Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 19:03

Elk jaar gaan ze op kamp de kinderen van de Jan Arentz tijdens het kampvuur word er spiritus(over heen gegooit) Alleen dit jaar is het mis gegaan 2 of meer kinderen zijn in de brand gevlogen]

Wie heeft er meer informatie over dit onderwerp?

het is namelijk voor mij best dicht bij,, ik ken kinderen die er bij hebben gezeten toen het is gebeurt... en ik ga zelf ook naar die school...

Iemand meer info?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:04

Nou lekker dan..

Moirsa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 19:07

door de wind ofzo
alle kinderen leven nog hoor ik net van een vriendin 1 of 2 liggen er in het brandwonden centrum en 1 licht er in het MCA hier in alkmaar

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:12

Hmm, heb dit op het nieuws gehoord, vond het wel een beetje raar, want deze school wordt waarschijnlijk strafrechtelijk behandeld, omdat er geen aanvraag zou zijn voor een kampvuur..

Moirsa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 19:14

nou lekker dan

milou123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:17

k hoorde t net...lkr k*t voor die leraar...en die leerlinge ook natuurlijk...

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:20

echt erg voor die kids die nu in het ziekenhuis liggen met brandwonden............en ja het klopt dat er geen vergunning voor een kampvuur was,erg onverantwoordelijk van die leraar.
het zal best 9 van de 10 keer goedgaan,maar nu ging het dus die ene keer fout...........

Moirsa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 19:31

weet iemand toevallig waarze na toegingen presies,,, het was wel naat het strand,, maar waar

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:35

Sjemig, sommige mensen kunnen echt niet met vuur omgaan... Een goed kampvuur maken moet je leren en niet zomaar doen. Spiritus hoeft namelijk niet eens erover heen als je een goed fikkie wil... Rare leraren die macho wilden zijn. Heel erg voor die kids.. ik hoop dat het nog goedkomt met ze!

bonney4evver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:40

Scholieren gewond na explosies in kampvuur
17 juni 2006
CASTRICUM (ANP) - Drie scholieren zijn vrijdagavond rond 23.30 uur
gewond geraakt na explosies in een kampvuur op het strand van het
Noord-Hollandse Castricum. Een 14-jarige jongen ligt met zware
verwondingen in het brandwondencentrum in Beverwijk. Twee jongens
van 14 jaar oud werden eerst opgenomen in een ziekenhuis in
Alkmaar, maar zijn later ook naar Beverwijk gebracht. De politie
sprak in eerste instantie van een meisje en twee jongens.

De politie heeft een strafrechtelijk onderzoek ingesteld. ,,Het
kampvuur was niet legaal aangestoken'', aldus de woordvoerder.
Volgens hem is er nog geen sprake van een verdachte. ,,Dat
onderzoeken we nu.''

De drie slachtoffers maakten deel uit van een groep van circa
tachtig leerlingen uit drie klassen van de scholengemeenschap Jan
Arentz in Alkmaar. Vermoedelijk zijn de explosies veroorzaakt door
een fles wasbenzine, die een leraar had meegenomen, meldde de
woordvoerder. Bij het eindfeest van het schooljaar waren zes
leerkrachten aanwezig.

Behalve de drie zwaargewonden, hebben nog vier leerlingen kleine
brandwondjes opgelopen, die ter plekke konden worden behandeld.

Zaterdag is op de school een bijeenkomst voor de betrokken
kinderen en hun ouders gehouden. ,,Dat verliep goed, iedereen bleef
rustig'', aldus de politie. De school gaf zaterdag een verklaring
uit, waarin staat dat een leraar ,,een brandbare stof'' toevoegde
aan het vuur, toen dat niet goed wilde branden.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:50

sjees als het vuur niet goed brand hebben ze gewoon verkeerd hout óf het vuur niet goed opgebouwd... sommige mensen... Welke idioot haalt het nou in zijn hoofd om een brandbare goedje eraan toe te voegen met zoveel kids erbij?????? Beetje jammer dat de kids verbrand zijn en de leraar zelf niet...

Moirsa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 19:55

dat wasbenzine is dus spiritus of is dat het zelfde?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:36

Nee, wasbenzine gebruik je wel om bepaalde olielampen mee te vullen en spiritus maak je de ramen mee schoon

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:39

Welshcobfan schreef:
sjees als het vuur niet goed brand hebben ze gewoon verkeerd hout óf het vuur niet goed opgebouwd... sommige mensen... Welke idioot haalt het nou in zijn hoofd om een brandbare goedje eraan toe te voegen met zoveel kids erbij?????? Beetje jammer dat de kids verbrand zijn en de leraar zelf niet...

dit is wel een beetje een overtrokken reactie. Het had natuurlijk niet moeten gebeuren, maar het gaat 9 keer goed en de 10e keer fout, daar leert iedereen weer van, terwijl je niet eens echt weet wat er precies gebeurt is, vind ik een beetje ver gaan.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:41

Ik heb verstand van kampvuren en ik heb nog nooit in mijn leven er een brandbaar goedje overheen gegooid terwijl er kids in de buurt zaten. Kinderen laat ik zowiezo niet bij het kampvuur zitten als we bezig zijn met het op te stoken of te maken. Dus ja ik weet waar ik over praat

(ik ben een scout dus maak regelmatig kampvuren of heb kampvuurwacht, mét een emmer zand en water)

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:49

Welshcobfan schreef:
Ik heb verstand van kampvuren en ik heb nog nooit in mijn leven er een brandbaar goedje overheen gegooid terwijl er kids in de buurt zaten. Kinderen laat ik zowiezo niet bij het kampvuur zitten als we bezig zijn met het op te stoken of te maken. Dus ja ik weet waar ik over praat

(ik ben een scout dus maak regelmatig kampvuren of heb kampvuurwacht, mét een emmer zand en water)

Dan weet jij nog niet wat er OP DAT MOMENT, OP DIE PLAATS gebeurd is, dat het zo ver heeft weten te komen, dus dan kun je nog niet GEHEEL oordelen. Tuurlijk kun je zeggen dat er geen benzine oid overheen had gemoeten, maar dat is achteraf altijd makkelijk praten....

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:52

Iedere kip weet dat brandbaarspul voor een flinke steekvlam kan zorgen, en dat je helemaal goed op de windrichting moet letten. Kom op zeg, het zijn docenten mét verantwoordelijkheid!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-06-06 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Leraren zorgen voor brand op schoolkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:53

Ik heb wat verstand van brandwonden (heb ook op het BWC in Beverwijk gewerkt) en vind het ontzettend erg wat die kinderen overkomen is.
Voor je op het BWC komt moet je toch behoorlijk ernstig verbrand zijn.
Arme kinderen...

Dat er een onderzoek komt is imo niet meer dan logisch, gezien de gevolgen.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:11

Een explosie onstaat overigens niet zomaar, want als je alleen vuur en lucht hebt, is de kans op een explosie nihil.

BabsieJana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:17

die leraar die er spiritus over heen heeft gegooid die geeft bij mij op school les..
echt erg voor de leraar, + kinderen.. !

Chans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:29

Arme kinderen, die zijn voor het leven getekend.

missmiekie schreef:
Dan weet jij nog niet wat er OP DAT MOMENT, OP DIE PLAATS gebeurd is, dat het zo ver heeft weten te komen, dus dan kun je nog niet GEHEEL oordelen. Tuurlijk kun je zeggen dat er geen benzine oid overheen had gemoeten, maar dat is achteraf altijd makkelijk praten....

Achteraf is idd altijd makkelijker praten maar ik ben het wel met Welshcobfan eens dat het gewoon een ontzettend stomme actie van die leraar was. Mensen met een beetje verstand gooien geen brandbaar spul over een kampvuur, en zeker niet met kinderen in de buurt!

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:56

Wat erg voor de gewonde en ook voor de andere, best traumatisch lijkt me! En brandwonden doen zo vreselijk pijn! Ik verbrand wel eens iets licht, maar dat iriteert al vreselijk en dan heb je het over een klein plekje dat licht verbrand is!

Nouja ik hoop dat de zwaargewonde weer zo goed als genezen en dat er niet zoveel littekens overblijven.
Als hier toevallig mensen komen die het hebben meegemaakt of mensen die weer mensen kennen ofzo, sterkte dan maar.

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 00:25

Jeetje mina! Scheve mond
Sorry dat ik het zeg, maar welke achterlijke gooit er dan ook wasbenzine over een kampvuur! Het mag dan wel zo vaak goed gaan, maar het is vragen om problemen! Dat blijkt nu maar weer!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 00:35

Ik ben dan wel geen scout en heb geen idee hoe je een vuur moet stoken maar er wordt vaak genoeg gewaarschuwd dat je geen spiritius of iets dergelijks op de barbeque moet gooien omdat dit zorgt voor ontzettende steekvlammen.

De leraar kan dan lijkt mij zelf ook wel bedenken dat het dan niet slim is om dat wel op een kampvuur te gooien.

Als je zo erg verbrand bent dat je naar het brandwondencentrum moet kan je er zeker van zijn dat je er wel ernstige littekens aan over zult houden. Toch weet je niet hoe het precies gegaan is. Misschien heeft de leraar de leerlingen wel gewaarschuwd om een eindje verderop te gaan staan omdat ze te dichtbij stonden maar je hebt altijd van die eigenwijzen die er dan toch dichtbij willen staan.

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 01:03

Ik wordt zelf ook leraar en sjezus je bent wel errug dom als je dat over een kampvuur gaat gooien.
Wat zal die man/vrouw/mensen zich schuldig en dom voelen zeg!