hebben. Ik denk dat heel veel Nederlanders haar er in willen hebben want ontzettend veel mensen zijn voorstander van haar asielbeleid. Het is niet democratisch om haar er dan uit te zetten. D66 moet de wensen van het volk respecteren.

1. het is niet haar asielbeleid, maar dat van paars 2

2. democratie is wat anders dan dom volgen wat het volk wil

3. zijn er echt wel zoveel mensen voor de uitvoering van het beleid zoals dat nu gebeurt?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:44

verdonk maakt missers bij bekende mensen, ik ben erg benieuwd hoeveel missers ze heeft gemaakt bij onbekende mensen!

Ik heb nooit veel vertrouwen in verdonk gehad, trouwens, in dit hele kabinet heb ik niet heel erg veel vertrouwen... Van mij mag het kabinet wel vallen Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:27

Ik vind Verdonk een top mens! Daar zouden er meer v moeten zijn in Den Haag. Ik vind groenlinks een stel engerts (al het linkse vind ik eng...). Ik hoop ook dat Verdonk gewoon kan blijven. Het vallen v t kabinet lijkt me ook niet echt goed voor NL. Het gaat de laatse jaren toch al zo mis overal.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:45

Machie schreef:
verdonk maakt missers bij bekende mensen, ik ben erg benieuwd hoeveel missers ze heeft gemaakt bij onbekende mensen!
Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Verdonk doet en neemt actie, een indruk die ik niet bij alle politici heb (...dus zullen die ook minder missers maken Knipoog ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:50

Ach Loezewies is uitgekotst binnen de eigen partij en denkt zo nog een beetje stoer te zijn, dom wijf!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:51

ohw zeker wel! Donner maakt ook rare fouten Knipoog

Ik vind het ook goed dat ze actie onderneemt. Maar imo kan het wel wat doordachter Knipoog

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:18

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:53

*noteert vast nieuwe verkiezingen in de agenda* Cool
Can't wait!!!!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:59

hmmmz, ik mag gaan bedenken waar ik op moet gaan stemmen... Word nog wel moeilijk denk ik Haha!

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:28

Kabinet moet vallen! Gewoon opnieuw gaan stemmen!

Ik stem dan denk ik VVD Lachen .

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:35

Verdonk had al veel eerder weg gemoeten! Kom op zeg, hoe vaak heeft zij al dingen beweerd die gewoon NIET waar zijn. Liegen heet dat, en rechtpraten wat krom is. In mijn ogen is het een achterbakse en ook nog eens kortzichtige vrouw, en zo iemand moet niet minister zijn, die moet niet eens in de kamer zitten. Dan kan iedereen in die regering wel beginnen met dingen verkondigen die niet kloppen en aanklooien met regeltjes waar veel mensen onder lijden.

Ik ben het voor de eerste keer eens met Luizemuis eens.

Lekker laten vallen dat kabinet en overnieuw beginnen, Balkenende eruit (kan hij ook eens bijslapen, mijn god wat zag die man er slecht uit) en als het effe kan ook meteen dat gedoe met die ziektekostenpremie terugraaien a.u.b Vork

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:57

Er worden in dit kabinet continu missers gemaakt, uitspraken gedaan waar men de volgende dag schoorvoetend op terug moet komen en er wordt geen verantwoordelijkheid genomen voor daden. Maar om dit kabinet te laten vallen zullen ze eerst Balkenende overhoop moeten schieten (niet letterlijk nemen) want die blijft zitten waar hij zit, bang dat hij weer een mannetje wordt die niemand kent.

Mochten er nieuwe verkiezingen komen, zou ik er bijna over na gaan denken om te remigreren Haha! Tong uitsteken

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 21:47