Docenten opgepakt voor jarenlang misbruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss87

Docenten opgepakt voor jarenlang misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 19:26

Een 56-jarig duo uit Eindhoven zit al meer dan een maand in voorarrest op verdenking van jarenlang seksueel misbruik van meerdere minderjarige jongens. De tweelingbroers gaven al die tijd les op basisscholen in Son en Eindhoven. Het Openbaar Ministerie (OM) in Den Bosch maakte dat vandaag bekend.

De vier mannen die aangifte hebben gedaan zeggen dat ze tussen de 10 en 14 jaar oud waren toen ze misbruikt werden. Het OM laat niet doorschemeren of het gaat om toenmalige leerlingen van de school. De slachtoffers zijn inmiddels wel meerderjarig.

Justitie maakt wel duidelijk dat de verdachten nooit meer in het basisonderwijs zullen kunnen terugkeren. De ouders op de basisschool in Eindhoven waar één van de verdachten werkte zijn maandagavond al ingelicht over de zaak. Vanavond is er een besloten inlichtingenbijeenkomst voor ouders op basisschool De Bloktempel in Son. Het onderzoek is praktisch afgerond zegt het OM. Op 31 augustus moeten de verdachten voor de rechter in Den Bosch verschijnen.

Bron: ANP

Gadverdamme.. Dit is blijkbaar op mijn basisschool gebeurd toen ik er ook nog op zat. Een van die leraren is zelfs met ons mee op schoolkamp geweest Hamer Ik zag vanmiddag wel auto's staan van omroep Brabant en het was er behoorlijk druk, ik dacht dat ze iets te vieren hadden ofzo Nagelbijten / Gniffelen

SummerRemedy

Re: Docenten opgepakt voor jarenlang misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:24

Bah.. Dan schrik je ook lijkt me Scheve mond Ben wel benieuwd naar de resultaten van het onderzoek, er komt niet echt duidelijk naar voren of ze nou wel of niet schuldig zijn..

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 20:36

Best wel ja.. Een van die twee was net nieuw op onze school toen ik in groep 8 zat. Was eigenlijk een hele leuke leraar, zo'n klein grappig mannetje met een hele gave act tijdens de bonte avond op schoolkamp. Toch raar, het zijn meestal die mensen waarvan je het helemaal niet verwacht! Ik ben ook echt benieuwd of het nou kinderen van onze school waren (die zouden dan bij mij in de klas hebben moeten zitten of toen in groep 7 aangezien die leraar er pas net was en die leerlingen nu meerderjarig zijn..), op internet staat overal dat ze dat nog niet zeggen maar hoor hier al allemaal verhalen dat ze niet van onze school waren..

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:56

jeetje.. das niet niks! maar goed dat de mannen uiteindelijk toch besloten hebben om aangifte te doen en dat het OM er wat mee gedaan heeft!!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:57

Moet je nagaan... wie weet zijn t je klasgenoten en je hebt niets gemerkt.... zo gaat dat dus. Je zit er met je neus op en je weet niets. Wat een naar idee moet dat voo je zijn!

Madelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:04

Dat is inderdaad schrikken als je daar jaren later achterkomt! Alhoewel mijn basisschoolleraar ook zijn handen niet altijd thuis kon houden... Lips are sealed Weet je toevallig ook op welke basisschool in Eindhoven het was?

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 11:41

Het Palet heet die school volgens mij, toen dat allemaal gebeurd is heette die school nog de Van Arsschool (ofzoiets). Kom er net achter dat die man ' gezellig' met ons groepje mee is gefietst naar ons schoolkamp.. Maar lees net gelukkig ook dat er op onze school waarschijnlijk niks gebeurd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:58

Pff, dan schrik je idd! Lijkt me eer raar idee