Knorretje schrappen uit Winnie the Pooh

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Knorretje schrappen uit Winnie the Pooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 13:13

Heb het net op de radio gehoord. De Turkse gemeenschap wil Knorretje (een varken vriendinnetje van Winnie the Pooh) uit de film halen. Dit komt omdat ze varkens onrein vinden. Of knorretje echt uit de film gehaald word is nog niet duidelijk.

Mijn mening:
Ik vind het echt belachelijk. Het is maar een film. Dadelijk moeten we allemaal hoofddoekjes dragen omdat de Turkse gemeenschap dat wil. Winnie the Pooh is geen Winnie the Pooh meer als er een karakter uitgehaald word. Hoop echt dat we dit niet pikken in Nederland en Knorretje gewoon blijft bestaan.

Edit Ellende: dit is het complete nieuwsbericht:

Sneeuwelfje schreef:
De Turkse openbare omroep TRT, die gecontroleerd wordt door de conservatief-islamitische regering, mag niet langer tekenfilms van Winnie de Pooh uitzenden. Reden daarvoor is dat één van de figuurtjes in de tekenfilms een varkentje is, zo schrijft de Turkse pers zaterdag. Ook verschillende andere tekenfilms waarin varkens voorkomen, zijn geweigerd door de directie van TRT.

Onrein
De televisiezender had eerst overwogen om de scènes waarin het varkentje Knorretje voorkwam, uit de tekenfilms te knippen. Dat bleek echter geen goed idee, want het kleine roze diertje duikt zeer vaak op, aangezien het één van de trouwste vrienden is van Winnie de Pooh. Moslims beschouwen varkens als onreine dieren. De islam verbiedt dan ook de consumptie van varkensvlees. Winnie de Pooh wordt wel uitgezonden op andere Turkse televisiezenders en in talrijke winkels zijn ook de videofilms te koop.

Bron: Het Laatste Nieuws, www.hln.be
Laatst bijgewerkt door Eline op 17-06-06 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: complete nieuwsbericht toegevoegd

noellee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:19

whaha
sorry..net wat je zegt; het is maar een film!
Wel een beetje triest..

Niet dat ik wat tegen Turkse mensne heb hoor.
Maar dit is wel een beetje overdreven

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:20

Idioot!!
We laten ons veel te veel inpakken, over 10 jaar hebben we allemaal een sluier als het zo doorgaat en wonen we allemaal naast een moskee..

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:22

Pff wat is dat voor iets zieks.
Ik snap echt niet waar het allemaal heen gaat hoor.
Negerzoenen die naar jarenlang opeens anders moeten gaan heten. Nu weer een karakter uit winnie the pooh halen naar al die jaren dat het al bestaat. Echt ziek.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:28

Maar dan zou ook Kanga (de moeder van Roo) en de engiste vrouw van het gezelschap toch een hoofddoek moeten dragen?

Je moest eens weten wat ik allemaal onrein vind van die Islam... Word er zolangzamerhand echt sch**tziek van, het lijkt wel alsof ze de hele wereld willen overnemen met die 'gewoontes' van ze. Van mij mag je geloven, al ben je jood, christen of weet ik veel wat. Maar ga mensen die wel gewoon met alles zoals het is leven er niet mee lastig vallen.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:31

Jezus knorretje is juist het leukst:):P.. bepale die turken tog niet

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:37

Is knorretje een echt varkentje of een speelgoedvarkentje? Winne de Pooh gaat toch over speelgoed?
Het een oud verhaal, een heel bekend verhaal, daar moet je niet aan sleutelen. ik bedoel black Beauty maak je toch ook niet ineens WIT.
dat een varken onrein is, komt nog uit de tijd dat er geen koelkasten waren. Varkensvlees zit nl in een mum van tijd onder de maden. Dus dat wilden ze niet eten. Terecht. Maar varkensvlees en een speelgoedvarkentje of tekenfilmvarkentje, lijkt me toch echt wel een groot verschil.
En, als de moslimgemeenschap dan zo modern is zich te mengen in andere culturen, zullen ze ook de dingen van andere culturen moeten aanvaarden, zonder ze te hoeven overnemen.

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:38

Ik vind het zeker raar, maar die reacties van jullie hier! Ik snap dat het mss een beetje raar is maar het is hun cultuur! Daar moet je respect voor hebben en ik wee dat somigge dingen wat ver gaan, maar hier heb JIJ geneens last van dus zet er dan ook niet zo k*topmerkingen neer van ''bepalen die turken toch niet"

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:39

Nou maar dat bepalen die turken ook niet...

Omdat zij niet van varkens houden mag er geen varkentje in een TEKENFILM mee doen die helemaal mbij de cast hoort. ?

Please...

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:44

Lusitana schreef:
Is knorretje een echt varkentje of een speelgoedvarkentje? Winne de Pooh gaat toch over speelgoed?
Het een oud verhaal, een heel bekend verhaal, daar moet je niet aan sleutelen. ik bedoel black Beauty maak je toch ook niet ineens WIT.
dat een varken onrein is, komt nog uit de tijd dat er geen koelkasten waren. Varkensvlees zit nl in een mum van tijd onder de maden. Dus dat wilden ze niet eten. Terecht. Maar varkensvlees en een speelgoedvarkentje of tekenfilmvarkentje, lijkt me toch echt wel een groot verschil.
En, als de moslimgemeenschap dan zo modern is zich te mengen in andere culturen, zullen ze ook de dingen van andere culturen moeten aanvaarden, zonder ze te hoeven overnemen.

Kip is sneller en vuiler hoor

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:47

Ze hoeven Knorretje toch niet op te eten...
Het is een tekenfilm, alsjeblieft zeg.

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 13:52

ja. ze gaan van babe toch ook geen koe maken. en het is niets tegen de turken hebben hoor maar ze moeten zich wel gewoon aanpassen.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:56

Of gewoon niet naar die film gaan

Ik lees net dat knorretje een vriendinnetje is van Pooh? Gewoon een hoofdoekje geven dan, misschien?

Sneeuwelfje

Re: Knorretje schrappen uit Winnie the Pooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:59

De Turkse openbare omroep TRT, die gecontroleerd wordt door de conservatief-islamitische regering, mag niet langer tekenfilms van Winnie de Pooh uitzenden. Reden daarvoor is dat één van de figuurtjes in de tekenfilms een varkentje is, zo schrijft de Turkse pers zaterdag. Ook verschillende andere tekenfilms waarin varkens voorkomen, zijn geweigerd door de directie van TRT.

Onrein
De televisiezender had eerst overwogen om de scènes waarin het varkentje Knorretje voorkwam, uit de tekenfilms te knippen. Dat bleek echter geen goed idee, want het kleine roze diertje duikt zeer vaak op, aangezien het één van de trouwste vrienden is van Winnie de Pooh. Moslims beschouwen varkens als onreine dieren. De islam verbiedt dan ook de consumptie van varkensvlees. Winnie de Pooh wordt wel uitgezonden op andere Turkse televisiezenders en in talrijke winkels zijn ook de videofilms te koop.

Bron: Het Laatste Nieuws, www.hln.be

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:00

Qimm schreef:
Nou maar dat bepalen die turken ook niet...

Omdat zij niet van varkens houden mag er geen varkentje in een TEKENFILM mee doen die helemaal mbij de cast hoort. ?

Please...

Nee maar het wordt hier toch niet veranderd! Aleen daar lijkt me, dus waar praten jullie over?

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:03

Verandering van een boek/film naar goeddunken van de regering/macht. Dat heet censuur. En dat belemmerd vrijheid van denken en doen. DAAR hebben we het onbewust ook over.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 17-06-06 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 14:04

@sneeuwelfje: bedankt. ik had het gehoord op de radio dus kon geen echt citaten maken... staat er nu wat duidelijker

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:16

varkens zijn onrein omdat ze in de grond wroeten en rollen etc

ik vind gewoon dat ze knorretje erin moeten laten zitten, het is maar een tekenfilm. wij gaan toch ook niet elke scene waar appelflap in zit of een grove grap over christendom/jodendom etc verwijderen?

kom op!! tis maar een TEKENFILM!! dus getekent, niet echt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:22

Lusitana schreef:
ik bedoel black Beauty maak je toch ook niet ineens WIT.

Wist je dat het boek en de film in bepaalde landen in Afrika !!Verboden!! Zijn vanwege Black Beauty?

Achjoh, over varkensvlees gesproken: Die gasten nemen elkaar en zichzelf ook in de maling hoor. Mijn vader heeft eens een Turkse slager gesproken en die meldde dat 1 op de zoveel Turkse slagers net zo hard varkensvlees verwerkt in hun producten als menig Nederlandse slager hoor. En daarbij komt ook dat varkens een van de schoonste dieroorten op aarde zijn.

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:23

Het is maar een film, die turkse mensen die bedacht hebben brengen een negatief beeld over de andere turkse mensen
Als ze serieus knorretje eruithalen vind ik dat vreselijk dom, net mijn favo persoontje uit de film

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:26

Knorretje is juist zo leuk
Dan ontwerpen ze toch zelf een tekenfilmserie?

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:28

Krottetje - > Blaatie het schaapje

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:29

Jeetje
Het moet niet erger worden.
Idd. nog even en wij lopen ook met een hoofddoek enzo om
Hun mogen blij zijn dat ze hier mogen wonen!

diehdieh

Re: Knorretje schrappen uit Winnie the Pooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:29

Ik ben het wel met niine eens. Kijk ik vind het zelf ook een beetje overdreven, maar als zij daar gelukkig van worden. Bovendien hebben de mensen in NL er geen last van. Dus mensen die naar Turkije gaan op vakantie kunnen alleen geen winnie the pooh meer kijken. Nou das dan heel jammer! De Nederlanders moeten zich in Turkije een beetje aanpassen en Turkse mensen moeten zich Nederland een beetje aanpassen.
Maar je kan aan een aantal reacties merken dat diegene zich beter voelt dat turkse mensen

diehdieh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:31

xxxvagoxxx schreef:
Jeetje
Het moet niet erger worden.
Idd. nog even en wij lopen ook met een hoofddoek enzo om
Hun mogen blij zijn dat ze hier mogen wonen!

Kijk dat is dus echt een achterlijke opmerking
Nederland heeft de turkse mensen zelf naar Nederland gehaald om als gastarbeiders te werken hoor. Dus ze hebben al het RECHT om hier te wonen.