Vrouw betaalt tonnen aan tovenaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_Pallieter

Vrouw betaalt tonnen aan tovenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 21:57

BRUSSEL - Een 67-jarige vrouw uit Brussel heeft ruim 760.000 euro betaald aan een Afrikaanse 'wonderdokter'.

De bejaarde had de tovenaar in de Belgische hoofdstad benaderd om van haar eenzaamheid af te komen. De wonderdokter, die zich Karamba noemde, zei dat het probleem opgelost kon worden: ze hoefde slechts 9000 euro te betalen om een 'paard, koe en ezel te kopen voor een heilig bos'.

De vrouw moest de tovenaar jarenlang geld blijven geven om kanker te voorkomen, aldus de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws woensdag. De vrouw haalde al haar rekeningen leeg, verkocht haar juwelen en verkwistte de erfenis van haar moeder. Karamba is opgepakt, maar inmiddels op vrije voeten.

Bron: www.nu.nl

Het moet toch niet gekker worden? Dit valt gewoon onder diefstal, een bejaarde vrouw laten geloven dat je haar gaat genezen zielig gewoon!
De maatschappij gaat denderend achteruit, over een paar jaar zijn dit soort praktijker normaal als het zo door gaat!

_leonie

Re: Vrouw betaalt tonnen aan tovenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:59

Jeetje, walgelijk gewoon! Zoiets doe je toch niet..
Erg sneu voor die oude mevrouw, en ik hoop dat die ti-ta-tovernaar snel word gepakt!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:01

het is inderdaad minder prettig voor die vrouw, maar dit komt veel vaker voor!!!
alleen dan komt het niet in het nieuws, omdat het "maar" om een paar duizend euro gaat...

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 22:02

En als ze het niet gaan aanpakken, worden het steeds meer duizenden euro's!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 06:59

vreselijk, ik snap niet dat iemand mensen zo kan oplichten en dan er niet van wakker liggen 's nachts!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 07:26

Als iemand in onzin wilt geloven en 3 kwart miljoen daaraan wilt uitgeven, is er altijd wel iemand die zijn handje ophoudt. Soms heet die Karamba en komt hij uit het grote toverbos of soms heet ze Char en komt uit Amerika.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:29

Je kunt die Karamba nu wel voor vuil uitmaken, maar die vrouw is natuurlijk ook niet helemaal goed bij haar hoofd geweest in dit geval hoor! Als je je zo kwetsbaar opstelt zal er altijd wel iemand zijn in de huidige maatschappij die daar misbruik van maakt!
En nee, uiteraard is dat ook niet normaal, maar het gebeurt tegenwoordig nu eenmaal en daar zul je jezelf voor moeten behouden, om dat niemand anders dat voor je kan doen.

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:22

aah wat sneu voor die vrouw zeg Boos!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:23

Wiesje schreef:
Je kunt die Karamba nu wel voor vuil uitmaken, maar die vrouw is natuurlijk ook niet helemaal goed bij haar hoofd geweest in dit geval hoor! Als je je zo kwetsbaar opstelt zal er altijd wel iemand zijn in de huidige maatschappij die daar misbruik van maakt!
En nee, uiteraard is dat ook niet normaal, maar het gebeurt tegenwoordig nu eenmaal en daar zul je jezelf voor moeten behouden, om dat niemand anders dat voor je kan doen.

hoezo is die vrouw niet goed bij haar hoofd?
weet je hoe oud dat mens was?
weet je hoe vaak deze mensen door "matrasverkopers" aan de deur worden opgelicht?
en het feit dat ze zich kwetsbaar opstelt (wat wil je op zon leeftijd, niet iedereen kan zo makkelijk met de tijd mee!!!) wil toch nog niet zeggen dat ze opgelicht mág worden...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:46

Ik krijg elke week minstens 6 briefjes in de brievenbus van de Afrikaanse Professor zus en zo die al mijn problemen op gaat lossen. Ongelofelijk dat er mensen zijn die daar intrappen.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:57

Ik denk dat die vrouw heel eenzaam en bang moet zijn geweest om zich zo te laten bedotten. Enorm sneu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:23

Ze had dus kennelijk niemand. Maar karamba zeg wat een geld en dan natuurlijk niet alleen van haar. Hebben jullie ook ooit dat programma "undercover" gezien? Deden ze zich voor alsof ze die Afrikaanse tovernaars nodig hadden en hebben ze toen ontmaskerd met een verborgen camera. Haha! Haha! Haha! Maar er zijn bosjes mensen die bang worden van die geheimzinnige toestanden en komen onder de invloed van die mensen. Als je dan een ietsje bijgelovig bent, koop je je ongeluk maar wat graag af.

Heb ooit een ongeloofwaardig verhaal gehoord van een jonge meid die haar ex-geliefde terug wilde en heeft daar 25.000 gulden aan besteedt, zelfs geld bij haar ouders geleend. Zij vertelde mij dat ze voor haar ogen zag dat honderdjes, duizendjes werden (guldens toen nog) Die Afrikaner zei dat ze het geld alleen maar moest gebruiken en dat het zal verdubbelen als alles weer koek en ei zou zijn Haha! Toen ze geen kontakt meer met hem kon krijgen, is ze naar zijn huis gegaan, waar ze de 1e keer ook was geweest. Alles was anders en die persoon die er woonde, wist van niets en woonde er al jaren! Toch bizar. Ze wist zeker dat ze op het goede adres was. Ze had het idee dat ze met zwarte magie in aanraking was gekomen, weet niet of dat bestaat.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:24

dat denk ik ook justy!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:41

Justy schreef:
Ik denk dat die vrouw heel eenzaam en bang moet zijn geweest om zich zo te laten bedotten. Enorm sneu...

Ja .. ontzettend sneu. Ach gut

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 21:11

Gewoon heel dom v die vrouw.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:19

Heel sneu maar als je in sprookjes gelooft Clown

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:08

Sneu voor die vrouw idd, maar heej, er gaat toch zeker wel één belletje rinkelen als je zoveel geld moet blijven doneren aan meneer de tovenaar Lips are sealed

Ik kan er echt niet bij dat ze hier met haar grote platvoeten ingetrapt is Bloos
Misschien moet ik ook maar tovenaar worden Vork

Maar zo zie je idd maar weer hoe 'simpel' je oude mensen erbij kunt naaien.

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:36

Bejaard?Als je 67 bent, ben je toch niet bejaard? Nagelbijten / Gniffelen
Maar, ik vind het beetje gek, je snap toch dat hij dat niet kan..
Maar aan de andere kant, k vind niet dat die kerel nu nog op vrije voeten mag lopen!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:38

Voor wie nog een miljoentje over heeft; ik kan ook toveren. PB maar voor info.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:56

Wat sneu dat die vrouw zich in de maling heeft lopen nemen.
En dat mensen in dat soort onzin gaan geloven. Tjee. Scheve mond

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 22:55

jeetje, wat dcht die man ermee te bereiken een oude vrouw in de mailing te nemen? Verward

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:27

echt zoo.. achterlijk! en die vrouw, hoe kan je zoiets serieus nemen?

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:27

Liezel1 schreef:
hoezo is die vrouw niet goed bij haar hoofd?
weet je hoe oud dat mens was?
weet je hoe vaak deze mensen door "matrasverkopers" aan de deur worden opgelicht?
en het feit dat ze zich kwetsbaar opstelt (wat wil je op zon leeftijd, niet iedereen kan zo makkelijk met de tijd mee!!!) wil toch nog niet zeggen dat ze opgelicht mág worden...

Ik heb niet gezegd dat ze opgelicht MAG worden, maar zolang mensen zich op deze manier LATEN oplichten, zal er altijd een pipo bijzijn die daar misbruik van maakt. En dat zal dan veeel vaker voorkomen.
En als je duizenden betaald aan iemand die beweert dat hij kan toveren, naja, dan ben je in mijn optiek OF niet goed bij je hoofd OF heeeel naief.

Marinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:53

Vreselijk ja, wat een hufter. Als je ziek bent en radeloos doe je soms iets he maar dat zon vent daar misbruik van maakt..

linsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:45

Ze had haar geld beter uit kunnen geven aan een goede psychiater dan aan een tovenaar uit Afrika. Volgens mij heeft hij in zijn eigen dorp alleen de reputatie dat hij geld kan toveren.