Ik las dit vrijdag in de krant en heb me eigenlijk kapot gelachen. Ze doen net alsof het niet bekend was dat de stichting gelovig is. Ik heb er 4 jaar lang met plezier gereden en wist vanaf het eerste moment al dat het ene gelovige bedoeling was en onderdrukte de gvd flink. Verder de bijbelstudies op kamp? tsja een uurtje 's avonds waarin verteld werd dat kinderen niet alles zomaar voor waar moeten nemen en dat jezus en god veel dingen bepalen van het leven etc etc etc. Verder was 95% van de leden gelovig en kwamen ermee in contact via hun kerk etc. Tuurlijk die Guus Hoddenbach vind ik maar drie keer niks, een man die zelf pas 3 jaar paard reed besloot les te gaan geven op absurde wijzen. Die man die deugt in mijn ogen ook niet, maar verder kreeg je daar gediplomeerd les en verder had je nooit iets met het geloof van doen. Je werd er niet mee geconfronteerd in de lessen en verder stond er in het clubblaadje een klein stukje uit de bijbel, vier keer per jaar.
Allemaal beetje overdreven en tsja, de media blaast het dan ook nog eens flink op
Ik las dit vrijdag in de krant en heb me eigenlijk kapot gelachen. Ze doen net alsof het niet bekend was dat de stichting gelovig is.
Dat blijkt niet uit het artikel. Gelovig op zich is niet het probleem. Het is de manier waarop dat tot uiting komt die bij de ouders op weerstand stuit.
nou ik shrok best toen ik het artikel las hoor. dat is niet normaal. media blaast dingen wel op, maar drie ouders wiens kinderen het contact verbreken voor een ponyclub? dat heb ik nooit eerder gehoord.
tsja, het is allemaal erg overdreven. een van die meisjes die worden genoemd ken ik persoonlijk en had een hele andere reden om geen contact meer te hebben met haar ouders. En de uiting van het geloof verder? tsja ik heb er nooit geen last mee gehad, op de ponyclub zelf werd er nooit veel over gesproken en op kamp, als je niet wilde dan deed je niet mee, geen probleem
Wat een apart verhaal. Ik blijf dit even volgen. Ben benieuwd of er meer mensen zich melden die ja of te nee 'slachtoffer' zijn geworden. Alleen Woogy, ik zie geen namen staan? Heb ik daar soms overheen gelezen?
Ik heb het zelf meegemaakt op kamp en ik vind het absoluut niet overdreven. Ik ben over mijn toeren thuisgekomen en het kamp was echt niet leuk! Het paardrijden opzich was wel leuk, tot die guus zich ermee ging bemoeien. Dan was ook het paardrijden niet meer leuk. Moest je sturen zonder teugels, alleen met je zit en benen tussen pionnen door, tja.... dat lukte de meesten niet. Dan had dat ook weer met God te maken enz enz
oh ja dat hebben we ook gehad hoor...paarden tussen blokken doorsturen die op de grond lagen...niet ieder paard kijkt waar hij loopt en dat was dan de schuld van de rijder. Die guus was gewoon verknipt.
ja, hij zei dan, zeg maar hoe dat moet, dat sturen dan.. Nou dan zei je dat en dan moest je dat gaan proberen, maar dat lukte dan niet.. of niet in 1 keer en dan zei hij, nu heb je gelogen en je mag niet liegen van God
opzich als je het zo leest...is het uitermate grappig om te zien. Maar ja verstand van paarden en paardrijden had hij niet. Hij beweerde dan ook dat een paard recht opzij kan lopen...dus ene 90 graden hoek ten opzichte van de bakrand...onmogelijk en hij beweerde dat het wel kon